Ilse oprichter Merien ten Houten over zijn nieuwe bedrijf
Hierboven een interview met Merien ten Houten, oprichter van zoekmachine Ilse (in 1996 door VNU overgenomen). Ten Houten heeft zich na de overname 5 jaar bezig gehouden met het micro payment systeem Secoin. Dat bleek geen succes. Nu probeert hij het in de wereld van online video.
Samen met Jeroen Wijering is hij gestart met het white label video hostingbedrijf Bits on the Run. Jeroen kennen we natuurlijk van zijn open source flash player waar zelfs ooit YouTube mee begonnen is. Directeur van Bits on the Run is Roel Meurders. Samen gaan de heren het als solution provider makkelijk maken voor het bedrijfsleven video en rsquo’s te uploaden en te publiceren. Als launching customer hebben ze Bright.tv.
Daarnaast doet Merien nog andere projecten. Zo is hij schrijver en aandeelhouder van Sync; een mooi online wetenschapsmagazine met honderdduizend unieke bezoekers. Ook is hij oprichter van iphion, waarmee hij via IPTV de concurrentie aangaat met o.a. Ziggo en UPC.
Zeg Vincent, deed jij ook niet iets met video management? Mooie dekmantel, zo’n interview! Even de conccurent uithoren 😉
Lijkt me een dienst waar echt veel behoefte aan kan zijn. Hier toevallig ook weer met een project bezig waar een upload/transcodingstraat/hosting etc. etc. geregeld moet worden, het is allemaal te wel te doen, maar alles bij 1 partij onderbrengen scheelt echt lijkt me.
@Karel: Wij (PCzapper) hadden Merien op bezoek. Wij doen inderdaad videomanagement maar niet direct in het uploaden van video’s. Dat laten we graag over aan specialisten zoals Bits on the Run…
Dus eigenlijk zoets als Blip.TV en Vimeo waar MF vaak gebruik van maakt zoals ook bij dit interview….
Is dit zo nieuw dan?
Inderdaad á la Blip en Vimeo, maar met dit CMS kun je dergelijke sites zelf bouwen. En zelf profiteren van de branding en advertising.
Vimeo en Blip zijn videoversies van blogger.com of web-log.nl. Bits on the Run is de videovariant van WordPress.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!