Nieuwe serie op Marketingfacts: Oranje online

10 juni 2008, 11:30

{title}Vanaf vandaag start er op Marketingfacts een nieuwe serie waarin Karlijn van den Berg en Gijsbregt Brouwer tijdens het gehele EK in zullen gaan op de acties die online gevoerd worden. Denk hierbij aan analyses van de grote spelers zoals Heineken en Albert Heijn, maar ook aan de oranje aspecten van sport 2.0. De Oranje marketing zal tegen het licht gehouden worden binnen het grotere umfeld van sport, sponsoring en marketing. Suggesties zijn uiteraard altijd welkom!

Ik gaf al een eerste aanzet door de widget van Telegraaf en Hyves te analyseren. Hier zit je op Hyves automatisch met je Hyves-vrienden in een poule. Ook schreef ik over vergelijk.nl die een analyse maakte van 6 EK-poules op basis van winkans en social web aspecten. Zelfs Marketingfacts startte een eigen EK-poule op. De winnaar van de poule wint geen geld, maar een kaart voor Picnic. Deze postings kunnen dus met terugwerkende kracht in de Oranje Online serie van Marketingfacts gezien worden.

Karlijn schreef al over de EK-monitor van Draftfcb.

Nu de EK echt is losgebarsten en de eerste overwinning (inclusief 7 miljoen TV-kijkers) een feit is, zullen we hier de oranjekoorts goed onder de loep nemen: reclamecampagnes, activaties, sites, widgets en wat dies meer zij: ze komen bij ons aan bod. En met een schuin oog kijken we alvast richting de Olympische Spelen in Beijing, die op 8 augustus 2008 beginnen.

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

11 Reacties

    mgvandenbroek

    Wat een mooi logo! 😉 Karlijn en Gijsbregt, succes!


    10 juni 2008 om 12:08
    Karlijntje

    @Marco dank voor de tip van Wehkamp, die is wel verrassend 😀

    Buzzkruit kende ik inderdaad, goed initiatief!


    10 juni 2008 om 13:04
    Peter Bos

    Best verassend ja, die Wehkamp hoertjes.


    11 juni 2008 om 02:30
    Arjan

    Echt bijzonder is die Wehkamp viral niet, laat staan leuk. Er zitten hoeren in, dus de film zal wel vaak worden bekeken, maar of je daar als Wehkamp blij mee moet zijn? Ik hoop dat jullie bij de beoordeling van de verschillende EK campagnes ook een beetje op het merk letten. Voegt de campagne iets meer toe dan alleen de kleur oranje? Succes.


    11 juni 2008 om 05:36
    Denise

    Verrassend die Wehkamp-viral!


    11 juni 2008 om 15:51
    Mark de Bruin

    Binnenkort zal ik ook een artikel schrijven waarin het effect van de uitslag van Oranje op een website kan hebben. Wordt vervolgd….


    14 juni 2008 om 04:55
    Jacob

    Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de actie op ekvoetballen.eu in samenwerkingg met Youget. Op de verschillende websites moet je de ‘shirtjes’ ophalen en bij 11 shirtjes maak je kans op een prijs.


    16 juni 2008 om 06:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!