Aegis Media koopt zoekmachine marketingbureau Checkit

9 april 2008, 09:44

Begin deze week kreeg ik de eerste berichten over een overname en vanmorgen kreeg ik de bevestiging dat Aegis Media vandaag volledig eigenaar is geworden van Checkit. Het zoekmachine marketingbureau wordt onderdeel van Isobar, het digitale marketing netwerk van Aegis Media.

Op de Nederlandse markt bevindt Checkit zich volgens eigen zeggen in de top drie op het terrein van zoekmachine marketing. Isobar beschikt met de 40 specialisten van Checkit nu in totaal over zo’n 150 medewerkers die gezamenlijk alle disciplines van digitale marketing vertegenwoordigen. De huidige directie van Checkit blijft minimaal 3 jaar verbonden aan het bedrijf. Ook blijft Checkit als merk bestaan naast de andere vijf bureaumerken (waaronder ook zoekmachine marketingbureau iProspect) die samen het Nederlandse Isobar netwerk vormen.

Brian Hirman, CEO Isobar Nederland: “Digitale marketing ontwikkelt zich steeds breder op basis van een aantal specialistische disciplines zoals online media planning, direct response, CRM en mobile marketing. Zoekmachine marketing is van die disciplines in termen van bestedingen de grootste. Voor een vernieuwende en effectieve campagne is het belangrijk om niet vanuit één discipline te denken maar juist te zoeken naar de optimale combinatie. Isobar kan dit, zeker met de overname van Checkit, als geen andere partij in Nederland. Wij denken en doen crossmediaal, middelenvrij en dwars door disciplines heen. De succesvolle resultaten die we daarmee behalen, hebben er toe geleid dat we wereldwijd en in Nederland marktleider zijn.”

Paul Aelen, medeoprichter Checkit: “Wereldwijd gaat meer dan de helft van de online budgetten naar zoekmachine marketing. In Nederland denken we dat dit deel van de markt een omvang heeft van zo’n 300 tot 350 miljoen euro. Isobar heeft het grote belang van search al heel vroeg ingezien en iProspect internationaal ontwikkeld tot een leidende naam in ons vakgebied. Wij gaan dus samenwerken met specialisten die ons vakgebied goed begrijpen en dat geeft een goed gevoel. Het betekent dat we optimaal kunnen bijdragen aan campagnes en dat we onderdeel uitmaken van een internationaal voorop lopend netwerk waarin we onze expertise nog verder kunnen ontwikkelen. Daarnaast kunnen we onze klanten nu ook toegang bieden tot het volledige spectrum van digitale marketing en onze dienstverlening richting hen flink verbreden.”

Brian, Paul en Marco, gefeliciteerd en heel veel succes samen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

25 Reacties

    jdevalk

    Gefeliciteerd inderdaad! Biedt vast leuke mogelijkheden daar in het Nijmeegse!


    9 april 2008 om 09:53
    wesseling

    Paul en kornuiten, gefeliciteerd! Nog 3 jaar zitten, dat is wel lang 🙂


    9 april 2008 om 10:12
    Kees Kuijpers | XIB BV

    Gefeliciteerd Paul, mooi nieuws 🙂


    9 april 2008 om 10:22
    Lennert

    Aegis/Isobar koopt zo een leuk netwerk bij elkaar. In 2006 hebben ze ntbuscadores al gekocht voor de Spaanse markt, goede collega´s trouwens. Ook in andere landen zijn ze gegroeid door overnames. Wel opvallend dat Aegis/Isobar niet op eigen kracht verder kan in de search markt.


    9 april 2008 om 10:37
    media

    Ben nu wel benieuwd wie nu in de race zijn voor Onetomarket en Traffic4U (even mijn persoonlijke inschatting van de andere partijen in de top-3).


    9 april 2008 om 11:08
    heini

    Paul en team, gefeliciteerd met deze stap! Vond het de laatste tijd al verdacht stil uit jullie hoek ;-).


    9 april 2008 om 11:21
    Jac Onetomarket

    Gefelicteerd Paul met deze belangrijke stap in de continuiteit van het bedrijf.


    9 april 2008 om 11:42
    Gert Jan Delcliseur

    one down 😉 Mooie move! Van harte voor alle Checkit mensen!


    9 april 2008 om 12:10
    Jeroen Happel

    roerend mee eens: nice move! Gefeliciteerd!


    9 april 2008 om 13:07
     Philippe van Ooteghem

    Paul, Marco, Sjaak, Elisabeth, Else, Frank, Robert Paul en collega’s,

    Hartelijk gefeliciteerd met deze mooie stap. Laten we binnenkort weer eens door de Utrechtse grachten varen met een paar flesjes rose 😉

    Philippe & alle Adlantic medewerkers


    9 april 2008 om 13:43
    traffic4u

    Paul en Marco, van harte gefeliciteerd. Om tot het punt wat jullie vandaag hebben bereikt te komen heeft heel wat energie, lef en doorzettings vermogen gekost. Geniet van dit succes!


    9 april 2008 om 13:57
    Gert Jan Delcliseur

    @ Phillippe, zullen we dan maar met de hele branche gaan borrelen aangezien we ook allen hier zijn 🙂


    9 april 2008 om 14:14
    Patrick Mulder

    @Gert Jan

    Waar kan ik me aanmelden?


    9 april 2008 om 14:57
    Philippe van Ooteghem

    @ Gert Jan, Patrick

    Wat een gezellig idee 😉 Ik regel de boten wel. Nemen jullie drank en hapjes mee en prik maar een datum? Wie komt er nog meer mee?


    9 april 2008 om 15:28
    Gert Jan Delcliseur

    haha leuk, 23 mei? vrijdagmiddag? Tijd en locatie even per mail afstemmen?

    (gertjand@gmail.com anders zit mijn werkmail zo vol spam)


    9 april 2008 om 16:07
    Gert Jan Delcliseur

    @ Marco, kom je ook (en anderen)?


    9 april 2008 om 16:08
    Tim de Vrind

    Zonder negatief te willen zijn verbaasd het mij eigenlijk dat dit nog niet eerder gebeurd is. Niet voor wat betreft checkit specifiek, maar meer algemeen. Eigenlijk hebben de grotere mediabureau’s een beetje zitten slapen toen de gespecialiseerde searchbureau’s destijds als paddedestoelen uit de grond schoten, en de (search)markt terecht goed innamen.

    Is dit nu een manier om extra (markt)aandeel te kopen? Of verwachten ze hiermee de reeds bestaande klanten ook voor hun mediabureau activiteiten binnen te kunnen hengelen?


    9 april 2008 om 16:24
    Ronald van Klooster

    @Tim

    Ik denk niet dat zo zeer dat ze markt willen kopen. Ik denk dat ze kennis nodig hebben die moeilijk zelf op te zetten is voor media bureaus. Juist bestaande klanten van Mediabureaus vragen en kunnen moeizaam bediend worden. Ze hebben soms ook een ander business model.

    De grotere sem bureaus hebben een behoorlijke voorsprong in kennis. Niet alleen in de techniek maar ook software die slim en efficient gebruik maakt van die kennis. Voor zover ik weet zijn er maar een paar grotere SEM bureaus die software ontwikkelaars in dienst hebben en behoorlijke sllimme tools ontwikkelen. Uiteraard ook felicitaties namens Maxlead.


    9 april 2008 om 17:43
    Tim de Vrind

    @Ronald

    Wat betreft die kennis denk ik dat dat wel meevalt, hooguit t.o.v. de bureau’s die niet of nauwelijks online doen. De tools zouden een toegevoegde waarde kunnen zijn. Ik blijf van mening dat ze dit eigenlijk al 2 jaar geleden hadden moeten doen.


    10 april 2008 om 04:13
    eduardblacquiere

    @Tim

    Het heeft mij eigenlijk ook verbaasd dat de overname van zoekmachinemarketing bureaus door mediabureaus zo lang op zich heeft laten wachten. Ik ben wel overtuigd van de toegevoegde waarde van een zoekmachinemarketing bureau op het gebied van kennis. Mediabureaus kijken naar de overall mediastrategie en hebben daardoor geen tijd en resources om volledige specialismes zoals search eigen te maken.

    Eind 2006 was WPP’s mediatak GroupM overigens de eerste partij in Nederland die, na Isobar’s iProspect, zoekmachinemarketing serieus en structureel in huis haalde door zelf een zoekmachinemarketing bureau te starten onder de naam Outrider.


    10 april 2008 om 05:11
    Ronald van Klooster

    @Tim

    vergis je niet in de software die partijen als Maxlead en T4U geschreven hebben om campagnes beter te beheren, heldere rapportages te maken. Los van de CRM achtige oplossingen die Maxlead biedt. Of koppelingen tussen adwordscampagnes en SAP systemen! Ik weet dat mediabureaus daar enorm mee worstelen. Kennis in software bakken is een vak. Wij hebben campagnes met 20.000 woorden en meer in verschillende landen en talen. Uiteindelijk zijn SEM bureaus urenfabrieken die efficient moeten werken. Ik ben het wel eens met Eduard. Ze hebben te lang stil gezeten.


    10 april 2008 om 05:28
    Alexander Schuitema

    Gefeliciteerd! ben benieuwd wie er volgt in de markt… Philippe… ik hoor borrel ….!! Goed idee 😉


    10 april 2008 om 12:06
    Tim de Vrind

    @Paulo

    De genoemde partijen “blinken” vooral uit in SEM. En de top 3 is op basis van marktaandeel en omzetgegevens en wellicht ook de grootte v.h. bureau.

    @Ronald

    Dank dat je het toch met me eens bent…;)

    @ALexander

    Pooltje maken?


    14 april 2008 om 16:13
    olifier

    Ik ben benieuwd hoe h


    27 augustus 2008 om 11:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!