Wat zijn jouw 5 favoriete marcom weblogs?
Zoals aangegeven bij de meest recente update van de Marcom Top 100, hebben we besloten om opnieuw te beginnen met het stemmen voor de weblogs. Dit om te voorkomen dat de slapende stemmers (tot deze maand telden we 519 stemmers) de topposities onbereikbaar maken voor nieuwkomers.
Dus voor alle leden van Marketingfacts, laat ons via het stemformulier weten wat je 5 favoriete weblogs zijn. Ben benieuwd of Frankwatching (247 stemmen), Dutchcowboys (193 stemmen) en Molblog (180 stemmen) opnieuw zoveel stemmers weten te activeren of dat de nieuwe weblogs weten door te dringen tot de top van de lijst!
Waarom ben ik eigenlijk verplicht om op 5 sites te stemmen? Stel dat ik er maar 3 goed vind, dan moet ik dus verplicht nog 2 sites die ik duidelijk minder vind een stem geven.
Ben inderdaad ook erg benieuwd naar de nieuwe verdeling van de stemmen. Al verwacht ik geen grote aantallen nieuwkomers in de top 10. Er zijn tenslotte niet zoveel sites die ook nog eens de bijna vereiste hoge PageRank (minimaal PR6) en Technorati Authority (TA100+) hebben. Maar in het segment daar nèt onder zitten veel sites met hun score dicht op elkaar. Denk dus dat we de komende dagen her en der wel wat oproepjes voor stemmen zullen zien verschijnen. Goed voor de broodnodige dynamiek van deze lijst! Dat hoort tenslotte ook bij dit vakgebied…
Misschien moeten mensen wel door ‘meer’ kanalen getriggerd worden om te stemmen dan, ik kwam per ongeluk nu dit bericht tegen. Ben bang dat veel stemmen zo verloren gaan?
Ik kreeg zojuist ook een mailing van Marco, dus blijkbaar is hij zijn kanalenstrategie nu aan het uitrollen. 😉
Even een kanttekening: ik vind het goed dat die stemming ververst wordt, maar blijf het een discutabel aspect aan deze ranking vinden. Een deel van de blogs gaat over een interactieve marketing, een ander deel niet of slechts deels. Die interactieve jongens en meisjes kunnen hun achterban veel makkelijker mobiliseren, omdat die bijkans leven op het web. Sommige blogs hebben minsten zo trouwe bezoekers, maar wel mensen die minder interactief zijn ingesteld en dus ook minder snel gaan stemmen. Een publieksstemming geeft dus een vertekend beeld van de totale doelgroep van marketingweblogs. (Voer voor discussie, lijkt me…)
Nieuwsbrief, mailing naar leden, website en ik zal ook nog wel en der wat andere kanalen inzetten. Ben benieuwd hoeveel leden straks hun stem uitbrengen. Zoals gezegd, tot nog toe waren dat er 519 waarvan een deel slapend (die veranderden de voorkeurstemmen niet meer de afgelopen maanden).
Verversing van het stemmen is inderdaad een goed idee. Ik heb nu toch een iets ander lijstje dan ik al die maanden had staan. Zijn jullie van plan dit op een reguliere basis te gaan doen?
Toch eens tijd om iets aan die technorati authority te gaan doen. Ach, goeie voornemens, tis er toch al de tijd voor.
Een positief effect heeft deze actie al gehad: ik ben veel meer gaan grasduinen in de verschillende blogs in de Top 100. Tot nu toe waren dit er zoveel en waren zo ongenaakbaar, dat ik er geen tijd voor had genomen. Nu dus (weer) wel. En zo heb ik een paar erg leuke ontdekkingen gedaan.
Want anders wordt het wel heel voorspelbaar.
Prima idee om even de slapers wakker te schudden 😉 Al ben ik het wel met Jeroen eens in hoeverre de publieksstemming een correct beeld geeft …
@Ruben: Het zijn de lezers/leden van Marketingfacts die stemmen en het gaat om de meest populaire marcom-blogs volgens Marketingfacts. Representatiever dan dit krijgen we het niet!
@Marco. Is het dan niet een idee om dit frequenter te verversen? Bijvoorbeeld in de vorm van een maandelijkse verkiezing?
Ik heb de aanmeldpagina nog even bekeken: waarom worden alleen blogs toegelaten?
@ marc; het is een lijst met “top” marketingblogs… vandaar lijkt me…
@ Richard Dan zou de titel moeten zijn Marcom Blog top-100.
Bovendien vind ik het wat sectarisch.
@Marc: lees de eerste zin eens op de Marcom Top-100 pagina: “De Marcom Top 100 is een overzicht van de 100 belangrijkste Nederlandstalige weblogs op het gebied van marketing en communicatie.”
@ peter Lees eens de titel in de navigatie: Marcom Top-100.
Een van onze titels Communicatie Online wordt op dezelfde plek gemaakt als drie andere titels. Communicatie Online zien wij niet als blog maar omdat die een reactiemogelijk per artikel heeft mag die in de top-100 komen.
Blijf het sectarisch vinden.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!