Een tour door Media Plaza 3.0: prachtig, groot & duur maar waarom?
Mediaplaza 3.0 opende october 2008 zijn deuren. 7.5 miljoen euro en 3500 top m2 from vincente on Vimeo.
Van 1996 tot 1999 was ik directeur van Media Plaza 1.0 in de Jaarbeurs in Utrecht. Gisteren ging Media Plaza 3.0 van start. Met 3500 vierkante meter meer dan 2x zo groot als het oorspronkelijke gebouw waarin kosten (7.5 miljoen euro…) nog moeite zijn gespaard zijn bij de opzet en inrichting.
Fantastische LED verlichting door het hele gebouw, een doorzichtig dak wat open kan, interactieve vloeren met geprojecteerde vlinders die wegvliegen als je in de buurt komt en kamers die met een druk op de knop van kleur kunnen veranderen, rfid tags die mensen met elkaar in contact brengen. Het gebouw is een mooi spel van innovatie, techniek en bouwmaterialen.
Ook geef ik nostalgisch een rondleiding van Media Plaza 1.0 en interview ik de architect van versie 3.0 Liong Lie van architectenbureau 123DV, de directeur van de Jaarbeurs George Zapantoulis en de voorzitter van het bestuur van Stichting Media Plaza Jaap van Scheijen. Nu wil ik alleen nog weten wat de stichting Media Plaza voor programma’s gaat organiseren want dat werd gisteren nog niet echt duidelijk.
Prachtig filmpje Vincent; de nieuwe media plaza ziet er prachtig uit! Jammer dat ik niet kon afgelopen woensdag.
Euh: WOW! Kost wat, heb je ook wat. Gauw eens rondloeren!
beetje zielig om daar met je segway doorheen te scheuren
hou toch eens op met die mallotigheid vincent
Leuk filmpje Vincent. Vond Mediaplaza soms nog wel wat donker maar dat lijkt nu geheel voorbij. Toch nog wel iets gemist. Kan mij nog herinneren dat de toiletten bij introductie van mediaplaza 1.0 redelijk spraakmakend waren met die schermen erin. Welke vernieuwingen zitten er nu in het kleinste kamertje? Japanse toiletten met de nodige opties?…
Veel succes met een voorzitter die dit soort dingen zegt: “Mediaplaza zal in belangrijke mate de partij zijn, die hier naar de bedrijfsomgeving toe, ondersteunend kan zijn in vernieuwingsprocessen, transitieprocessen, vanuit een orientatie waarbij het probleem centraal staat en IT ondersteunend en niet vanuit een product en dan zien of je daar een groep bij kan vinden”. Wat hij bedoelt is dat ze zaaltjes verhuren aan bedrijven.
Mooi, maar geld uitgeven en iets neerzetten is 1, geld verdienen is 2. Volgens mijn kengetallen draaien ze bij een bezettingsgraad van 80% niet eens break-even. Of hoeft dat niet?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!