TMNT guerrilla in São Paulo
Op Marketingfacts zijn het afgelopen jaar verscheidene (outdoor) guerrilla acties voorbij gekomen, die gebruik maken van projectie. Zo zagen we: Sportlife beamvertising in Rotterdam, L.A.S.E.R. Tag van Graffiti Research Lab, Virtuele etalage in de Bijenkorf, Alexander McQueen’s modeshow, Promotie via 3D video en de tijger van Karoline Sobecka. Het Braziliaanse interactieve reclamebureau Ginga Agência Interativa heeft ter promotie van de bioscoopfilm Teenage Mutant Ninja Turtles (in Brazilië: Tartarugas Ninja TMNT) op een gebouw in São Paulo met 25 verdiepingen een 3D video teaser geprojecteerd, waarin te zien is hoe de 4 heldhaftige Turtles (Michelangelo, Leonardo, Donatello en Raphael) een vrouw redden. Op het special blog Estamoschegando.com.br (We are arriving) kan men alle acties rondom de release van TMNT volgen.
De 3D video projectie trok de nodige aandacht! Veel toevallige voorbijgangers maakten spontaan een foto en enkele buspassagiers stroomden toe om de guerrilla actie te aanschouwen. Onder de toeschouwers werden 500 tickets voor de TMNT film uitgedeeld. Andere guerrilla acties betroffen gratis pizza’s, vastgeketende schurken en shurikens (Ninja sterren) op auto’s met het adres van de website. De krant Metropole wijdde een artikel aan de TMNT guerrilla actie. Op de officiële filmsite worden bezoekers aangemoedigd om hun eigen homevideo in te sturen. De beste video’s worden beloond met een Xbox 360 en worden op de DVD “Ninja Turtles – the Return” onder extra’s opgenomen.
Ah, Martijn gaat goed met zijn Freshcreation! Jammer dat het een Engelstalige blog is; had het anders goed gedaan in de marcom top-100 denk ik.
Waanzinnig!!!
Moest opeens denken aan dat stukje uit Back to the Future II voor de bisocoop met Jaws hologram..
@Marco: Moeten we niet een marcom top-100 voor Nederlanders met een Engelstalige marcom blog opzetten? 🙂
@Martijn Goed idee!!
Great write-up, I am normal visitor of one’s blog, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a lengthy time. “Good nonsense is good sense in di.e#isgs&u8221; by Josh Billings.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!