Opnieuw overnames in online advertentiemarkt

17 mei 2007, 17:08

Opnieuw overnames in online advertentiemarktNa de overname van Right Media door Yahoo! (voor 680 miljoen dollar) en met name de overname van Doubleclick door Google (voor 3,1 miljard dollar), was het wachten op wat Microsoft ging doen.

Het is echter niet Microsoft maar WPP dat nu 24/7 Real Media heeft overgenomen voor een bedrag van 649 miljoen dollar. Gisteren werd al bekend dat AdTech (niet te verwarren met het event ad:tech) voor een nog onbekend bedrag is overgenomen door AOL’s Advertising.com.

En opnieuw vragen we ons af wat Microsoft gaat doen die vooralsnog met lege handen staat.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

10 Reacties

    vangeest

    MSFT koopt waarschijnlijk BeFree, Lifeminders en CMGI…..goed bezig daar !


    17 mei 2007 om 18:38
    Peter Warman

    Hi daar. Volgens mij moet het Right Media zijn en niet Real Media. Kleinigheidje als is Real wel een stukje duurder om te kopen verwacht ik. Het wordt een leuke periode voor online advertising en de positie van bannerhuizen en mediaburo’s.


    18 mei 2007 om 05:49
    media

    Je hebt helemaal gelijk Peter; bij overname door Yahoo! ging het inderdaad om Right Media. Inmiddels aangepast. Thx!


    18 mei 2007 om 06:01
    Barry

    Interessant. Wat zou er binnen onze landsgrenzen op stapel staan? Iemand enig idee?


    18 mei 2007 om 06:14
    Marc Noët

    MSFT zit achter aQuantive aan moeder van ondermeer Atlas.


    18 mei 2007 om 11:09
    mangold

    “… for about $6 billion in cash

    Veel vertrouwen in Microsoft’s aandelen hebben die lui van aQuantive dus niet…


    18 mei 2007 om 12:16
    media

    Kreeg ‘m net ook binnen Jurgen:

    (…) Softwaregigant Microsoft heeft voor ongeveer $6 miljard Aquantive overgenomen. Het bedrijf uit Seattle is een internetplatform voor adverteerders.

    Topman Steve Ballmer van Microsoft ziet steeds meer een verschuiving van de reclamemarkt naar het internet. Daarom wordt software voor deze markt dus ook steeds belangrijker. Vorige maand verloor Microsoft nog de slag om Double Click. Het online reclamebureau ging toen voor $3,1 miljard naar internetzoekmachine Google.

    Microsoft betaalt een overnamepremie van maar liefst 85%. Het bod waardeert het internetbedrijf op $66,50. Het aandeel sloot gisteren nog op een koers van $35,87. Aquantive is opgericht in 1997. Het internetbedrijf heeft 2600 werknemers. (…)


    18 mei 2007 om 13:27
    nikao

    Het zou wel HEEEL vet zijn als ze dan de RSS statistieken integreren in Google Analytics…


    18 mei 2007 om 14:21
    media

    Ik zit hier nog met gemengde gevoelens Christian. Feedburner heeft een aardige lockin weten te creeeren en het zal niet eenvoudig zijn om nu mijn feeds NIET meer via Feedburner te laten lopen. RSS-stats integreren met overige stats zou absoluut top zijn!


    18 mei 2007 om 14:30
    nikao

    true… daarom is het imho niet ondenkbaar dat google dit via Analytics gaat laten verlopen… zo ‘dwingen’ ze veel gebruikers om het ook te gaan gebruiken…. (juist vanwege die lockin)


    18 mei 2007 om 14:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!