Zoals jullie weten bestaat Marketingfacts 5 jaar daarom aan het einde van het jaar eens een aantal overzichtjes die terugblikken op 5 jaar Marketingfacts. Vandaag het eerste deel, morgen volgt de rest.
Bovenstaand plaatje toont de relatie tussen het % bloggers en het % artikelen dat zij schreven in de afgelopen 5 jaren. In 2002 was Marco één van de 3 bloggers en goed voor 98% van de artikelen in dat jaar. Met het stijgend aantal bloggers is zijn aandeel in de artikelen van dit jaar gedaald tot 32%. Desondanks werd 50% van de artikelen in 2007 geschreven door 4 bloggers op Marketingfacts. Let wel wat betreft de wekelijkse Viral Friday serie verzorgd door Paul van Veenendaal is daarbij alleen de hoofdposting meegedeeld en niet de 10 losse artikelen.
De top van 2002 tot 2007
Allereerst de top10 van artikelen over de eerste 4 jaar, morgen volgen de overzichten over 2007. Doorkliks die recent nog gemaakt werden op artikelen uit eerdere jaren tellen daarbij mee. Haalde het artikel Maxfoodmarket.nl stopt ermee met slechts 6 reacties nog de top10 over 2002, in 2006 zijn er minimaal 68 reacties nodig om in de top10 van dat jaar te kunnen belanden.
Morgen meer overzichten met o.a. de top10 van 2007, een overzicht van verdeling over de rubrieken in de afgelopen 5 jaar, de Viral Friday top10 van 2007, de top10 all time èn de top25 bloggers en reageerders.
Leuk overzicht…hoeveel postings heeft MF nu al in totaal gepubliceerd?
Grappig om te zien dat het populairste artikel op basis van reacties uit 2002 zes reacties telde, waarvan zes door… Marco Derksen 😉 Hoe anders is dat nu.
@Paul: komt morgen in deel 2
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!