ReclameReview: AD Sportwereld
De campagne van AD Sportwereld zet je aan het denken. Ben jij sportliefhebber genoeg voor deze dagelijkse sportkrant?
Credits:
Creatie: Erik Jousma, Eric Slagboom, Jef Poldervaart (Het Stormt)
Account: Sandra de Boer
RTV: Annemieke de Vries
Regie: Joppo (De Grot)
Animaties: Sander Brouwer @ De Grot
Klant: Jan Bonjer jr, Arno de Jong
Voor:
Schoppen tegen heilige huisjes werkt altijd. Dat is een beproefde methode die hier ook toegepast wordt. Wat kan ons het nou schelen wie er president wordt van Amerika of hoe het met het milieu gaat? Als we maar elke dag onze dosis sport krijgen! Door de zwart/witte weergave van de feiten zorgt deze campagne voor polarisering. In feite bepaalt AD Sportwereld hiermee zijn eigen doelgroep.
Tegen:
Zo’n polariserende campagne schrikt ook mensen af die potentiële klanten hadden kunnen zijn. Zelf ben ik bijvoorbeeld echt wel een sportliefhebber, maar door deze commercials werd ik aan het twijfelen gebracht of ik wel zo’n sportfan was. Want ook de zaken waar tegenaan geschopt wordt interesseren me. Dus behoor ik niet tot de doelgroep.
“maar door deze commercials werd ik aan het twijfelen gebracht of ik wel zo’n sportfan was”
Bedoel je hiermee dat je niet weet wat de Mont Ventoux is of dat je de voetbalsystemen niet onder de knie hebt?
Juist door bekende sporten in de campagne te gebruiken en iets verder te gaan de oppervlakkige informatie roep je nieuwsgierigheid op.
@ Michael: Nee, gelukkig snapte ik de gebruikte termen in de commercials nog wel. 🙂
Wat ik bedoel is dat ik niet alléén interesse heb in sport. Sterker nog: ik heb vaak meer interesse in de rest van het nieuws. En dus ben ik eigenlijk niet zo’n sportfan als ik dacht.
ik begin me een beetje te ergeren aan die stem van frank lammers… iets te dik aangezet. voor de rest een aardig concept.
@simon: na een paar keer had ik die stem inderdaad ook wel gehad; verder wel een aardige commercial maar eens met David, het polariseert en ik vraag me af of je dat wilt.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!