Pitch Talk over reclame, media en internet in Het Gesprek
Morgen start Het Gesprek, een nieuw opiniërend tv-kanaal van Frits Barend, Ruud Hendriks en Derk Sauer. 24 uur per dag, 7 dagen per week gesprekken en debatten die volgens de initiatiefnemers ergens over gaan.
De interviews op Het Gesprek zullen worden geleid door ‘Spraakmakers’, bekende Nederlanders met veel ervaring in het leiden van gesprekken. Naast de initiatiefnemers zijn dat onder meer Leon de Winter, Theodor Holman, Huub Stapel, Felix Rottenberg, Jan Marijnissen, Jessica Durlacher, Jort Kelder, Yoeri Albrecht, Lousewies van der Laan, Harold Hamersma, Dig Istha, Gert Berg en Harry Starren.
Gisteren ontving ik een email van Ronnie Overgoor waarin hij aangaf dat ook zijn Pitch Talk van Tijdschrift voor Marketing overgaat naar Het Gesprek. Iedere woensdagavond om 20.00 uur kunnen we Pitch Talk zien met gasten uit de wereld van reclame, media en internet. De eerste uitzending is woensdag 3 oktober met Dick Molman (CEO Sanoma Uitgevers) en Paul Smits (Manager Business Strategie & Innovatie Zakelijke Markt KPN).
Ronnie vertelde me dat Pitch Talk enorm gewaardeerd wordt, een aardige bekendheid heeft opgebouwd maar dat de kijkcijfers op pitchtalk.tv marginaal waren. Met Het Gesprek hoopt Overgoor Pitch Talk een stap verder te brengen. Ronnie, gefeliciteerd en heel veel succes!
en waar kunnen we dat allemaal gaan bekijken?
Ik las dat het gesprek niet alleen via internet uitzendt maar ook via satelliet en sommige kabelaars. Heeft iemand enig idee hoe dat geregeld kan worden? Kwestie van lobby’en of betalen?
HG zal te zien zijn in zo’n 6 miljoen huishoudens via de analoge kabel (zie hetgesprek.nl huidige tijdelijke site voor frequenties) en via een aantal digitale kabelaars. Daarnaast vanaf morgenavond live en on demand via hetgesprek.nl nieuwe site.
Bijna goed Ronnie, tot medio december is Het Gesprek ook analoog te zien. Tussen 19.00 en 24.00 uur kan dat via het kanaal van de homeshopping-zender LiveShop. Die analoge zender is in ongeveer 4,6 miljoen huishoudens te ontvangen aldus persbericht.
@Marco: dat was ook de reden van mijn vraag en naar mijn mening de doodsteek van dit soort initiatieven. Loopt u even mee:
U KIJKT ONLINE ?
Vanaf 2 oktober 19:00 uur kunt u al onze TV-uitzendingen zien via
een live stream onze website. Hier vindt u tevens programma’s die
nog niet op TV te zien zijn geweest, kunt u reeds uitgezonden
programma’s opvragen, en treft u tal van mogelijkheden om
interactief deel te nemen aan Het Gesprek. Kijk vanaf 2/10 op
deze site: http://www.hetgesprek.nl
U KIJKT TELEVISIE ZONDER DECODER?
Het Gesprek is in de meeste plaatsen te zien van
19:00 tot 24:00 uur via het kanaal van LiveShop.
U bent Abonnee van:
CASEMA: KLIK HIER voor de frequentie in uw woongebied.
MULTIKABEL: KLIK HIER voor de frequentie in uw woongebied
@HOME: KLIK HIER voor de frequentie in uw woongebied
UPC: KLIK HIER voor de frequentie in uw woongebied
CAIW: KLIK HIER voor de frequentie in uw woongebied
Als u vragen heeft over de distributie en het verplaatsen van Het Gesprek naar voorkeurstoets 9, neem dan direct contact op met uw distributeur.
Dank Marco. Het gaat me echter niet om de manieren op zich om het gesprek te kijken. Ik vraag me gewoon af hoe je een programma via de satelliet of kabel weet uit te zenden. Moeten je daar als content leverancier voor betalen? Of word je daar toe uitgenodigd als de content interessant genoeg is? Een internetzender kan iedereen (met voldoende budget) maar hoe krijg je je content via meer exotische vormen als Mine TV, kabel etc gedistribueerd.
@Peter: help me even, waarom is dit de doodsteek volgens jou? Omdat niemand de site bezoekt? Omdat niemand deze frequenties vindt? Ik kijk via internet dus voor mij stond ie al geprogrammeerd op hetgesprek.nl 😉
@Peter van Schaik: ah, ik dacht dat jullie beide dezelfde vraag hadden. Interessante vraag overigens; zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand?
HG – zoals dat blijkbaar heet – gaat de markt in als “TV-zender”. Dat betekent een heldere distributiepropositie dus te ontvangen via de reguliere televisiewetmatigheden. Maar via de site van HG wordt ik niet echt wijs uit de ontvangstmogelijkheden. Via internet, tuurlijk, maar da’s nog geen “TV-zender” hè.
>>Via internet, tuurlijk, maar da’s nog geen “TV-zender” hè.
Dat is precies mijn punt. Dus vroeg ik me af wat je er voor moet doen om via de kabelaars, Mine TV maar vooral satelliet en dat soort exoten uit te zenden. Is dat een kwestie van de beurs trekken of niet?Ben heel benieuwd.
@Peter van Schaik: hier zouden de tv-experts als Albert, Ronald of Gijsbregt toch een antwoord op moeten geven. Ben ook wel benieuwd eigenlijk!
de heer Constantin Karmanov zou gaarne een gesprek voeren.
Hij is een uit Rusland afkomstige filosoof (wetenschapper) met m.i. zeer bijzondere filosofische standpunten
geen enkele reactie op een toch simpele vraag? Teleurstellend
Valt mij inderdaad ook tegen Peter; is er nu niemand die weet hoe je dit kunt/moet regelen?
Ik probeer overigens net via hetgesprek.nl live te kijken maar vooralsnog zonder resultaat. Ben ik de enige bij wie de beelden niet doorkomen?
@Marco het gaat toch om het gesprek. Zie het als radio.
@Peter: zelfs het geluid is dramatisch 😉
Maar even zonder gekheid, tussen de blokken door zie/hoor ik uiterst saaie gesprekken. Is dit nu wat Het Gesprek 24 uur per dag wil gaan bieden? Ik vrees dat het publiek dan snel zal afhaken!
In dat geval is jouw beeld dus spannender. Morgen is het gesprek het gesprek van de dag! Nou, vooruit. Eén dag dan.
@peter van schaik: hierbij mijn reactie. Ik lees overigens zojuist pas je vraag 😉
Het is volgens mij een kwestie van lobbyen én betalen. Ik weet i.i.g. dat een aantal digitale zenders er nog altijd niet zijn gekomen, aangezien het teveel geld kost om naast de aan te leveren content ook te moeten betalen voor een plek op de kabel of sateliet. En dan is de positie veelal ook nog ergens achterin de EPG.
Bij de kabelaar valt pas echt wat te regelen als er een massaal kijkerspubliek wordt verwacht. Tot dat moment, en dat is maar voor weinigen weggelegd, zal je veelal moeten onderhandelen over de kosten, je positie in de EPG en mogelijke partnerships.
hartelijk dank Ronald
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!