Word-of-mouth meest betrouwbare vorm van reclame

8 oktober 2007, 15:20

Word-of-mouth meest betrouwbare vorm van reclame

Adverteerders kunnen bedenken wat ze willen, word-of-mouth (mond-tot-mond) blijft de meest betrouwbare vorm van reclame. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Nielsen waarvoor meer dan 26.000 mensen uit 47 landen zijn geinterviewd. Daarmee worden conclusies uit eerdere onderzoeken bevestigd.

Maar liefst 78 procent van de ondervraagden vertrouwd aanbevelingen van andere consumenten. Voor online aanbevelingen van andere consumenten ligt dit op 61 procent. Advertenties in kranten scoort met 63 procent iets beter.

Opmerkelijk is dat word-of-mouth vooral hoog scoort in Aziatische landen als Honk Kong (93% vertrouwd aanbevelingen van andere consumenten), Taiwan (91%), Indonesia (89%), India (87%) en Zuid Korea (87%). Europese landen als Hongarije (68%), Letland (68%), Litouwen (64%), Italie (64%) en Denemarken (62%) scoren daarentegen slecht.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Krent

    Niet voor niets hangt er in de friettent:

    “Bent u tevreden, vertel het anderen,

    Bent u ontevreden, vertel het ons”


    9 oktober 2007 om 06:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!