ReclameReview: Marktplaats

ReclameReview: Marktplaats

Marktplaats claimt het grootste verse aanbod van auto’s met deze commercial.

Credits:
Creatie: René Verhagen (art) en Saskia Meijer (copy)(XXS)
Strategie: José Evers
Account: Manon Franken en Map van Arem
Productiemaatschappij: Czarevich
Regisseur: Marleen Jonkman
D.O.P.: Gabor Deak
Klant: Afke van de Klashorst, Remco Armee

Voor:
Als je een keiharde claim kunt waarmaken, dan moet je dat zeker communiceren. Het brede aanbod van auto’s wordt goed neergezet in deze commercial en er wordt vooral aandacht geschonken aan de persoonlijke achtergrond van elke autobezitter. Elke auto heeft een verhaal en dat geldt vooral voor de auto’s op Marktplaats. Mooi in beeld gebracht in 30 seconden.

Tegen:
Het komt op mij een beetje dubbel over dat Marktplaats de autodealer buitenspel probeert te zetten met dit filmpje, terwijl er heel veel dealers zijn die juist via Marktplaats hun auto’s verkopen. Maar goed, als die auto’s maar verkocht worden, dan zijn zowel Marktplaats als de dealer blij.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Zo zie je maar dat mijn ex-studiegenoten CW aan de UvA niet voor niks gekroond zijn tot beste marketingweblog op de Dutch Bloggies: http://www.spotlighteffect.nl/?p=1528 .. Spotlighteffect de nieuwe leader, Marketingfacts de follower? ;-)

    geplaatst op
  • @ David: Ik snap je argument tegen niet helemaal. Ze zetten hiermee de autoverkoper toch niet buitenspel? De meeste autodealers hebben diezelfde auto te koop staan op Marktplaats, Autotrack, Autoscout, Autobytel etc.
    Het zal verder dus niet boeien via welk online kanaal zij uiteindelijk hun auto verkopen...

    geplaatst op
  • @Pieter Bas: Wat ik bedoel is dat de commercial aangeeft dat je de auto van een oud vrouwtje nu ook echt bij een oud vrouwtje kunt kopen. Ook de andere autoverhalen gaan uit van de particulier die de auto verkoopt en niet van een dealer. Natuurlijk kunnen die auto's uiteindelijk prima via Marktplaats verkocht worden. Waarschijnlijk laten ze dat bewust in het midden nu.

    geplaatst op
  • @Stijn: Ik zie dat Spotlighteffect op 17 september 2007 is begonnen met Ad Monday. Op MF loopt ReclameReview sinds 6 juni 2007. Wie is dan de follower? ;-)

    geplaatst op
  • Het grootste aanbod is natuurlijk leuk voor de koper, alleen jammer voor de verkoper dat je auto binnen een uur naar pagina 23 is verhuisd...

    geplaatst op
  • Geïnspireerd door 'Niets is zeker...zeker Delta Lloyd'?!

    geplaatst op
  • Boodschap wordt erg sterk gecommuniceerd maar ik heb niets met deze commercial.

    geplaatst op
  • marktplaats is toch wel meer dan alleen maar auto's!

    geplaatst op
  • Geen onaardige commercial op zich.

    Ik heb erop tegen dat hij wel heel veel lijkt op de reclames van Becel (voicover die spitsvondige tekst op rustige toon uitspreekt terwijl 'verrassende' plaatjes uit het dagelijks leven getoond worden).

    Verder vraag ik me af of het grote aanbod onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie.

    geplaatst op
  • Nooit iemand opgevallen dat (bijna?) alle auto's in die reclame van 1 merk zijn? zeker in het laatste deel zijn alleen citroens te zien.

    geplaatst op
  • @ Neeltje van Helvoort

    Die oldtimer is toch echt een Alfa Romeo

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.