Newzoo lanceert game advertising en advergaming marktplaats

17 september 2008, 04:30

{title}

Newzoo lanceert vandaag een eerder aangekondigde online marktplaats waar adverteerders en bureaus informatie, cases, aanbod en bedrijven kunnen vinden om gaming in te zetten in hun marketingstrategie en –campagnes. Dat schrijft de oprichter van Newzoo, Peter Warman, vanmorgen in een persbericht. Vooraf hebben zich vierenveertig gamebedrijven aangemeld. ‘Het aanbod varieert van banners op gameportals, in-game advertising in console games en virtuele werelden, game en campagne ontwikkelaars tot beschikbare game licenties en co-marketing mogelijkheden.’

De marktplaats is gratis voor adverteerders en bureaus. Er kan op basis van eigen criteria gezocht worden; de zoekopdracht kun je steeds blijven verfijnen. Adverteerders hoeven niet eerst voor een bepaald type van game advertising te kiezen: ‘Adverteerders en bureaus kunnen oplossingen vinden dwars door alle vormen van game advertising heen.’ Verder staan er op de marktplaats meer dan 50 case studies; lichtende voorbeelden voor bedrijven die nog geen ervaring hebben met game advertising maar er wel mee aan de slag willen.

Het aanbod binnen newzoo.com bestaat uit drie hoofdgebieden: diensten, concrete advertentiemogelijkheden en beschikbare games. Binnen deze gebieden zijn er vierenveertig bedrijven reeds aangesloten:

  1. Diensten (Game development & campaign strategy): Gamehelden, Xform, The Saints, Mediamonks, Elements Interactive, GamEffect, Paladin Studios, MAD Multimedia, Soepel, Weber Sites & Games, Laika, Himes, Booleanpark, Lunagames, Noondesign, Stcky Studios, IJsfontein, Playability, Little Chicken, Mediarijk, White Bear.
  2. Advertentiemogelijkheden (In- en around-game advertising): Massive (Microsoft), Robbie Networks, RealGames, SpilGames, TMF, Nickelodeon, Red Chocolate, DoubleFusion, MTV Networks, Ilse Media, Jagex, GamePoint, I-med, TTG Sulake, IGA Worldwide.
  3. Games (Game licenses & co-marketing) Electronic Arts, United Games, Stoneroos, Ubisoft, Codemasters, Wannahaves.

Businessmodel

Deelnemende bedrijven betalen jaarlijks een abonnementsfee die varieert van 299 euro voor een bedrijfsprofiel tot 2499 euro voor het ongelimiteerd mogen aanbieden van advertentiemogelijkheden binnen een site of game-omgeving.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Mark de Kock

    Peter en Newzoo team, veel plezier, passie en succes gewenst bij jullie verdere stappen! Was enthousiast na de eerste gesprekken en denk dat dit een nuttige toevoeging is voor veel partijen in de branche en aan klantzijde!


    17 september 2008 om 05:10
    Michiel Rademakers

    Peter, mooi concept. Veel succes!


    17 september 2008 om 05:32
    Peter Davelaar

    De hoeveelheid cases en aanwezige bedrijven zijn zeker een toegevoegde waarde voor de markt in mijn ogen. Veel succes met de verdere uitbouw van dit concept!


    17 september 2008 om 10:59
    Rik Haandrikman

    We zijn al enige tijd bezig geweest met het verkennen van de opties die Newzoo ons als publisher biedt en ik moet zeggen dat we er zeer over te spreken zijn. Ik kan dan ook voor heel Gamepoint spreken als ik zeg dat we trots zijn 1 van de ‘early adaptors’ te zijn en vol goede moed afwachten wat de toekomst voor Newzoo brengt. Veel succes in ieder geval, Peter en aanhang!


    18 september 2008 om 08:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!