Pete Blackshaw (Nielsen Online) over CGM

31 juli 2008, 07:50

‘How do we manage a world where nearly 60, 70 percent of all consumers are putting some types of content online?’

Pete Blackshaw, de CEO van Nielsen Online heeft in bovenstaande video een vrij algemeen verhaal over consumer generated media (grappig, dus niet user generated content). Als je je merk tegenwoordig online wilt laten overleven, dan moet je een langetermijnvisie hebben, aldus Blackshaw. ‘If you try to cut corners, there is way too much transparency and there is too many savvy consumers that are way smarter than most marketers.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!