Boer zoekt Vrouw stuwt Uitzending Gemist naar nieuwe hoogte
De populariteit van KRO-programma Boer zoekt Vrouw is ook op internet merkbaar. In januari werden de afleveringen en de extra video’s van Boer zoekt Vrouw ca 2,7 miljoen keer bekeken via Uitzending Gemist waardoor een nieuw record werd gevestigd. De programma’s van de publieke omroepen werden in de afgelopen maand in het totaal ca 13,4 miljoen keer via internet bekeken. Een jaar geleden bleef de teller in de maand januari nog staan op 5,9 miljoen.
In de top 3 best bekeken programma’s via Uitzending Gemist staan in januari naast Boer zoekt Vrouw (KRO), Onderweg Naar Morgen (BNN) met ca 522.000 views en Wie is de Mol (AVRO) met ca 451.000 views. De bijdrage van het online bereik via Uitzending Gemist aan het totaalbereik van televisieprogramma’s wordt per maand substantiëler. Het bereik van televisieprogramma’s op internet gaat vanaf mei 2008 door Stichting KijkOnderzoek gerapporteerd worden naast de reguliere kijkcijfers. Sinds 1 januari 2008 wordt het uitgestelde kijkgedrag, bijvoorbeeld via een harddisk- of videorecorder, al meegenomen in de kijkcijfers.
In 2007 liet Uitzending Gemist met een totaalbereik van 100 miljoen opgevraagde streams een verdubbeling zien ten opzichte van 2006. Dit succes is eind 2007 bekroond met de jaarlijkse publieksprijs voor beste website in de categorie Entertainment en Lifestyle. De verkiezing Website van het Jaar is een initiatief van onder andere Stichting Internet Reclame (STIR) en ID Projects BV.
Zijn er cijfers bij iemand bekend van het uitgesteld kijken in Amerika en UK of andere omringende landen, is Nederland naar verhouding koploper op dit gebied? Ik weet dat o.a. NBC een aantal succesvollen series online en in HD kwaliteit aanbiedt.
Bron: Omroep.nl
Er zijn nog andere websites in de US die series uitzenden. Bijvoorbeeld FOX (24, friends), neem aan dat er nog meer zijn.
@Marco
Kan je misschien door plaats 1 & 2 zeggen dat uitzendinggemist.nl het meeste bereik onder jongeren heeft? Of ondersteunen andere cijfers dit niet?
@Martin: hieronder het gem. maandbereik van uitzendinggemist.nl (bron: STIR):
gem per mnd
Bereik (%) Unieke bezoekers
Totaal 13+ 11,5 1.552.600
13-19 jaar 14,8 203.000
20-34 jaar 15,0 486.400
35-49 jaar 12,1 461.300
50 jaar en ouder 7,8 401.800
Mannen 13+ 13,3 890.700
Vrouwen 13+ 9,6 661.700
Opleiding Laag 6,7 203.300
Opleiding Medium 11,3 662.400
Opleiding Hoog 14,9 686.700
ambitieuze pleziermaker 14,6 162.400
bezorgde burger 13,8 141.100
gemakzoekende burger 13,4 98.800
participerende burger 16,8 71.200
standvastige gelovige 20,9 210.200
tolerante wereldburger 19,8 137.900
zorgeloze spanningzoeker 17,5 198.900
zorgzame opvoeder 12,7 249.000
Weet iemand hoeveel minuten er gekeken wordt en hoeveel dit gemiddeld is per stream? Kunnen we dat ook verdelen naar bv KPN Mine kijkers en UPC uitzending gemisters?
Alleen aangeklikte streams zeggen niet genoeg.. je wilt juist de verdeling over hoeveel procent van het filmpje bekeken werd, verdeling qua tijd etc
Ook het nieuwe seizoen van Boer zoekt vrouw (voorjaar 2012) is meteen alweer een kijkcijferknaller.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!