Internetverzekeraar DITZO (Fortis) gelanceerd
Na eerdere berichtgeving lees ik zojuist op de website van het Assurantie Magazine dat Ditzo is gelanceerd. Ditzo is de eigen internetverzekeraar van Fortis. Het aanbod bestaat nu uit particuliere autoverzekeringen, binnenkort gevolgd door andere schadeverzekeringen als inboedel en opstal. Fortis verwacht over vier jaar een kwart van de productie uit het directe kanaal te behalen. Opvallend is dat gekozen is om weinig ruchtbaarheid te geven aan de lancering van Ditzo. Dit volgt in november, door een landelijke campagne. Heeft Fortis dan nu al geleerd van ABN AMRO?
Ditzo.nl=template name: skypeXbizner…
@ Ewout Wat vind jij van de tijd die bezoekers krijgen om de tekst te lezen. Zelf moet ik erg veel moeite doen om alles binnen de ‘gegunde tijd’ te lezen.
@Hans, veel te veel leestekst voor de korte tijd die je gegund. Moet zeggen dat ik de claim nogal pretentieus vindt: ‘Fatsoenlijk verzekerd’….. zeker als je weet als dit uit de Fortis stal komt. Is datgene wat Fortis en andere partijen aanbied dan onfatsoenlijk?
Een andere inkopper op de site ‘Hebben ze ooit gevraagd wat jij belangrijk vindt’?
Desalniettemin, interessant initiatief.
De eerste halve pagina gevuld met de ‘ik/wij’ boodschap van ‘eigen’ personeel, gelardeerd met non-usable teksten. Is dit retro..?
@Hans – ja, tamelijk kort. Merk dat nu pas op. Des te opvallender, omdat de kern van dit concept lijkt te zijn – beter en persoonlijk praten met de klant. En ja @Ronald – dan krijg je dat een deel van het publiek een rare smaak in de mond krijgt, (de “Ditzo Sorry Service” krijgt daarom van mij de Bloemetjes Badmuts-award) het andere deel zal het verfrissend vinden dat een verzekeraar tenminste probeert om eerlijk te spreken.
Daarbij zie ik dat ze wel wat willen aansluiten bij het aloude Egg.com-idee/gevoel. Simpel, makkelijk, eerlijk.
Of ze dit gaat lukken ? Time will tell.
@Edwin – Ben het met je eens dat het leuk is dat Fortis dit doet en ik ga het zeker volgen. Ben zelf eens met het feit dat het wel erg veel vanuit hun zelf is gedacht en nog niet echt klant gericht. We zullen zien hoe snel ze leren en of het op termijn iets voldoende gaat opleveren. Een nieuw merk lanceren is volgens mij niet echt handig zonder de nodige marketing aandacht.
Ga ik dus nooit aan beginnen. Ik heb alles bij Fortis weggehaald.Laat Fortis eerst maar
eens alle klanten die zijn opgelicht met Fortis Groeivermogen aandelenleasewanproducten schadeloos stellen.
Ik zie het al voor mij als ik staks schade heb, ze er weer onderuit willen komen en ik weer een rechtzaak moet aanspannen om mijn gelijk te halen.
Je moet als consument toch wel heel dom zijn om na alles wat bekend is nog zaken met Fortis te doen.
Leuk deze berichtgeving. Alles komt uit. kijk maar eens op http://www.dit-zo.nl
wanneer gaat ditzo.nl stoppen?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!