Sponsorcongres 2008: Hoe komt de kredietcrisis aan in sponsorland?

21 november 2008, 08:11

Op het sponsorcongres 2008 (georganiseerd door SponsorTribune, gisteren in Hotel Krasnapolsky Amsterdam) kon men natuurlijk niet om de kredietcrisis heen. In bovenstaand filmpje geven Marcel Beerthuizen (2008), Ernst Boekhorst (ABN AMRO), Frank van den Wall Bake (Van den Wall Bake Consulting), Bas van der Pompe (Fortis) en Simon Reinink (Concertgebouw Amsterdam) hun expert opinion. Het filmpje is gisteren vertoont op het congres, schrik niet van de sponsoring die erin verwerkt zit. En niet van het tegenlicht; ik moet duidelijk op cursus ;-).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Niels Bruinsma

    Blijkt dus dat de contracten wel veilig staan, want hier zitten bedrijven voor langere tijd aan vast. De activering lijkt moeilijker in stand te houden… Beetje een kip en het ei verhaal, in hoeverre is sponsoring interessant als je de activatie niet voor elkaar krijgt? De activatie is minstens zo belangrijk als de sponsoring zelf, maar ligt natuurlijk minder vast. Gaan we nu straks het effect van sponsoring meten ook al is er geen goede activatie? Dan lijkt me dat het totaal aan inzet van sponsoring op de lange termijn gevaar gaat lopen.


    21 november 2008 om 10:06
    Gijsbregt

    @matthijs

    de belichting is niet ideaal, maar de interviews waren voor mij één van de hoogtepunten van het congres, snel en relevant. In 10 minuten een hoop goede insights. Helemaal mooi was geweest als dit filmpje de aftrap was geweest voor een flinke (panel)discussie. Dan hadden we een mooie uitsmijter van de dag gehad.


    21 november 2008 om 11:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!