SNS Bank gaat als eerste bank lidmaatschap aan met IAB

19 juli 2007, 05:19

De SNS Bank is per juli 2007 als eerste bank lid van Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB). In het persbericht dat vandaag is verstuurd, zegt Ton Wesseling (Internet Strateeg SNS Bank), het volgende:

(…) De afgelopen jaren is door veranderingen de financiële markt in een stroomversnelling geraakt. Traditionele kanalen zijn in toenemende mate vervangen door, en aangevuld met, nieuwe kanalen. De sterke opkomst van Internet is hiervan een zeer belangrijke. Internet is het nummer één communicatie en klantcontact kanaal van SNS Bank. Het is dan ook noodzaak om de strategie van het online adverteren en interactieve marketing up to date te houden. Dit is een van de redenen waarom SNS bank lid is geworden van het Interactive Advertising Bureau Nederland. (…)

Als voorzitter van het IAB ben ik hier uiteraard erg blij mee. Het IAB heeft zich de afgelopen jaren vooral gericht op exploitanten en bureaus en het is dan ook goed om te zien dat na adverteerders als Vodafone, Essent en NS nu ook een innovatieve bank als SNS Bank het lidmaatschap van de IAB is aangegaan. Op deze manier hebben we meer diversiteit in de branches, waardoor de kennis zich steeds wijder verbreedt.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

13 Reacties

    Victor Kuppers

    @ Ton >> Goede zet! Ik durf wel te stellen dat wij de volgende zijn 😀


    19 juli 2007 om 07:31
    martinm

    wie is wij? 🙂


    19 juli 2007 om 07:33
    ewout@onedaycompany.nl

    Proteq.


    19 juli 2007 om 08:32
    Victor Kuppers

    Thnx Ewout, altijd een stap voor 😀


    19 juli 2007 om 08:39
    loket

    Een goede ontwikkeling. Goed voor de branche.


    19 juli 2007 om 09:22
    media

    @Ewout, Victor: dat zou natuurlijk top zijn!

    @Peter: absoluut goed voor de branche. Ik hoop ook dat andere adverteerders die internet serieus nemen een bijdrage willen leveren aan het verder professionaliseren van de markt.


    19 juli 2007 om 09:35
    Victor Kuppers

    Ook Proteq.nl heeft zich inmiddels aangemeld…


    19 juli 2007 om 10:32
    media

    Absoluut top Victor; mijn dank is groot!


    19 juli 2007 om 10:56
    sequence

    Goed bezig Victor! 😉


    19 juli 2007 om 11:10
    Vamos

    klein detail, SNS bank schrijf je niet met hoofdletter B (in bank),.. Ik heb bij één of ander filiaal een half jaar stage gelopen en gek genoeg schrijf je dat niet zo omdat er anders NSB in de naam staat..


    20 juli 2007 om 05:56
    schief

    Daar denken ze zelf anders over als ik zo de site bekijk…


    20 juli 2007 om 06:00
    Marijn P

    @Marco: wellicht een zakelijke B-t-B dienstverlener ook interessant?


    20 juli 2007 om 06:51
    Mark de Kock

    @marco: voor de volledigheid ook hier mijn reactie zoals op Emerce geplaatst:

    Mark de Kock

    maandag 23 juli 2007 (9:04)

    @Marco: Je maakt een goed punt en die info had ik ook verwacht in dit stuk. Zal er over nadenken.

    Mijn reactie was deels ook gevoed door de schrijfstijl en inhoud van het stuk. Daarin had ik juist de verklaring van de IAB werkzaamheden en argumenten voor deelname aan het IAB verwacht maar zag ik enkel “tussen de regels” een beklag over te weinig adverteerder deelname.

    In mijn ogen heb je goede stappen gezet de laatste maanden en groeit het IAB inclusief de potentiele impact die het in de branche kan hebben. Of er genoeg adverteerders zijn die A) adequate kennis binnen de organisatie hebben B) de branche belangen willen behartigen C) daarvoor investeringen in tijd en geld vrij willen maken, zal de tijd ons leren.


    23 juli 2007 om 10:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!