Bol lanceert digitaal magazine Bomvol
Deze week lanceerde Bol.com het (naar eigen zegge) grootste interactieve online magazine van Nederland genaamd Bomvol met naar verwachting 600.000 tot 900.000 lezers
Eerlijk gezegd had ik niet veel met het bladeren door dit soort online magazines, maar het glossy uiterlijk zorgde er toch voor dat ik ging bladeren. Het ziet er erg mooi en verzorgd uit en de pagina’s worden leuk opgebouwd. 50 interactieve pagina’s boordevol media-informatie, ‘human interest’ verhalen en wetenswaardigheden over boeken, films, muziek en elektronica. ‘t zou mooi zijn als e.e.a. nog iets persoonlijker zou kunnen worden gemaakt op basis van mijn profiel bij bol, maar ‘t is een mooie start! Benieuwd wat jullie er van vinden.
Bron: persbericht Bol.com
Ik heb ook niet zo veel met het lezen van online magazines, maar dit is toch wel de moeite waard. De inhoud en vormgeving vind ik zeer geslaagd. Het resultaat is ook goed interactief.
Alleen jammer dat ik 7 mailbevestigingen kreeg na het aanmelden op de nieuwsbrief (laatste pagina).
Ik vind het een mooi en goed uitgevoerd concept. Het trekt mij ook wel aan dus zal vast ook het volgende nummer doornemen als ik even niets te doen heb. Ik heb mij overigens ook aangemeld voor de nieuwsbrief maar kreeg gelukkig de bevestigingsmail maar 1x. Verder hoop ik dat wanneer je in de toekomst vanuit de nieuwsbrief naar het magazine doorklikt, bij iedere prijsvraag je gegevens al ingevoerd staat, ik denk dat dat meer respons oplevert dan wanneer dat niet het geval is.
Mooi uitgewerkt magazine. Interactief, goed leesbare korte teksten en aardige onderwerpen. Wel jammer dat het er zo dik boven op ligt dat er ook wat verkocht moeten worden. Alleen maar positieve recensies over boeken, cd’s, films en zelfs – jawel – Windows Vista.
Indrukwekkend! Ik heb een business week Zinio abbonement maar dit is toch wel een stuk prettiger. Zinio is vaak een download van tientallen megabytes en WEER een nieuwe applicatie. Ook strak hoe ze multimedia content hebben verwerken zoals de video’s van de games en de achtergrond muziek. Ook dit wordt nauwelijks door Zinio gebruikt. Kortom, top!
Goed doordacht, mooi uitgevoerd.
Inderdaad erg commercieel, het lijkt meer een strak uitgevoerd reclame blaadje, je ogen worden gestuurd door de manier en volgorde waarop beelden en informatie verschijnen.
Wel een beetje jammer dat je op de homepage geen knopje hebt om de herrie uit te zetten.
Ik sluit me volledig bij je aan Marco en het zou inderdaad een geweldige vervolgstap zijn als Bol de profielinformatie gaat gebruiken om te personaliseren.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!