iFashion: virtueel kleren passen en bestellen
Op zijn blog ‘Communities dominate brands’ geeft Tomi Ahonen ons regelmatig een kijkje in zijn pas uitgekomen boek ‘Digital Korea’. Gisteren trok het bericht over de Zuid-Koreaanse site iFashion mijn aandacht.
iFashion is een virtuele kledingwinkel van het Shinsegae warenhuis. Op de iFashion-site kan je een avatar aanmaken met je precieze maten en afmeting waarna je online kleding kunt passen en op maat kunt bestellen. En niet alleen dat, de precieze afmetingen van je avatar kunnen opgeslagen worden op een persoonlijke kaart die in de toekomst gebruikt kan worden als standaard om kleding te bestellen met bv de mobiele telefoon en de computer. “We hope our technology will revolutionise the global online retail market through digital clothes,” meldde Park Chang Kyu, directeur van het iFashion Clothing Technology Centre van de Konkuk Universiteit. “Other existing online clothing retailers worldwide are competing with brands, marketing, and design. But what we have done is create a whole new different ball game; no one in the world has this technology yet.” In November zal ook FnC Kolon, een groot Zuid_Koreaans kleding- en sportketen, zijn eigen iFashion-site openen.
Ben erg benieuwd. Heb ’t boek 19 augustus bij Amazon.com besteld. Delivery estimate: September 21, 2007 – October 5, 2007 ;-(
Hai Danielle, als deze technologie goed werkt… dan kan het nog wel eens rustig worden in de winkelstraat. De potentie voor online kleding ‘passen’ en kopen is volgens mij zeer groot. Welke retailwinkels worden eigenlijk niet geraakt door de online benadering?
Mijn Koreaans is niet zo sterk en ik loop bijgevolg nogal verloren op de site.
Tomi T Ahonen is op 24 september spreker op Mobile Monday:(www.mobilemonday.nl)
Ik heb begrepen dat hij enkele exemplaren van zijn boek meeneemt..
Jammer dat de site nog alleen in het Koreaans is. Toch wellicht handig voor orientatie. En speciale kleding?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!