Een recruitment pitch

21 maart 2007, 20:21

Pitchen is iets dat we kennen van creatieve bureaus, maar stel, je zoekt een aantal creatieven. Je bent een nieuw team aan het samenstellen of je zoekt een behoorlijke uitbreiding. En je zoekt enkel de aller, aller beste in de markt. En door de moderne wereld van weblogs, sociale netwerk sites en andere zaken weet je wie dat zijn. Hoe haal je die mensen over naar je bedrijf te kijken?

Dit is in ieder geval één manier. En wel een hele briljante!

In het kort: je stuurt iemand via FedEx een ‘matruska doll’ achtig pakket. Daarin doe je een iPOD met de naam van de ontvangen erin gegraveerd. Je zet op die iPOD een bericht wie je bent, waarom je die persoon benaderd en dat je hem graag wil ontmoeten. Persoonlijk, relevant en op maat gesneden. An offer you can’t refuse?

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

7 Reacties

    Elja

    Dat is nog eens een mooie manier om een nieuwe baan aangeboden te krijgen. Creatief bedacht en zeker een mooie manier om aandacht te krijgen voor je bedrijf.

    En in de reacties krijgt ie ook nog een aanbod van een ander game bedrijf. 🙂

    Enne, zo te zien heeft het bij hem uiteindelijk niet gewerkt. Hij geeft tenminste aan niet in de markt te zijn voor een nieuwe baan..

    Elja


    21 maart 2007 om 21:19
    Indira Reynaert

    Hmm… ik heb nou al 3 van die poppen ontvangen… Wat moet ik er nou mee? 😉


    21 maart 2007 om 21:37
    Kasper Katje

    Heel mooi gedaan inderdaad.


    21 maart 2007 om 21:38
    Paul van oosterhout

    Het is idd een erg leuk concept maar het moet wel uniek blijven. Zoals Indira al zegt is het nieuws er al snel af.

    Ik hoop dus niet dat we nu met zijn allen producten op gaan sturen naar bloggers. Niet om het product te laten bespreken maar om mensen binnen te halen. Ook ben ik benieuwd wat de werkelijke respons is op een dergelijke actie.


    22 maart 2007 om 05:56
    chi666

    Een goed creatief weet dat je dingen niet moet melken tot het saai is. Dat je dingen niet moet herhalen, maar andere mooie acties moet bedenken. Dit vond ik een hele mooie, mede vanwege de relavantie.

    Hij was gericht op een game developer.

    Er zat iets ‘matrix’ achtigs in (wat is dit, moet ik doorgaan, blue pil – red pil vraag)

    In het bericht zat een verwijzing naar World of Warcraft (voormalige head designer van…)

    Al met al gewoon perfect uitgedacht. En interessant dat blogs in deze dé manier zijn geweest deze man te identificeren.


    22 maart 2007 om 06:11
    Marc

    @Indira Misschien een aardig idee om een wishlist op je weblog te zetten? Dan sturen ze in ieder geval geen items naar je toe die je al hebt. 🙂


    22 maart 2007 om 11:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!