3d Ally van gemeente Almere op Hyves

20 juni 2008, 06:11

{title}

Ally, de nieuwe 3d brand agent van gemeente Almere, is gisteren door burgemeester Annemarie Jorritsma verwelkomd. Ally staat promiment op de Almere Hyve. Ally is een 3D chatbot. Ook als ze niet praat, beweegt ze een beetje. Ally geeft online antwoord op vragen van inwoners en geïnteresseerden over Almere en Almeerse evenementen.

De gemeente Almere is de eerste gemeente met een 3d brand agent agent op een eigen Hyvespagina. Met de Hyvespagina wil de gemeente Almere op een snelle en moderne manier communiceren met Almeerders en andere geïnteresseerden en haar digitale dienstverlening verder uitbreiden. Ally slaapt nooit en is de meest actieve ambtenaar van de gemeente Almere, want ze is 24 uur per dag en 7 dagen per weer bereikbaar.

Ally weet al veel, vooral over de evenementen in Almere. Maar op dit moment weet ze nog niet alles. De komende tijd zal ze verder ontwikkeld worden, zodat ze nog meer informatie ter beschikking heeft, over bijvoorbeeld Burgerzaken. Ally leert dus iedere dag wat bij, zodat ze binnenkort bijna alle vragen zal kunnen beantwoorden.

Ally werd al eerder aangekondigd op de site als de mystery guest:

{title}===

En zo worden chatbots serious business. Ally is naar mijn weten de eerste professionele 3D chatbot van Nederland en bovendien de eerste gemeente met een chatbot actief op hyves. Ze was echter niet de eerste chatbot van een gemeente. Die primeur was weggelegd voor Nadine, de brand agent van gemeente Rotterdam. Ook was ze niet de eerste chatbot met een hyves pagina, die was weggelegd voor Yvette van Rabobank. Op de hyves pagina van Yvette staat echter nu inmiddels ook ‘chatten’ (zoals dat bij bijna iedereen staat) maar ze reageert nog niet (dat is vast een volgende stap).

En zo past deze chatbot weer precies in de lange termijn ontwikkeling van de dialoog waarover ik al vaker hier heb geschreven. Het wachten is wat mij betreft op de eerste spraakgestuurde chatbots. Tegen die tijd bemoeien merkbouwers zich inmiddels ook met brand agent omdat juist in de dialoog affectie kan worden gecreeerd, juist in een dialoog een emotie kan ontstaan, juist in een dialoog binding kan ontstaan. Precies waar merkbouwers altijd op zaten te wachten maar dat met alleen voor het ‘zenden’ nog is geoptimaliseerd.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Erwin van Lun, MBM MSc (1968), is a multifaceted visionary professional dedicated to shaping the future through various international roles. As an author, futurist & professional speaker, he has shared his accurate future forecasts on over 100 stages in eight countries, influencing thousands. His expertise as a future-proof software engineer, focusing on Angular since 2017, helps innovative startups and scaleups to expand and professionalize by increasing profits, reducing costs, and strategically aligning processes. In his spiritual journey revealing the dance & tantra teacher within, Erwin realized how blockages (stiffness through fascia) in the body reduce the innovative thinking capacity of humans, and releasing these blockages restores lost creativity, a process which is crucial in this era that can only progress with disruptive (creative) thinking. Formerly renowned as the #1 global chatbot expert and co-founder of the global Magickal 5D Society, pioneering entrepeneur Erwin is constantly releasing new ventures: currently he is working on a brand new conscious dance/tantra system aimed at awakening humanity through dance, blending Ecstatic Dance, Biodanza, Tantric Dance, and Tantra with rituals known from ancient tribes. His unique vision, skills, and approach make him a powerful force in the global transition ahead.

Categorie
Tags

77 Reacties

    Robert Facts

    Ook ik vind het een leuk initiatief, maar op de vraag: “wie is je burgermeester?”, antwoord ze fijn: “Ik begrijp je niet….”. Lijkt me toch een ABC-tje om die toe te voegen.


    21 juni 2008 om 12:02
    ErwinVanLun

    dat lijkt me ook idd. Tipje voor de bouwers… (en voor de gemeente natuurlijk) 🙂


    21 juni 2008 om 15:25
    ErwinVanLun

    @Peter: dank voor je reactie. Ik woon niet in Almere maar denk je begrijpen wat je bedoelt.

    Ik wil ff inhaken op de suggesties. Je zegt dat het niet handig het om Ally te plaatsen op een eigen Hyve, omdat die Hyve niet wordt bezocht en er goede alternatieven zijn. Suggeer je om Allly te laten verschijnen op de communities die je noemt?

    Technisch gesproken zou Almere dan een Ally-widget kunnen ontwikkelen die betrokken Almeerders op hun (community) site kunnen plaatsen. Dat zou een aardige volgende stap zijn, of niet?

    Wat ik wil zeggen: je moet ergens beginnen. Nu is er een geautomatiseerde manier om veelgestelde vragen op te lossen. Dat is denk ik goed, daarmee verhoog je de service en verlaag je het aantal vragen aan fysieke medewerkers en daar mee de kosten. Nu Ally technisch is gerealiiseerd is het misschien goed om Ally elders te laten terugkomen.

    Misschien is dat wel een leuke co-creatie sessie. Wie doet wat met Elly?


    23 juni 2008 om 06:00
    Chris

    @Peter: zit jij wel op Hyves?

    Zoals we allemaal weten is dat als je een Hyves aanmaakt dat je niet “zomaar” 200 leden hebt. Je moet daarin investeren, zoals je dat ook moet doen bij een reallife vriendschap. De Gemeente moet actief hun doelgroep benaderen op Hyves en zo een community opbouwen. De geleverde “kritiek” is dus behoorlijk voorbarig….


    23 juni 2008 om 06:19
    Dirk Jan Dokman

    @Chris: dank voor je feedback, is inmiddels toegevoegd (we analyseren dagelijks de logs en voegen dagelijks antwoorden bij en verbeteren de vraagherkenning)

    Wat een negativiteit van die meneer Aggenbach. De huidige opbouw van de Almere Hves leden is natuurlijk wat vertekend, doordat allerlei betrokkenen zich hebben aangemeld. Ik vind het juist zeer aan te prijzen dat een gemeente eens buiten de eigen site grenzen treedt en haar doelgroep aanspreekt op de plaats waar ze zich online ophouden. En investeren in innovatieve dienstverlening is geen geldverspilling: uiteindelijk leidt dit tot betere informatieverschaffing van de burgers en kostendaling doordat minder telefoontjes en emails binnenkomen.

    Ally is een widget die gebruikt kan worden op meerdere sites, dus kan zij in later stadium ergens anders gebruikt worden (bijvoorbeeld op almere.nl).


    23 juni 2008 om 06:29
    Peter Aggenbach

    Oja, Chris? Ben jij het ‘Chris Haring’ die met al zijn ‘advies’ aan de gemeente Almere mede zijn zakken via dit project laat vollopen? Vertel?


    23 juni 2008 om 06:38
    wesseling

    “Pakt koffie en koekje en start met F5-en”


    23 juni 2008 om 06:52
    Chris

    @Peter, je hebt helemaal gelijk, ik ben Chris Haring. Maar helaas voor jou heb ik niks te maken met dit project. Blijf aub bij de inhoud ipv moddergooien.


    23 juni 2008 om 06:55
    ErwinVanLun

    @DJ: is Ally al een widget? Betekent t dat andere mensen Ally op hun site kunnen plaatsen met een stukje code? En moet daar dan toestemming voor komen (Ally gaat niet overal heen?), of gaat Ally overal naar toe waar de gebruikers/inwoners willen?


    23 juni 2008 om 06:55
    Peter Aggenbach

    Ow Chris sorry, ik wist niet dat dit al moddergooien was 🙂

    Als je toch zo eerlijk bent over je identiteit -knap hoor- wil je misschien ook wel eerlijk zijn en hier uitleggen wat je relatie met de gemeente Almere is. Met name welke projecten je voor hen hebt gedaan en/of doet. Heheh.


    23 juni 2008 om 07:02
    Mark

    Ojee… Meneer Aggenbach door de bocht. Dat is alweer een tijdje geleden.

    Ik ben van mening dat de Gemeente Almere door het gebruik van hun online aanpak laat zien dat ze hun best doen om een breed publiek aan te spreken. Door een primeur als deze brengt dat ook nog eens wat extra publiciteit mee.


    23 juni 2008 om 07:16
    Peter Aggenbach

    Ruzie maken?? Ik en hier? Ik kom met een lading argumenten die in het geheel niet weerlegd worden. Leest u aub even terug. Als argumenten aanvoeren ‘ruzie maken’ is, dan zegt dit meer over u Dirk Jan Dokman, dan over mij. U zit hier uw eigen product te verdedigen. Daar heeft u het volste recht toe, maar sta mij ook toe uw product onderuit te halen. U zoekt de media op, niet ik.

    Als u het niet erg vindt, blijf ik bij mijn standpunten mbt tot Ally en haar nutteloze bestaan in opdracht van de gemeente Almere.


    23 juni 2008 om 07:20
    Dirk Jan Dokman

    @ Achelbach: c’est le ton qui fait la musique, u bent wat aggressief in uw toonzetting.

    Argumenteren over kwaliteit en effectiviteit is prima, graag zelfs. Ik lees terug en heb al uw argumenten behandeld. Dat u er niet mee eens bent is uw goed recht.


    23 juni 2008 om 07:32
    Peter Aggenbach

    Geachte heer Dokman, mijn naam is H.P. Aggenbach. Ik ben voorzitter van stichting Digitaal Almere. Opgericht in 1996. Als er (bij u) vragen zijn over de digitalisering van Almere wil ik die graag beantwoorden. Daar heb ik geen animatie voor nodig.

    Overigens, denk ik dat mijn argumenten NIET beantwoord zijn. Maar dat kan natuurlijk een verschil in inzicht zijn.

    De meest belangrijke vraag is, wat zijn de kosten? En dan wat levert het op?

    Dan vraag ik mij af, wat een gemeente zoekt op Hyves?

    Zal de gemeente in de toekomst in ander sociale netwerken de regie willen voeren?

    Hoe de gemeente denkt die dergelijke pagina’s te modereren?

    Hoe te handelen met politiek gevoelige kwesties?

    Welke mensen uit te sluiten? Dit ivm met vrijheid van meninguiting op een gemeentelijk forum.

    Dan Ally zelf. Over haar meerwaarde ten opzichte van een Reallife person. U meldt ergens hierboven dat ook echte mensen, echte ambtenaren, het antwoord soms schuldig moeten blijven. Welnu, volstrekte nonsens. Wellicht echte mensen wel MAAR een echte ambtenaar heeft er maar voor te zorgen dat deze met een antwoord komt.

    Ally richt zich in Almere op een evenementenkalender. Die zijn er al, die tel je niet op één hand. Moeten die dan maar weg omdat nu de gemeente ‘zelf’ het heft in handen neemt?

    Ooit liep er hier in Almere een zekere Peter van Eijk rond, hij was directeur van stichting Almere Kennisstad. Zijn motto was: Innoveren = experimenteren. Best, maar NIET met geld van de gemeenschap. Betaal dat lekker zelf.

    Ik voorspel dat het met Ally in Almere niet goed afloopt. En waar gaat dan de rekening naartoe? Juist naar de burger.


    23 juni 2008 om 07:57
    René van Gellekom

    Ikea heeft ook een prof chatbot toch? Anne


    23 juni 2008 om 08:01
    Peter aggenbach

    Ow ja Chris Haring,… Nu weet ik het weer, dat van die zingende ambtenaar is o.a. van jou. Dat jij daarover -nb hier- reklame zit te maken. Ga je schamen.


    23 juni 2008 om 08:02
    René van Gellekom

    Dank voor je reactie Erwin, maar dan klopt er een regeltje in het suk niet.

    “Ally is naar mijn weten de eerste professionele 3D chatbot van Nederland “, maar het is een detail hoor


    23 juni 2008 om 08:24
    ErwinVanLun

    @Rene: ik snap je punt. Je zou kunnen zeggen dat Ally iets natuurlijk beweegt tov Anna, maar 3D zou zijn als ze bijvoorbeeld zegt: dat moet ik even opzoeken, zich omdraait en terugkomt. Overigens is dat zelfs nog niet 3D. Als je er vanuit een andere hoek naar kijkt zie je nl. nog steeds hetzellde. Het wordt pas echt 3D op het moment dat je denkt echt een raampje te kijken waar Ally achter zit en waar je ook diepte in ziet. In die zin is ‘3d’ flink overdreven, maar zo had ik m zelf even niet opgevat en bedoeld.


    23 juni 2008 om 10:15
    René van Gellekom

    @Erwin van Lun

    Het is niet zo belangrijk verder hoor.

    Naar mijn mening maakt de gemeente Almere hier wel een goeie slag om een jonger publiek te bereiken. Het is logisch dat een een gemeete zelf ook een Hyvespagina bestierd


    24 juni 2008 om 03:28
    remco

    Ik begrijp de toegevoegde waarde ook niet helemaal en vind het ook geen goede manier om belastinggeld uit te geven. Chatbots zijn op andere manieren wellicht wel een slim idee.

    “Ally slaapt nooit en is de meest actieve ambtenaar van de gemeente Almere, want ze is 24 uur per dag en 7 dagen per weer bereikbaar.” — Dit klopt maar de gemeentelijke website is ook 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar.

    Ally is traag en mijn inziens gewoon een speeltje, gewoon een zoekfunctie. Ze kunnen beter de site altijd up to date houden en investeren in de website om dingen nog makelijker te kunnen vinden.

    @Dirk Jan: “De opmerking dat het een mislukking is omdat op sommige vragen geen antwoord gegeven wordt begrijp ik niet. Zelfs als je met een “echt”persoon spreekt zijn er vragen die niet beantwoord kunnen worden.. ” — Ik had de indruk gekregen dat Ally beter zou moeten zijn dan echte mensen, was dat niet het doel?


    24 juni 2008 om 05:15
    Niels

    Hoop discussie over een ‘ABC’tje, maar het is misschien een idee om eerst gewoon burgemeester correct te spellen?


    24 juni 2008 om 05:55
    Dirk Jan Dokman

    @Remco: een chatbot / virtuele medewerker heeft als doel om op een eenvoudige manier informatie te geven, waarbij de klant niet hoeft te browsen op de website, maar gewoon in eigen woorden een vraag kan stellen. Verder is het een leuke, persoonlijke manier om met een organisatie in contact te treden. Veel organisaties (zoals NS, KPN TNT, Wehkamp, Essent, E-ON, etc, zie http://www.chatbot.org) gebruiken het om enerzijds klantbeleving te verbeteren en anderzijds kosten te besparen in hun service organisatie. Ja, het is een zoekfunctie, alleen een hele slimme, want ze begrijpt volledige zinnen. Indien een virtuele medewerker technisch goed in mekaar zit én goed onderhouden wordt, kan ze meer dan 90% van de vragen herkennen. Er blijft altijd een deel over wat niet beantwoord kan worden (net zoals in een echte menselijke dialoog).

    @Niels: een goede chatbot herkent ook de meest gemaakte spelfouten 😉


    24 juni 2008 om 06:19
    ErwinVanLun

    @Remco:

    Ik had de indruk gekregen dat Ally beter zou moeten zijn dan echte mensen, was dat niet het doel

    Dat kan niet het doel zijn want dit kan technisch nog lang niet.

    Je kan wel als doel stellen veel gestelde vragen (vragen die echt vaak worden gesteld) af te laten handelen door een chatbot. Door vragen steeds slimmer te interpreteren, door antwoorden te onthouden en bovendien de klant te herkennen, zal een chatbot de menselijke intelligentie gaan evenaren (denk aan 2025) en op echte lange termijn (2025-) zelfs overschrijden. Maar dan zijn wel even verder…


    24 juni 2008 om 06:39
    remco

    @Erwin,

    Zie mijn punt boven, je was mij even voor ;), ik was aan het typen toen mijn telefoon ging.


    24 juni 2008 om 07:53
    Niels

    @Dirk Jan Eens. Maar een goede chatbot wordt dat pas met ervaring, niet na een week. ’t is nu nog een kleuter..moet groeien.

    @Aggenbach: Ben je zo moe dat je je eigen teksten niet meer kan verzinnen? Je wordt een soort (Henk) Struikrover. Copy/paste .. vroeger kwam je zelf nog wel eens met wat vernieuwende tekst.

    Je blijft helaas al 12 jaar hangen in hetzelfde groefje en staart je blind op je eigen redenaties. Geen wonder dat heel Almere je allang uitgekotst heeft en je niet meer serieus neemt, behoudens dan de zes laatste bezoekers van je website, die zich in de kreukels lachen om je voorspelbare overspannenheid.

    Ik neem aan dat je met het aangehaalde “wij” die zes mensen bedoelt. En zonde van het geld? Ja, inderdaad was de laatste bijdrage van 30.000,- van de gemeente aan DIAL weggegooid geld.

    Dáár heb ik je overigens nooit over zien klagen…. wel als ánderen iets krijgen.

    Neem een voorbeeld aan Rob Franken, die is óók kritisch, is wél origineel, maar kost de Almeerse gemeenschap geen klauwen met geld door een persoonlijke vete tegen een gemeente te voeren.

    Het verschil tussen stijl en kwijl.

    Neem vooral niet de moeite om te reageren, ik sluit deze pagina voor de laatste keer… je bent het gewoon niet waard om te lezen.


    25 juni 2008 om 09:06
    Peter Aggenbach

    Vreemd, ik ken geen Niels? Zal wel een Almeerse Ambtenaar zijn. Maar voor ‘jou’ dan, ik citeerde Henk Struik omdat hij met zijn column de spijker op zijn kop slaat. Blijkbaar zijn er meer mensen in Almere die net als ik denken dat een lokale overheid zich beter niet kan roeren in ‘Social Networks’.

    Verder ben ik zo vrij van deze locatie gebruik te maken om een andere typische onvolkomenheid van het web te bespreken, die toevallig hier zo mooi geëtaleerd word: anonimiteit. Deze Niels, maar ook al die en andere anoniemen, is/zijn wel een beetje ’n bangebroek(en).

    Werkelijk, ik wilde hier slechts een kritische bijdrage leveren over het spontane idee van de afdeling Publieksdienst van de gemeente Almere om een Hyves-profiel te vullen met daarin o.a. een chabot. Mijn diverse bijdragen staan hierboven bij reacties. Namelijk nog geen vier jaar geleden zou over een dergelijk Hyves besluit, buiten de gemeenteraad om, de gemeenteraad op zijn kop hebben gestaan, want ambtenaren kunnen (en mogen ook niet) online omgaan met politiek gevoelige kwesties, etc., etc., bla bla.

    Daarna – als de discussie feitelijk keurig tot een einde is gebracht – word ik in persoon aangesproken, ronduit beledigt, door de anonieme gebruiker ‘Niels’ van deze pagina. Aggenbach dit, Aggenbach dat. Bla bla.

    Nogmaals, dit ‘meneertje’ doet dit anoniem. Blijkbaar willen dergelijke mensen graag iets kwijt, maar durven dat niet onder hun eigen naam te doen. Waarom niet? Omdat hun werkgever, hun privé omgeving, hun vrienden het zouden kunnen lezen? En hen erop kunnen afrekenen? Waarschijnlijk wel. Zeggen de anonieme deelnemers dan iets dat niet door de beugel kan? Nee, volgens mij niet, behalve dat ze afdwalen van het onderwerp en het blijkbaar interessanter vinden om – niet de kritische bijdragen van Aggenbach onderuit te halen – maar zijn persoon onderuit te halen. Verscholen en verborgen zoals zij zijn, geeft het hen, zo denken ze blijkbaar, meer vrijheid te zeggen wat ze willen dan onder eigen naam of volledige naam.

    Het is niet mijn probleem, maar helaas hun eigen probleem. Ik hoef me niet te verschuilen achter een alias, deze lieden blijkbaar wel. Niet ik hoef op zoek naar vrijheid van meningsuiting, deze lieden – hoe spijtig voor hen – wel. Het is niet Peter Aggenbach die hier ongeëmancipeerd handelt, het zijn de anoniemen hier die aan de discussie willen deelnemen maar bang zijn voor kleerscheuren. Dit, terwijl er niets onaanvaardbaars te vinden is in hun bijdrage. Dit maakt, in mijn optiek, hun handelen uitermate kinderachtig omdat zolang men niet met naam en toenaam reageert hun reactie volstrekt nutteloos is.

    Als laatste reden kan het zijn dat bij de anoniemen de gedachten speelt dat Aggenbach, of ieder ander, hen thuis persoonlijk komt opzoeken. Welnu, ik in elk geval, moet ik daar niet aan denken, mij mag je beledigen, mijn karakter mag je vermoorden, zélfs onder je eigen naam.

    Er is allen een klein beetje lef voor nodig, dat geef ik toe. Maar helaas, zelfs dat kleine beetje lef hebben jullie anoniemen niet.

    Het is overigens zeldzaam dat ik reageer op lieden die hun identeit verbergen. Doe er je voordeel mee, zou ik zo zeggen.

    Schiet me het volgende te binnen. Als internet en de fora zo’n volwassen indruk (willen) maken dan is het juist meer dan logisch dat mensen reageren met naam en toenaam. Een medium, beter en sneller dan radio en tv, dat in de toekomst de absolute topper van alle media zal worden, moet je serieus nemen.

    Stel je voor dat de gasten die nu op radio en tv komen praten dit niet onder hun eigen naam zouden doen(…) Ondenkbaar. Stel je voor dat side-kicks (co-presentatoren) zich op radio of tv voorstellen als: De Flevolander, Pludde of Niels. Naaah, ik heb er een hard hoofd in.

    Ik stel voor dat iedereen vanaf morgen hier (of elders) gewoon met eigen voor en achternaam een volwassen discussie komt voeren. Alvast bedankt. Peter Aggenbach – Almere


    25 juni 2008 om 11:16
    Niek ten Hoopen

    @Peter:

    Je gooit met modder en grijpt hiervoor alle mogelijkheden aan. De discussie over anonimiteit lijkt me hier niet echt op z’n plaats. Anyway, met zo’n toonzetting verwacht ik dat de medemens weinig sympathie voor je opvattingen heeft en dat het lastig wordt om ze te overtuigen. (Mocht je dat willen natuurlijk)

    Google mij maar raak hoor. Succes!

    En dan even de inhoud:

    Ik bewonder de innovatie- en experimenteerdrang van de gemeente Almere. Ze hebben goed begrepen dat je dingen moet uitproberen die achteraf niet altijd even succesvol zullen blijken. Daar betaal ik als burger met alle plezier meer belasting voor want ik vind het heerlijk om eens een stuk overheid te zien die niet altijd achter de feiten aanloopt maar zelf met ideeën komt.

    Ik denk dat Ally een mooi voorbeeld is van de pro-actieve houding van de Gemeente en dat ze hiermee goed laat zien dat ze naar de jongeren wil luisteren en probeert toenadering te zoeken. Laten we niet vergeten dat jongeren lastig te bereiken zijn (voor lokale overheden).


    25 juni 2008 om 12:03
    remco

    @Peter Aggenbach:

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaay off topic man!!!

    Je schreef: “ze hebben Ally bij mij op IP-adres geblokt. Zo ga je om met kritische mensen als al je eigen argumenten op zijn: je snoert ze gewoon de mond”

    Wat ben ik blij dat jij niet die chatbot programmeert want dan zou ik volgens JOU regels ook niet mee mogen doen omdat ik mijn achternaam niet vermeld!

    Hmmm … dan zou Gordon ook niet mee mogen doen want die heet eigenlijk Cornelis Heuckeroth.

    Je punt dat de gemeente hier geen geld in moet stoppen heb je gemaakt. Verder vind ik je stijl agressief en daarom krijg je de reacties die je krijgt.


    25 juni 2008 om 12:44
    Niek ten Hoopen

    Volgens mij zitten Almeerse jongeren gewoon op Hyves hoor… Dat ze zich niet aangesloten hebben bij de Hyves van Gemeente Almere is wat anders. Dat is ook een kwestie van tijd natuurlijk.

    Ik kan de keuze tussen Hyves en Almere4you wel goed begrijpen. In de toekomst verwacht ik dat een lokale site als Almere4you het lastig gaat krijgen omdat ze de groei en ontwikkelingen van Hyves niet bij kunnen houden. Ik heb geen idee hoe de verhoudingen qua members nu liggen maar ik verwacht dat er nu al meer Almeerse jongeren te vinden zijn op Hyves dan op Almere4you. Hyves is daarentegen niet alleen voor jongeren maar ook steeds meer voor de ouders (en ik heb zelfs wel eens een oma gespot op Hyves). Ik verwacht dat er gewoon meer uit Hyves te halen is dan uit een lokale site die vooral op tieners (en jonger) gericht is.


    25 juni 2008 om 12:52
    Bob Ross

    Leuk initiatief van de gemeente, kan enorm drempelverlagend werken voor de mensen die op hyves actief zijn. Hoe bruikbaar die bot ook mag blijken, het is een opvallender en origineler visitekaartje dan een link naar almere.nl.

    Bovendien, er werken tegenwoordig te weinig jongeren voor overheidsinstanties. Imagoproblemen spelen daar een rol in. Door je op deze manier te profileren wek je als gemeente in ieder geval de indruk dat je je bewust bent van wat er bij jongeren speelt (hyves bijvoorbeeld). Dat zien ze echt wel en dat draagt weer bij aan een positiever beeld. Ook bij mensen die niet in de gemeente zelf wonen, bijvoorbeeld door nieuwsberichten als dit.

    Een goed imago kun je niet afdwingen en mag dus wat kosten, uiteindelijk levert het namelijk ook meer op.


    25 juni 2008 om 13:00
    Peter Aggenbach

    Dus ik heb mijn punt gemaakt? Geweldig, blijft over mijn stijl: te agressief.

    Kom kom, daar gaat niemand over behalve ikzelf. Ik bepaal helemaal zelf hoe ik reageer. Bovendien, er geen ambtenaar die met Peter Aggenbach naar bed moet. Noch, ben ik van de gemeente Almere afhankelijk. Schei toch uit. Heb ik hier met tere zieltjes te maken waarvan ik beter de hielen kan likken. Daar herken ik mezelf echt niet in.

    Het gaat hier niet over de persoon Aggenbach, hetzij Studio Aggenbach of stg. Digitaal Almere, als iemand mij wil afrekenen doe dat dan op mijn product. Stijl speelt in mijn optiek geen enkele rol van betekenis. Ik houd nu eenmaal niet van slijmballen, die zó hun werk binnenhalen. Dan maar geen werk. Dan maar geen uitwisseling van kennis.

    Overigens (correct me if i’m wrong), Remco heet Bleeker van zijn achternaam en gaat door het leven als zingende Ambtenaar, op kosten van de samenleving. Ook Niek, werkt aan een lokaal Almeers project, getuige zijn website. Jammer dat jullie zelf je ’toon’ niet kunnen bepalen, dat doen anderen wel voor jullie, het spijt mij zeer maar ik ben stukken vrijer.

    Bovendien en nogmaals: Waarom is er met Almere4you geen contact gezocht en waarom is ‘Ally’ daar niet ingeplakt? Ze hebben zeker contact met 10.000 lokale jongeren. Het gaat toch om de jongeren?

    Waarom walst de gemeente over bestaande initiatieven heen?

    Waarom inventariseert de gemeente niet wat er aan on-line moegelijkheden reeds draaien in de stad? Waarom, toch niet omdat ‘Ally’ vernieuwend is hè?

    Vertel jij het mij dan maar.


    25 juni 2008 om 14:02
    Niek ten Hoopen

    @Peter,

    Het was te verwachten dat je me ergens van zou gaan beschuldigen. Beetje jammer dat je het op de man speelt en niet gewoon met argumenten aankomt. Dat je de discussie probeert te winnen door te roepen dat ik aan een lokaal Almeers project werk vind ik prima. Ik ben alleen wel erg benieuwd welk project dat zou moeten zijn maar goed… daar kan ik me niet zo druk om maken 🙂 Lijkt me niet relevant hier. Wel jammer, had op een inhoudelijke discussie met je gehoopt.

    En weer terug naar de inhoud:

    Het lijkt me aannemelijk dat de gemeente Almere bestaande initiatieven heeft geïnventariseerd en toch voor deze oplossing heeft gekozen. Ik zou het in elk geval wel hebben gedaan want ik denk dat ze met Hyves het grootste deel van hun doelgroep bereiken, in tegenstelling tot een Almere4you of AlmereRulez (bestaat dat nog?) o.i.d.


    25 juni 2008 om 14:42
    Peter Aggenbach

    Niek, hoeveel is 1+1? hierboven heb ik allang aangeven hoeveel jongeren ze momenteel bereiken.

    Klein onderzoekje toen de teller op 804 leden staat:

    <18 en woonachtig in Almere: 34

    18 t/m 20 en woonachtig in Almere: 12

    21 t/m 25 en woonachtig in Almere: 28

    Nee, de gemeente heeft zolang ik in Almere woon, dat is toch al gauw 15 jaar, NOOIT onderzocht wat er IS ,….

    Ow, ik dacht dat je iets met GPS aan het doen was in Almere? Kijk daarnaast als mensen niet volledig uitkomen voor hun identiteit krijg je dit soort ‘vergissingen’ 🙂


    25 juni 2008 om 15:10
    Niek ten Hoopen

    De teller staat nu op 844 en het aantal mensen dat als woonplaats Almere heeft opgegeven bedraagt 487. Jij geeft aan dat er 74 jongeren lid zijn van de hyve. Dat zou betekenen dat, van de mensen die Almere als woonplaats hebben opgegeven en lid zijn van de gemeentealmere-hyve, 85 procent ouder is dan 25 jaar. Vind die verhouding wat scheef met de overall-gebruikersstatistieken van Hyves eigenlijk. Zou het kunnen dat je onderzoekje niet helemaal klopt? Ik denk dat het percentage jongeren een stuk hoger ligt.

    @Peter:

    Wat betreft het GPS-project snap ik misschien wat je bedoelt. Je herkende Almere op het GoogleMaps-kaartje, gok ik. Dit had echter net zo goed Groningen of Maastricht kunnen zijn maar het was wat onpraktisch om alleen daar naartoe te rijden om andere screenshots te kunnen maken. Als het een lokaal Almeers project zou zijn geweest had ik dat er wel bij vermeld 🙂


    25 juni 2008 om 15:51
    Peter Aggenbach

    Kom kom Nike, het zijn niet mijn cijfers, het zijn de cijfers van Hyves zelf 🙂 Van een paar dagen geleden, toen de ledenteller van gemeentalmere op 804 stond (zit in app. ingebakken, ben ik blond). Moet ik het opnieuw gaan doen soms 🙂 Geen zin in.


    25 juni 2008 om 16:05
    Bas Vecht

    Hmm, ik lees dit nu pas en wil even reageren op Peter Achenbach.

    De sites die je in je eerste bericht noemt (Alweka, Fock Almere, Almere Dungeons, Grote Marktplaats en Wipmere), heb ik (als actief internetter en inmiddels vijf jaar woonachtig in Almere) nooit gezien of zelfs van gehoord.

    Dat de gemeente geld investeert in HET lokale sufferdje van Almere, die dagelijks op de mat valt en door veel Almeerders gelezen wordt, lijkt mij eerder positief dan negatief. Het is hen tevens verplicht om bijvoorbeeld aangevraagde vergunningen via een dergelijk medium richting haar burgers te verspreiden. Wat de gemeente zoekt is meer middelen om jongeren in haar stad aan te spreken. Zo waren er hersenspinsels om te een digitale stad te beginnen in Second Life en hiermee haar burgers een extra mogelijkheid te geven om de gemeente te bereiken. Dit kan nu ook via Hyves. Alleen maar prima.

    Ik vind het persoonlijk erg positief dat ik de gemeente nu ook via Hyves kan volgen; de website almere.nl bezoek ik te weinig om automatisch te worden voorzien van informatie. Op Hyves kijk ik vaker en zie ik ook meteen wat de gemeente te melden heeft. De gemiddelde burger wil op internet bediend worden van informatie en zelf kiezen wat hij leest, ik ook.

    Verder denk ik dat men inmiddels je mening wel weet over het bestedingspatroon van de gemeente. Ik werd persoonlijk al moe van het zien van je naam boven een reactie van een post over iets van gemeente Almere. Daarom denk ik ook niet dat jij de geschikte persoon bent aan het hoofd van een stichting dat zich Digitaal Almere mag noemen.

    p.s. ik was het inderdaad van die koninginnedag-domeinnamen mocht je willen zoeken.

    ——————————————————————————————–

    Inhoudelijk:

    Ik vind het erg leuk dat de gemeente in iedergeval iets doet om haar burgers te bereiken. Dat het met 3e Ally gebeurt is misschien wat overdone, maar daar zijn de meningen over verdeeld. De gemeente laat in ieder geval zien dat zij haar burgers, en in dit geval met name jongeren, wil bereiken. Wat internet betreft is Almere vergeleken met veel andere gemeentes erg vooruitstrevend op dit gebied. Internet is het nieuwe medium en het is fantastisch dat de overheid ook meer en meer wakker wordt en dit inziet.


    25 juni 2008 om 16:06
    Bas Vecht

    Achenbach moet natuurlijk Aggenbach zijn. Mijn excuses.


    25 juni 2008 om 16:18
    Bob Ross

    De mens die denkt een monopolie op de waarheid bezitten is niet voor rede vatbaar, de eigen overtuiging maakt hem doof en blind voor andere inzichten.

    Wie de schoen past, trekke hem aan. Iemand maakt hier momenteel geen reclame voor zichzelf.


    25 juni 2008 om 19:40
    Bob Ross

    @ dhr. Aggenbach

    Stadvandevrijheid.nl ‘professioneel onderhouden’?

    “Stad-van-de-Vrijheid.nl draait al sinds september 1999 op mijn eigen computertje, betaald uit eigen zak, hoewel een paar vrienden in de loop der tijd financieel en met gedoneerde hardware het e.e.a. hebben bijgedragen. (Ook U kunt een vriend van me zijn!)”

    ‘Professioneel’ betekent in mijn ogen zoiets als ‘beroeps’, of ‘door vaklui’. Bovenstaand citaat, evenals het niet te onderkennen feit dat de gebruikte techniek inmiddels behoorlijk gedateerd is, wekken niet de indruk van een organisatie die ontwikkeling en innovatie hoog in het vaandel heeft.

    De woorden die u kiest voor uw commentaar op dit nieuwsbericht getuigen evenmin van een professionele houding. Hoe vaak moeten de overige bezoekers u er van overtuigen dat u met ongefundeerde beschuldigingen enkel uzelf in de voet schiet? Zeker op een website die gericht is op marketing.

    Nog afgezien van het ‘professionaliteitsniveau’ is de gemeente Almere zelf blijkbaar minstens zo innovatief als de stichting Digitaal Almere. Het zou mij daarom allerminst verbazen wanneer zij dat als reden ziet om niet te investeren in deze stichting. Dat zou pas verspilling van gemeenschapsgeld zijn.


    26 juni 2008 om 15:57
    Peter Aggenbach

    Pardon, Bob Ross is allang dood.

    Ik garandeer je, dat er geen forum of newsgroup in Nederland is welke zo professioneel gedragen wordt als Stad van de vrijheid. Het gaat hier niet om uiterlijk of techniek, het gaat hier nu om deugdelijkheid, stabiliteit, betrouwbaarheid en vooral continuïteit. Een absolute topper in onze regio. Dat verzeker ik je.

    Een lokale overheid met 1500 personeelsleden is niet bij machte wat deze ene onafhankelijke ‘beheerder’ wel kan. Realiseer je vooral dat een gemeente als Almere, rechtzaken kan verwachten wanneer zij berichten weg-gemodereerd: om wat voor reden dan ook. Namelijk, alle burgers hebben dezelfde rechten (als plichten, maar die spelen hier geen rol), met name het recht om hun mening te uiten.

    De vraag hier is: Hoe gaat een overheid met om berichten die haar schaden, maar die gezien het burgerlijk wetboek niet verwijderd kunnen worden van haar fora, eenvoudig omdat de wet niet overtreden wordt?

    Nee, dode man. THINK.


    26 juni 2008 om 17:51
    Bob Ross

    Uit uw laatste reactie maak ik op dat u lijkt te vrezen voor een vorm van censuur die strijdig is met de vrijheid van meningsuiting. Dat de gemeente uitingen van kritiek door burgers op internet zal verwijderen om imagoschade te voorkomen, of iets in die trend?

    Het recht op vrije meningsuiting is een waardevol recht dat we moeten koesteren. Het is echter geen ‘onvoorwaardelijk’ recht, er zijn een aantal beperkingen aan verbonden waarvan elk weldenkend mens het nut van zou moeten zien. Hierbij doel ik natuurlijk niet op eventuele morele bezwaren tegen obsceniteit of smakeloosheid – dat verschilt van persoon tot persoon en is niet strafbaar.

    Smalend taalgebruik, aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers, laster en smaad (het verspreiden van leugens) zijn echter wél bij wet verboden in dit land. En daarmee ook op internet, waardoor er juridisch gezien voldoende mogelijk is om een forum van bepaalde ‘meningen’ te ontdoen. Persoonlijk (dit is dus mijn mening) zie ik ook geen bezwaar tegen het verwijderen van smakeloze of obscene uitspraken op plaatsen die daarvoor minder geschikt zijn, zolang dit in het belang van de discussie is.

    Er bestaat geen ‘absolute waarheid’ in de wereld van meningen, wel individuele perceptie. Stellen dat een gemeente ‘de werkelijkheid verdraait’ zonder concreet aan te voeren op welk punt dit het geval is, is daarom een non-argument. In mijn ogen is deze website ook niet de juiste plaats voor een discussie als deze – dit is een persbericht op een marketingwebsite. Juist beargumenteerde en feitelijke kritiek – op de juiste plaats – wordt niet zomaar gecensureerd.

    Het verschil zit vaak in toon en nuance.

    Het is mij helder dat u op diverse punten van inzicht verschilt met de gemeente Almere. U past momenteel echter een minder effectieve manier van assertiviteit toe. Wanneer u daadwerkelijk een probleem heeft met de gemeente kunt u zich ook tot haar wenden. Anderen deelgenoot van uw zaak maken in de hoop sympathie te wekken mag natuurlijk altijd, dat vereist echter ook een sterk ontwikkeld vermogen de boodschap af te kunnen stemmen op de doelgroep.

    Ik zal een poging doen terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp van de discussie.

    Indien Stad van de Vrijheid (uw voorbeed van een degelijk lokaal initiatief) inderdaad alles is wat u beweert, is het tienjarig bestaan leuk en terecht. Omdat ik niet bekend ben met de gebruikers vraag ik me wel af wat de doelgroep is en in hoeverre de huidige generatie jongeren er gebruik van maakt.

    Almererulez is onder de Almeerse jeugd inderdaad behoorlijk populair maar heeft een beperkt bereik, namelijk Almere. Dat zou voor de applicatie uit dit persbericht natuurlijk voldoende zijn, als het doel ‘jongeren bereiken’ is. Het is er de gemeente Almere echter ook alles aan gelegen buiten de grenzen van de eigen stad in de publiciteit te komen, vooral met voorbeelden van leuke of innovatieve (technologische) oplossingen. Zonder die publiciteit ontbreekt het aan middelen om de beeldvorming over Almere te sturen in de richting die zij voor ogen heeft. Hyves geniet landelijk een enorme bekendheid en populariteit en lijkt ook mij daarom beter geschikt.

    De vraag is echter: in hoeverre bereik je jongeren met een chatbot?


    27 juni 2008 om 13:39
    Bob Ross

    Uiteraard bedoelde ik met Almererulez eigenlijk Almere4you, ik ben ook maar een mens.


    27 juni 2008 om 13:47
    Peter Aggenbach

    In plaats van 2 heeft het 5 weken geduurd voordat de gemeente met en antwoord op de proppen komt. Deze getuigt van grote humor onder betrokken ambtenaren.

    Geachte heer Aggenbach,

    Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 24 juni 2008, ontvangen op 25 juni 2008, treft u onderstaand voor zover mogelijk de beantwoording:

    Wie financiert dit project en hoeveel geld is ermee gemoeid?

    De gemeente Almere. De kosten bedroegen ca. € 4500,-.

    Hoeveel kosten zijn er in de nabije toekomst mee gemoeid?

    Dat kunnen we nog niet aangeven.

    Hoeveel kosten zullen er op langere termijn voor de brand agent gemaakt moeten worden?

    Dat kunnen we nog niet aangeven.

    Hoeveel fte intern worden er op ingezet?

    Aan dit project werken mensen, geen fte’s.

    Welke externe bedrijven zijn betrokken bij dit project en werkzaam om Ally te faciliteren en bestaansrecht te geven?

    Artificial Industry en The Selfservice company.

    Hoeveel geld mag er naar deze externe bedrijven wegvloeien?

    Er vloeit geen geld weg naar externe bedrijven.

    En: hoe lang duurt het voordat de brand agent geheel zelfstandig alle vragen kan beantwoorden? M.a.w. Wannneer worden er géén kosten meer gemaakt aan de brand agent Ally?

    Elk project zal altijd kosten met zich meebrengen.

    Hoeveel zogenoemde ‘Hyves goldmemberships’ heeft de gemeente Almere afgesloten bij Hyves.nl?

    Geen.

    Hoeveel geld is daar mee gemoeid?

    Geen.

    Hoeveel tijd mogen ambtenaren per dag besteden op Hyves?

    Ambtenaren mogen hun vrije tijd besteden op Hyves.

    En: hoeveel tijd in andere online sociale netwerken?

    Ambtenaren mogen hun vrije tijd besteden op online sociale netwerken.

    Hoeveel tijd – binnen de reguliere werktijd – mogen ambtenaren surfen op internet?

    Zoveel als voor het werk noodzakelijk.

    En: al het andere materiaal in het kader van dit onderwerp?

    We begrijpen deze vraag niet.

    In vertrouwen u hiermede voldoende te hebben beantwoord,

    Hoogachtend,

    namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Almere,

    J.J. Vogel

    directeur Stafdienst Bestuurszaken


    30 juli 2008 om 13:11
    Peter Aggenbach

    Ik reageer maar gelijk in een (1) dag

    Geachte heer Vogel,

    Dank voor uw reactie, echter het antwoord van b en w is volstrekt onvolledig.

    Eigenlijk ligt er nu een gedeeltelijk antwoord, naar de rest kan de burger raden. In eerste instantie dacht ik dat de Stafdienst Bestuurszaken mijn vragen door Ally zélf heeft laten beantwoorden, maar na een testje bleek dat Ally ook daar geen verstand van heeft.

    Het bestuur zegt dat e.e.a. ongeveer 4500 Euro heeft gekost. Maar hoeveel tijd men bij de gemeente aan de Hyvespagina werkt of gewerkt heeft, en/of nog van plan is te werken (en wat dat kost) wordt niet beantwoord.

    Het bestuur zegt dat de pagina in de ‘vrije tijd’ onderhouden wordt. Want in de reguliere werktijd zouden ambtenaren niet vertoeven in sociale netwerken. Doet hoegenaamd welke ambtenaar dit dan gratis in zijn vrije tijd omdat hij/zij zoveel van zijn baas houdt?

    Als bekent, wordt momenteel nog steeds door externen aan de ‘spraakvaardigheid’ en ‘inburgering’ van Ally gewerkt. Deze bedrijven doen dat zeker niet belangeloos. Hierop wil het bestuur niet ingaan. Maar ergens moet de gemeente hierover wel al financiële afspraken hebben gemaakt. De bijkomende kosten hieromtrent lees je niet in het antwoord, hoewel er duidelijk wel naar gevraagd wordt.

    Dat er ‘mensen’ werken aan Ally en geen fte’s (fulltime-equivalent) is opmerkelijk. In dat geval mag de gemeente ook niet zeuren als dergelijke ‘mensen’ met naam en toenaam genoemd worden, zoals ik dat vaak en graag doe. Mij bereiken berichten dat dit juist ’n belangrijke grief van deze ambtelijke organisatie is. Normaliter, verschuilen deze ‘mensen’ zich achter de organisatie, zijn als ‘mens’ onaanspreekbaar en schuiven de volledige verantwoordelijkheid op het bestuur. Onwerkzaam zou ik zeggen, je zult maar in dergelijk hiërarchie je brood moeten verdienen.

    In werkelijkheid krijgt de burger hier een waardeloos antwoord toegeworpen omdat het GEEN inzicht in de werkelijke kosten geeft. Om die reden overweeg ik vervolgstappen, waarschijnlijk niet de reguliere. Ik heb zo mijn eigen kanalen.

    Mvrgr,

    Hoogachtend,

    Stichting Digitaal Almere

    Namens het bestuur van de stichting,

    H.P. Aggenbach, voorzitter


    30 juli 2008 om 13:14
    Bas Vecht

    @Peter: wat is nu precies het doel van je reactie aan Jan Vogel?

    Overigens vind ik het antwoord van Jan Vogel vrij nonchalant, wat vermoedelijk veroorzaakt wordt door de brief met de vraagstelling. Echter kan ik daar slechts naar gissen, daar ik niet bekend ben met de denkwijze van de heer Vogel.

    Als ik je reactie zo lees als beantwoordend ambtenaar zou ik geen moment twijfelen en deze brief na het lezen van de eerste alinea al in de prullenbak donderen. Wie denk je wel niet dat je bent man.


    30 juli 2008 om 14:13
    Dirk Jan Dokman

    Het blijkt nu wel dat de heer Achenbach een meneer is die tijd teveel heeft, helaas overheidsgeld verspeeld met zijn tendentieuze vraagstellingen en berichten, parano?de is en overal complottheorieen ziet. Kortom een man om te negeren (oeps, heb ik toch nog gereageerd op z’n reactie ;-)). Meneer Achenbach, wat een leven moet u hebben als ik al uw berichten lees op allerlei websites en fora. Ik heb medelij met u (tot zover mijn laatste reactie op deze posting..)


    30 juli 2008 om 15:17
    Bas Vecht

    Waar haal je de energie toch vandaan? Je ziet problemen die er niet zijn als ik het internet zo lees. Als er geen problemen zijn dan creëer je wel problemen voor jezelf zodat je weer wat te zeiken hebt. Ik begin me steeds meer af te vragen waar je inkomen vandaan komt: subsidie, uitkering of misschien toch een eervolle baan?

    Mocht je verder gaan met je hetze tegen de gemeente, vraag dan meteen even na wat jouw brieven aan de gemeente aan gemeenschapsgeld hebben gekost. Ik moet zeggen dat de brieven van je aan de gemeente die ik gezien heb niet sarcastisch overkomen, maar ronduit onbeschoft. Terecht dat men je dat niet in dank afneemt: een azijnpisser die altijd en overal de gemeente zwart maakt doordat meneer overal problemen ziet.

    Wat is er bijvoorbeeld mis met het bericht over die Swim Challenge? In het bericht staat een van de vele evenementen kort beschreven. In mijn optiek bevuilt het bericht de website niet, maar fleurt het bericht de website juist op.

    Maak het jezelf makkelijk in de toekomst en laat ook eens wat over je kant gaan: niet overal op in gaan, niet overal problemen in zien en probeer sommige zaken eens van de positieve kant te zien!


    30 juli 2008 om 15:49
    Peter Aggenbach

    Beste Bas, probleem met jou is: jij kunt niet lezen. Je leest er blijkbaar overheen ofzo. Probeer het nog eens 🙂

    concurrentievervalsing

    con·cur·ren·tie·ver·val·sing

    Verstoring van de concurrentieverhouding tussen bedrijven door (min of meer) onwettige, ontoelaatbare middelen

    Naast stichting Digitaal Almere zijn er veel meer gedupeerden in met name Almere. Alle freelancers die stukjes schrijven en/of foto’s maken zijn gedupeerd. Bob Friedländer, maar misschien ook wel de Connie Franssen’s van de stad. Ook gedupeerd zijn de huis-aan-huis bladen De Almare en Deze week. Maar ook particulieren zijn gedupeerd, zij die o.a. online kwesties bespreken of zelf nieuw brengen, zoals Kunst Enzo, Persbureau Almere, Almere4You en Stad van de Vrijheid. Eigenlijk is iedereen die iets doet over Almere gedupeerd want de webredactie van de Publieksdienst neemt over.

    Minder gedupeerd – maar óók gedupeerd – zijn de overheidsbevriende media: Omroep Flevoland en Almere Vandaag, deze krijgen overheidsgeld en wel heel veel. Omroep Flevoland 7 miljoen p.j. van de provincie en Almere vandaag 625.000 Euro p.j. onder het mon van advertenties. Beiden hebben geen bestaansrecht zonder dit geld.

    Mediaverscheidenheid is in de regio Almere heel ver te zoeken, de feitelijke crux is: De Almeerse ‘journalisten’ blijken op het stadhuis te werken bij de Publieksdienst, terwijl deze juist de dingen die op o.a. het stadhuis gebeuren onafhankelijk zouden moeten kunnen onderzoeken en publiceren. Feitelijk ontstaat er dus eenrichtingsverkeer van eenzijdig gekleurt ‘nieuws’, richting burger. Zoiets heet normaal ordinaire propaganda. Het is de nimmer aflatende goed-nieuws-show van Jorritsma terwijl de werkelijkheid toch echt anders is,… Dat is wat er loos is.

    Ik hoop dat je het nu begrijpt. Ik kan jou helaas verder niet helpen.


    30 juli 2008 om 16:10
    Bas Vecht

    Geeft niets Peter, jij doet precies hetzelfde. Doe eens wat met kritiek die je van ongeveer iedereen krijgt.


    30 juli 2008 om 16:27
    Gerben

    Misschien slimmer om “persoonlijke” vetes uit te vechten in een meer persoonlijke sfeer?

    Er bestaat een kans, hoe gering die ook is, dat mensen die hier komen voor content, kennis, inhoud jullie berichten als storend kunnen ervaren.


    30 juli 2008 om 16:34
    Peter Aggenbach

    Dat mensen niet van lange verhalen houden kan ik wel inkomen.

    In het kort komt het hier op neer: er is een trend gaande waarbij webredacties van (lokale) overheden zich ontwikkelen als zogenaamde actuele nieuwsdiensten. De vraag is nu, kan dit wel? Kunnen overheden nieuws brengen zoals omroepen en kranten dit kunnen?

    Welnu beste Gerben. Als dat niets met content of kennis (inhoud = content) te maken heeft, weet ik het ook niet meer.


    31 juli 2008 om 03:39
    SaveMe Oh

    Peter, als je nu eens niet zoveel kletst, maar gewoon ons museum beschermt, zijn we een heel stuk verder.


    21 september 2008 om 22:20
    he83j8o4xv

    fitflop clearance A successful video can garner hundreds of thousands of views, which has boosted some haulers into so 5.285.6147# # #Love Labels鈩? a New Generation of Online Shopping Combined with Live Auctions and Flash Sales That Offers Discounted Luxury Designer Handbags buy fitflops online

    fitflop malaysia sales Also find shopRDR at:Blog: blog.shopRDRFacebook: facebook/shopRDRTwitter: twitter/shopRDR YouTube: youtube/ shopRDRPinterest: pinterest/shopRDRRodeo Drive Resale (shopRDR) 1 888 697 3725service(at)shopRDR(dot)comFashion Lovers: Find The Perfect Last Minute Holiday Designer Items At ShopRDR fitflop sale

    From Banking to Bridal, companies are signing up staff members for the Bowling Showdown this summer discount uggs online

    hunter boots online

    hunter boots montreal

    hunter boots clearance


    20 maart 2015 om 02:56
    in99p4h8wt

    fitflops malaysia online The December 6th Auction will have something for all collectors Official judging begins at 9:30 The construction process of the various America’s Cup temporary structures was documented by Condit from start to finish on the company’s website.The history and prestige associated with the America’s Cup meant that Condit needed to design and build semi permanent environments that didn’t feel temporary mcm uk online

    toms canada outlet John Knits, Christian Louboutin, Tiffany & Co Sephora offers clients a choice of more than 200 classic and emerging beauty brands across a broad range of product categories including skincare, makeup, fragrance, bath & body, hair care, smile care and tools, as well as the company’s own private label According to an article published by First Chair on September 16th titled TREND ALERT: Blonde Hair Trends for Fall 2013, summer blonde hair is on its way out and fall blonde trends are popping up mcm singapore

    toms shoes in singapore Also find shopRDR at:Blog: blog.shopRDRFacebook: facebook/shopRDRTwitter: twitter/shopRDR YouTube: youtube/ shopRDRPinterest: pinterest/shopRDRRodeo Drive Resale (shopRDR)1 888 697 3725service(at)shopRDRCustomized Chocolate Bar Company chocri Wins German Business Start-Up Award and Announces Its Upcoming U.S The images are also featured front and center on Americana’s website, americanamanhasset Help us raise funds for Operation Smile ?€? every child deserves that picture perfect smile!" So often, we see best dressed female celebrities opening their closets, but Jay Manuel is bringing forth an unprecedented collection of current designer fashions we have not seen offered to the public before , commented Eric Gazin, President of Auction Cause fitflops sale singapore

    hunter sale

    cheapest fitflops online

    fitflops sale


    18 april 2015 om 08:39
    ge76k3p7gj

    fitflop malaysia store eLUXURY is owned by Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), the world’s leading luxury goods group.###Intersection of Sports and Arts Score Points for San Francisco Proceeds raised by the store provide tuition assistance to over 120 families who desire to send their children to Southfield Christian School but lack the financial wherewithal to do so without aid Throughout the month of October, boutiques in San Francisco, Houston, Las Vegas and Maui will be showcasing the limited edition pieces as part of an event dubbed the American Icon Celebration fitflop shop in malaysia

    ray ban sunglasses outlet Also find shopRDR’s blog at blog.shopRDR and more, visit RDR online at or 888 697 3725 website, Louisvuitton, on April 22nd, 2010 will be donated to Global Green USA ( and at louisvuitton_us on Twitter cheapest fitflops

    cheap kate spade singapore When the day is through, families can retire to impeccable hideaways in one of the resort’s 2,000 guestrooms and suites, featuring Marriott Reviveâ bedding and oversized balconies We could also bring you a best online shopping experience Brazil is the largest South American market for San Francisco, which welcomed 94,000 visitors in 2011, an increase of 50 percent over 2010 kate spade singapore

    fitflops clearance

    fitflop sales

    hunter boots for sale


    18 april 2015 om 12:17
    nd96q8e3tp

    hunter rain boots outlet Channel 4 news airs nightly on CBS WFOR in South Florida at 5:00 p.m If you want to go toward trendier fashion, create a spin off line THE DE BEERS DIFFERENCEDe Beers, the Jeweller of Light, creates timeless treasures that reveal and celebrate the wondrous brilliance of women and diamonds fitflop shoes in malaysia

    fitflop sandals The trio, along with guitarist Justin Chapman, released their first album in 2009 With recent price increases in designer stores, the LuxeDH model of sending bags out after the first payment has never been more practical.The site has been featured on FOX WSVN, CBS WFOR and Carson Daly Live De Beers invited esteemed Chinese artists Cui Xiuwen, Liang Yuanwei, Han Yajuan and Peng Wei, to express the Moments in Light of their own lives through their artworks that will be displayed at Sinan Mansion, Shanghai from 19th to 23rd June fitflop online singapore

    oakleys sunglasses Today, Rodeo Drive Resale ( ), premier seller of 100% authentic guaranteed Chanel bags, Gucci heels and the world’s largest reseller of discount St Servcorp is opening several executive office suites and virtual offices throughout the US Often, when a customer likes one of your items, they will ask us what else the seller sent in, since they may have a similar taste in fashion buy fitflop online

    fitflop clearance

    hunter boots toronto

    canada hunter boots


    21 april 2015 om 07:48
    sm47t7m3ji

     鍝堢埦瑗?鐝惧湪閫欎簺閬庡笗鍏嬬殑闉嬪瓙锛屼粬鍊戣常鍑轰締寰堝揩锛屼絾闅ㄥ緦鍑虹従浜嗕竴鍊?鎴戝€戠郸瀹冧笉鏁殑瑭曡珫锛屼綘鍙互鐪嬪埌鐨勪汉鏄粬鍊?鍙浣犵煡閬撶殑椤忚壊锛屽洜鐐烘垜瑾嶇偤閫欐槸椤ず浜嗙湡姝g殑婕備寒 绫冲儚 

     閫欒!纰哄鏈変竴鍊嬫瘺宸剧挵瑷▓ 绫虫琛?寰楀埌浜嗗畠鐨勬瘡涓€鍊嬫槸琛ㄩ潰涓? 

     浠ヤ笂 寰瀹冩敮鎸侊紖鍛冧竴浜涘湴鍗€鍜屾洿闁嬫斁 涓﹀緱鍒颁簡涓€浜涘懡涓紝闆栫劧鍋夊ぇ鐨勯偅姊濊矾鍘昏棈绶婃€? 

    


    14 augustus 2015 om 08:58
    dh58m9w3lr

    mcm wallet ?€?Imagine to be able to stroll, run, and also hike whilst attached with your current snowboard,?€? claims Scott Rickett, Top dog regarding Two Snowboards. ?€?You journey Dualboards side to side, just as the traditional board, skateboard, or perhaps surf board, however with the feet split up, the tricks as well as flexibility are usually endless.?€? On Weekend, April Twenty five, This year, the particular Brownsville Neighborhood Well being Center (BCHC) can have it’s 4th twelve-monthly household conditioning reasonable ¡Vive tu vida! Stand up! Get started!®. The wedding promotes Hispanic family physical exercise and also eating healthily for better overall wellness for those of any age and all dimensions. This launch, that’s free of charge along with available to people, is going to be placed at Dean Porter Car park, 501 At the. Ringgold Street, inside Brownsville, via Being unfaithful:00 are to a single:Double zero pm. 1:5 HDD Copy Cruiser motorcycle High-Speed WL -$1,749 discount fitflops

    fitflops online australia Founded throughout 1912, the California Podiatric Medical Affiliation (CPMA) could be the top as well as acknowledged skilled firm for California?€?s doctors regarding podiatric medicine (DPMs). DPMs are usually podiatric physicians along with doctors, also called podiatric doctors, certified simply by their own lengthy and also demanding education, training and experience in order to identify and also deal with situations impacting on your feet, ankle along with buildings from the knee. Keuilian brings their tactics depend on about three important aspects particular for the pre-holiday interval: people are searching for more healthy, far more helpful gift ideas, many people are seeking to lose weight prior to holiday season and people who are generally burdened by the pre-holiday rush are often drawn to services and provides giving these the opportunity to function away from some of in which anxiety. Website mcm outlet

    toms shoes on clearance Derwood, M . d . (PRWEB) September 12, 2014 Jennifer Tabay is the thirty-nine yr old mother of your two-year outdated kid and had tried many times and thru several packages to reduce the child bodyweight left over after you have the woman’s child. The 1 workouts, with their combination of high-intensity interval training workout and also useful resistance, had been exactly what she required. The girl plans to carry on establishing and achieving brand new goals with the aid of the actual trainers along with the girl folks at Water fountain Valley Suit Physique Bootcamp. ?€?We are very pleased with the home-based manufacturer as well as, basically, we would have liked the idea to be the cause of a bigger percentage of each of our total organization. Inside our opinion, individuals are interested to buy USA-made goods, nevertheless budgetary limits usually don?€?t provide them with the choice to obtain native above brought in items. We had this concept in order to result in the good quality each of our Pennsylvania-based manufacturing facility is recognized for open to a bigger market. You want to provide you with the finest boot at the fairest value we are able to probably attain and also support each of our domestic manufacturing plant in addition,?€? Brooklyn Boot Company?€?s creator Gino Bellia, stated from the idea. toms shoes buy

    fitflop online singapore

    mens fitflops sale

    fitflop shoes sale


    14 augustus 2015 om 15:24
    pe79n7f2uu

    fitflop sandals singapore # Number #     Night Snowboarding Scavenger Search: Fri and also Saturdays, March 6 ?€? 03 28 Away from greater than Two hundred new member corporations, the particular California Association of Private Postsecondary Colleges (CAPPS) lately recognized Achievement Training Universities (Securities and exchange commission’s) as his or her 2014 University of year. The distinction displays SEC’s carried on persistence for increasing the standard of superiority amid college schools throughout the express. fitflop slippers sale

    fitflop sandals clearance Included is often a number of finance options, such as Peugeot?€?s ground-breaking along with still-unique three-year finance package – Only Create Energy ®. Getting every little thing collectively in to one particular payment ?€? which include servicing, auto levy, breakdown cover and also insurance ?€? prices begin with less than £119 for the PEUGEOT 108 Access three-door model. Everything that you should perform ?€? will be ?€?Just Increase Fuel?€?! In ?€?The Brainwashing involving My Dad?€?, director Senko researches to be aware of what caused the particular transformation involving the woman’s dad from a non-political, life-long Democrat to a irritated, Right-Wing fan. Through interviews together with advertising luminaries, psychological speakers, as well as other experts (including Noam Chomsky, Steve Rendall, Shaun Cohen, Eric Boehlert, Henry Lakoff while others) she unravels an agenda to move the united states off to the right over the past 30 years, largely by way of media tricks. She is convinced it is cause much less comments, significantly less diversity involving opinion, massive on purpose falsehoods, as well as a better split of our own country. Industry celebrities via types and developers in order to celeb fashion-gurus complete the particular guest list. A new hookah lounge along with chocolate bar will add on the night time exciting. Along with Disk jockey Preserves Times along with Ciroc inside the combination, it?€?s guaranteed to be described as a dreadful good time. asics factory outlet

    toms shoes buy ?€?It struck me not too long ago how the exact same ideas we instruct each of our clients regarding muscle building furthermore connect with each of our advertising and marketing initiatives,?€? says Keuilian. ?€?Since nearly all fitness coaches and bootcamp owners comprehend the rules of creating muscle tissue, I believed it will enable them to boost their advertising outcomes easily employed exactly the same ideas in order to building their particular companies.?€? A night costume can be important for females who would like to leave a nice effect in other folks. Today, Fecbek, a new well-known special event wedding dress maker as well as shop, features delightedly introduced their brand-new arrivals of elegant feminine boot styles. There are tons of colours for consumers to pick from: apricot, turquoise, rappel, african american, glowing blue, dark brown, wine red, wine, fuchsia, gold, environmentally friendly, gray and much more. Enjoy the benefits of tagging goods employing been able metadata asics running shoes online

    fitflop store in singapore

    fitflops cheapest price

    fitflops online


    17 augustus 2015 om 10:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!