Interview met Lorenz Bogaert (Netlog)

25 december 2008, 10:01


Op Youthwatching 09 (zie: ‘Martin Lindstrom op YouthWatching 09’ en ‘Megatrends in jongerencultuur op Youthwatching 09’ maar ook: ‘Youthwatching 09: Europese Jongeren in 60 seconden’) sprak ik met Lorenz Bogaert, de mede-oprichter van Netlog. Netlog heeft meer dan 40 miljoen leden. Dat is natuurlijk een enorm aantal, en de internationale expansie gaat door. 2009 wordt voor Netlog een jaar van marketing en branding.

Lorenz Bogaert over het succes van zijn site, het marktleiderschap en over het bij elkaar schuiven van 16 verschillende sites en de daarbij behorende rebrandingoperatie. Maar Bogaert praat ook over open standards en over de komende milestones. Wanneer is zijn missie eigenlijk geslaagd?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Card

    Dikke pluim voor Lorenz! Geweldig om te zien hoe transparant Lorenz Bogaert reageert.

    Leuk interview! Goed kerstontbijt allemaal ! 😉


    25 december 2008 om 15:04
    Melle Gloerich

    Mooi interview. Lorenz is erg openhartig en volgens mij ook erg eerlijk in zijn antwoorden. Ben behoorlijk verbaasd over zijn totale gebrek aan arrogantie. Bij Hyves blazen ze altijd hoog van de toren terwijl de jongens van Netlog 8 keer zoveel gebruikers hebben en een, mijn inziens, veel betere en schaalbaardere site.


    29 december 2008 om 17:30
    ?iir

    netlog 40 miljoen leden wawwww 🙂


    22 mei 2009 om 19:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!