Opnieuw overnames in online advertentiemarkt
Na de overname van Right Media door Yahoo! (voor 680 miljoen dollar) en met name de overname van Doubleclick door Google (voor 3,1 miljard dollar), was het wachten op wat Microsoft ging doen.
Het is echter niet Microsoft maar WPP dat nu 24/7 Real Media heeft overgenomen voor een bedrag van 649 miljoen dollar. Gisteren werd al bekend dat AdTech (niet te verwarren met het event ad:tech) voor een nog onbekend bedrag is overgenomen door AOL’s Advertising.com.
En opnieuw vragen we ons af wat Microsoft gaat doen die vooralsnog met lege handen staat.
MSFT koopt waarschijnlijk BeFree, Lifeminders en CMGI…..goed bezig daar !
Hi daar. Volgens mij moet het Right Media zijn en niet Real Media. Kleinigheidje als is Real wel een stukje duurder om te kopen verwacht ik. Het wordt een leuke periode voor online advertising en de positie van bannerhuizen en mediaburo’s.
Je hebt helemaal gelijk Peter; bij overname door Yahoo! ging het inderdaad om Right Media. Inmiddels aangepast. Thx!
Interessant. Wat zou er binnen onze landsgrenzen op stapel staan? Iemand enig idee?
MSFT zit achter aQuantive aan moeder van ondermeer Atlas.
“… for about $6 billion in cash“
Veel vertrouwen in Microsoft’s aandelen hebben die lui van aQuantive dus niet…
Kreeg ‘m net ook binnen Jurgen:
(…) Softwaregigant Microsoft heeft voor ongeveer $6 miljard Aquantive overgenomen. Het bedrijf uit Seattle is een internetplatform voor adverteerders.
Topman Steve Ballmer van Microsoft ziet steeds meer een verschuiving van de reclamemarkt naar het internet. Daarom wordt software voor deze markt dus ook steeds belangrijker. Vorige maand verloor Microsoft nog de slag om Double Click. Het online reclamebureau ging toen voor $3,1 miljard naar internetzoekmachine Google.
Microsoft betaalt een overnamepremie van maar liefst 85%. Het bod waardeert het internetbedrijf op $66,50. Het aandeel sloot gisteren nog op een koers van $35,87. Aquantive is opgericht in 1997. Het internetbedrijf heeft 2600 werknemers. (…)
Het zou wel HEEEL vet zijn als ze dan de RSS statistieken integreren in Google Analytics…
Ik zit hier nog met gemengde gevoelens Christian. Feedburner heeft een aardige lockin weten te creeeren en het zal niet eenvoudig zijn om nu mijn feeds NIET meer via Feedburner te laten lopen. RSS-stats integreren met overige stats zou absoluut top zijn!
true… daarom is het imho niet ondenkbaar dat google dit via Analytics gaat laten verlopen… zo ‘dwingen’ ze veel gebruikers om het ook te gaan gebruiken…. (juist vanwege die lockin)
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!