Viral Friday: Rooney vs Dirty Sanchez

24 augustus 2007, 06:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Nike: Rooney vs Dirty Sanchez. Ter promotie van Nike’s nieuwste schoen, de Total90 Laser, is het Amerikaanse sportmerk bezig met een ‘Put it where you want it tour’ met Manchester United speler Wayne Rooney. Na het uitje van Rooney in Oregon een paar weken geleden krijgt hij nu de mannen van Dirty Sanchez op bezoek.
Op plek 2, Sixt: Verdammt ich hab nix. Schlagerzanger Matthias Reim scoorde in 1990 een grote hit met het nummer “Verdammt, Ich Lieb’ Dich“. Na een turbulente periode met 15 miljoen schuld, is Matthias terug! Met het nodige gevoel voor humor zingt hij “Verdammt ich hab nix” voor autoverhuurbedrijf Sixt. De video Conservatives: Vote for Change maakt de top 3 deze week compleet. De Conservative Party, ook wel bekend als de Tories, heeft het Londense viral marketingbureau Asabailey in de arm genomen voor een online viral en TV campagne. Maar de virals zorgen voor nogal consternatie binnen de Conservatieve Partij, meldt Marketingweek.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!