Een recruitment pitch
Pitchen is iets dat we kennen van creatieve bureaus, maar stel, je zoekt een aantal creatieven. Je bent een nieuw team aan het samenstellen of je zoekt een behoorlijke uitbreiding. En je zoekt enkel de aller, aller beste in de markt. En door de moderne wereld van weblogs, sociale netwerk sites en andere zaken weet je wie dat zijn. Hoe haal je die mensen over naar je bedrijf te kijken?
Dit is in ieder geval één manier. En wel een hele briljante!
In het kort: je stuurt iemand via FedEx een ‘matruska doll’ achtig pakket. Daarin doe je een iPOD met de naam van de ontvangen erin gegraveerd. Je zet op die iPOD een bericht wie je bent, waarom je die persoon benaderd en dat je hem graag wil ontmoeten. Persoonlijk, relevant en op maat gesneden. An offer you can’t refuse?
Dat is nog eens een mooie manier om een nieuwe baan aangeboden te krijgen. Creatief bedacht en zeker een mooie manier om aandacht te krijgen voor je bedrijf.
En in de reacties krijgt ie ook nog een aanbod van een ander game bedrijf. 🙂
Enne, zo te zien heeft het bij hem uiteindelijk niet gewerkt. Hij geeft tenminste aan niet in de markt te zijn voor een nieuwe baan..
Elja
Hmm… ik heb nou al 3 van die poppen ontvangen… Wat moet ik er nou mee? 😉
Heel mooi gedaan inderdaad.
Het is idd een erg leuk concept maar het moet wel uniek blijven. Zoals Indira al zegt is het nieuws er al snel af.
Ik hoop dus niet dat we nu met zijn allen producten op gaan sturen naar bloggers. Niet om het product te laten bespreken maar om mensen binnen te halen. Ook ben ik benieuwd wat de werkelijke respons is op een dergelijke actie.
Een goed creatief weet dat je dingen niet moet melken tot het saai is. Dat je dingen niet moet herhalen, maar andere mooie acties moet bedenken. Dit vond ik een hele mooie, mede vanwege de relavantie.
Hij was gericht op een game developer.
Er zat iets ‘matrix’ achtigs in (wat is dit, moet ik doorgaan, blue pil – red pil vraag)
In het bericht zat een verwijzing naar World of Warcraft (voormalige head designer van…)
Al met al gewoon perfect uitgedacht. En interessant dat blogs in deze dé manier zijn geweest deze man te identificeren.
@Indira Misschien een aardig idee om een wishlist op je weblog te zetten? Dan sturen ze in ieder geval geen items naar je toe die je al hebt. 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!