News Corp. verkent aandelenruil tussen MySpace en Yahoo!
Het Amerikaanse mediaconcern News Corp. is in overleg met internetbedrijf Yahoo over de verkoop van social netwerksite MySpace. Althans, dat schrijft de Britse krant The Times dat eigendom is van News Corp. vandaag. In ruil hiervoor zou News Corp. een aandeel van 25 procent in Yahoo willen. Volgens The Times is het nog onduidelijk of Yahoo op het aanbod van News Corp. wil ingaan (met dank aan NU.nl).
News Corp. kocht MySpace in de zomer van 2005 voor 580 miljoen dollar. Een kwart aandeel in Yahoo vertegenwoordigt een marktwaarde van ongeveer 12,3 miljard dollar. MySpace is met ongeveer 110 miljoen geregistreerde gebruikers veruit het grootste online social netwerk van dit moment.
lijkt me een mooie deal! 😉
Nu maar hopen dat geen hoax betreft!
Ik bedoel, een dienst die ooit 580 miljoen kostte omruilen voor iets wat 12,3 miljard waard is lijkt mij enige scheve verhoudingen te vertonen!
Als ik jou was zou ik nog een keer naar je titel kijken Marco. Ten eerste is het niet zeker of Yahoo dit wel wil, en ten tweede ziet het er naar uit dat Rupert Murdoch de discussie over de aandelenruil heeft ingezet en niet Yahoo.
Goed punt Robert; alles op een rijtje zettend lijkt het er meer op dat het andersom is. Eens kijken of Yahoo! nog met een formele reactie naar buiten komt!
Heb in ieder geval de titel aangepast; Robert thx!
Yahoo moet wel gek zijn om hiermee akkoord te gaan. Ze kunnen er beter (nogmaals) met Facebook er proberen uit te komen, die lijken veel beter te passen bij Yahoo.
Volgens mij roep je dat al een tijdje marco maar zie weinig progressie. Nieuwe ad platvorm panama wordt ook niet goed ontvangen volgens mij.
@Frankvdk: klopt, vind ook dat ze niet echt opschieten en af en toe misstappen maken (denk aan Flickr-sensuur). Vooral het feit dat ze Europa laten liggen begrijp ik niet. Nog even en ze zijn een fan kwijt in Europa 😉
Wat betreft flickr, ze mogen die site ook wel eens opengooien voor idereen ipv alleen met mensen met een yahoo id
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!