CNN lanceert tv-show rond user-generated content

15 mei 2007, 04:27

De Amerikaanse tv-zender CNN gaat zich bezighouden met user-generated content in een nieuw programma, News To Me, dat vanaf zaterdag 19 mei te zien is. CNN zal de beste video’s en verhalen brengen die door burgers online zijn gezet maar door de overdaad aan online video relatief weinig aandacht krijgen, zo meldt de zender in een persbericht (via: Internetjournalist).

Het concept is niet nieuw en kennen we al jaren van programma’s zoals American Funniest videos. Ook in Nederland kennen we dit soort programma’s al jaren met als meest recente voorbeeld het programma De wereld draait door waarin de meest populaire filmpjes van internet worden getoond. Zouden de tv-makers nu werkelijk denken dat ze met dit soort concepten vernieuwende televisie maken?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jonathan Marks

    This is cheap programming and CNN is locked in a ratings battle with FOX. That explains why there is such a brain drain by CNN International – the focus is all domestic these days. CNN makes regular use of blog posts in broadcasts – but having some pretty girl read out comments from a screen. Al Jazeera has a much better show where the presenter also takes part in blog forums and live debates. CNN is often Covering News Needlessly.


    15 mei 2007 om 06:45
    ErwinVanLun

    Als je denkt dat het niet vernieuwend is, waarom schrijf je er dan over? Wellicht is het wel niet vernieuwend maar is er toch vraag naar (je zal het maar nog niet hebben 😉 )


    15 mei 2007 om 11:51
    Vincent Leenders

    Ik zie meer dingen voorbijkomen die niet vernieuwend zijn, maar waarover wel wordt geschreven.


    15 mei 2007 om 11:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!