Originele kerstcampagnes 2008

12 december 2008, 08:47

{title}In 2005, 2006 en 2007 verzamelden we hier voorbeelden van online kerstkaart-campagnes die nét even wat origineler zijn dan alle standaard kaarten. Daar krijgen we er immers al meer dan genoeg van binnen…

Daarom ook dit jaar weer de oproep: Wie heeft een leuke, originele of bijzondere kerstkaart ontvangen? Plaats hm in de reacties!

Het enige noemenswaardige voorbeeld die ik dit jaar ontvangen heb is een leuke campagne van Holy Cow!. Klik op ‘meer’ voor de uitwerking.

De crossmediale nieuwjaarswens van Holy Cow! is een drie-trap en bestaat uit een:

1. Gepersonaliseerde e-mail aan relaties van Holy Cow!

{title}

2. Gepersonaliseerd filmpje inclusief online controle op contactgegevens (na afloop van het filmpje kom je op een pagina waarop je je gegevens kunt controleren). Onderstaand filmpje is mijn variant, met mijn naam erin verwerkt. Het filmpje zat oorspronkelijk in een webpagina met opmaak, maar heb ik hieronder even los geplaatst.


3. Gepersonaliseerde postmailing met Xinjun Bing

{title}

De campagne is alleen naar klanten en relaties verzonden en heeft (bewust) geen virale werking. De makers van dit mooi’s zijn Holy Cow! (idee/concept), Karel (script), Sierd (art direction), Michel (camera) en Webcontent (techniek). Voor de mensen die de mailing misschien nog open moeten maken zal ik (nog) niet verklappen wat de ‘Xinjun Bing’ precies is 😉

Nogmaals de oproep: Heb je een leuke, originele of bijzondere kerstkaart ontvangen? Plaats hm in de reacties!

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

23 Reacties

    mgvandenbroek

    Ik krijg echt NOOIT kerstkaarten. Maakt mij dat tot een verliezer?


    12 december 2008 om 10:38
    Remco de Vries

    Je verliest in ieder geval van mij, ik heb er 1 😀


    12 december 2008 om 11:22
    Naam

    http://www.winterinholland.nl


    17 december 2008 om 07:42
    Robert de Boer

    Ik wilde er nét wat over schrijven. Onwijs mooi gemaakt! Heb de kaart voor de webcam nu, maar is nog niet makkelijk om precies het beeld te krijgen wat de bedoeling is. Wat moet ik precies gaan zien Frank? 😉


    18 december 2008 om 14:50
    Reinier van Dijk

    Een leuke kerst game van Ideas for Brands!

    http://www.sleemeemetifb.nl


    19 december 2008 om 11:52
    media

    @Pieter: goed initiatief! hoeveel geiten hebben we nu gekocht?


    22 december 2008 om 15:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!