LaComunidad overgenomen door GroupM (WPP)
GroupM, de inkoop- en backoffice-organisatie van de mediabureaus MindShare, Mediaedge:cia en Media-com, neemt interactief bureau LaComunidad over. Dat heeft WPP, het moederbedrijf van GroupM, vandaag bekend gemaakt. Feitelijk krijgt GroupM 75% van de aandelen van het bureau in handen (via: Adfoblog).
LaComunidad werd in 2003 opgericht door Igor Beuker, voormalig IAB voorzitter, en is gespecialiseerd in interactieve communicatie, word-of-mouth- en viral marketing. Ten behoeve van het meten van de effectiviteit van virale campagnes ontwikkelde het bureau de trackingtechnologie ViralTracker. Ruim een jaar geleden is LaComunidad op Marketingfacts gestart met Viral Friday, een wekelijks overzicht van de meest aansprekende virals.
WPP voegt LaComunidad toe aan de andere (online) mediabedrijven als Mindshare en Mediaedge:cia. LaComunidad werkt o.a. voor Univé, Colgate Palmolive, KLM Royal Dutch Airlines, Heineken en Wilkinson. Toeval of niet, precies een jaar geleden nam GroupM het Rotterdamse interactieve communicatiebureau Reddion over.
Igor, Paul en alle LaComunidaders, gefeliciteerd en succes met een nieuwe fase van het bureau!
Igor, Paul en de rest, congrats! Mooie nieuwe kansen. Gaan we nog concrete dingen snel terugzien?
Ex scooters schijnen het erg goed te doen..