Toevallige overlay-advertentie op Nu.nl Internet van T-Mobile?
Ik heb zelf een pesthekel aan overlay advertenties. Echte nieuwsjunks gebruiken natuurlijk gewoon RSS om al die potentiële ellende op nieuwssites te omzeilen. Gistermorgen toch even Nu.nl internet bezocht. Ik vond het advertentieformaat nog niet eens zo heel gek. Het ging ook nog eens over T-Mobile, internet en mobiele televisie. Dus niet slecht getarget, want ik ben geïnteresseerd. Ik maak een screendump. En zie dan pas, dit bericht op de homepage staan: Internet rukt op naar tv. Toevallig? Of gewoon een keurige advertentiefuik? Dealtje redactie/commercie? Benieuwd hoe lang dit soort advertenties ons nog blijven vermoeien. Ik heb in ieder geval niet geklikt…
Hij komt inderdaad tevoorschijn als je ‘internet’ selecteert op NU. We zijn weer lekker irritant. Goed getarget of niet, ik hou niet zo van screenads/overlay advertenties. Altijd weer die extra handeling om van dat ding af te zijn.
Als ik het goed zie is de frequency gap op 1 gezet dus dat valt in ieder geval mee.
Heb je het bericht gelezen? Ging over iets heeeeel anders, namelijk internet op tv-toestellen (je weet wel, flatscreens, beeldbuizen dat werk). De advertentie daarentegen adverteert de mogelijkheid van het bekijken van tv-kanalen op de mobiele telefoon.
Is heel anders, toch :)?
@Erick: Nee, heb de kop gesneld, en dat vond ik wel opvallend genoeg. Jij dus niet, begrijp ik 😉
@David: thanks, hoef ik niet te klikken 😉
Dan vind ik dit nog een bescheiden advertentie. Afgelopen december met de postcodeloterij ad. Dat was echt verschrikkelijk. In principe creatief, maar zeer irritant als je het nieuws wilt lezen.
Die postcode kanjer ad, heb ik de eerste keer wel helemaal afgekeken. schandalig eigenlijk.
dit gaat mij iets te ver.
Ja, overlays etc. zijn irritant.
Vaak niet gewenst, en zeker als je ergens naartoe gaat voor info en niet voor entertainment.
MAAR…. laten we ook niet te moeilijk gaan doen.
We hebben het hier over een advertentie die niet over content heen gaat, maar er keurig omheen staat.
Zo te merken is het ook niet aan het knipperlichten…. dus is de irritatie zo minimaal mogelijk gemaakt.
Ja, er wordt nog veel te veel bannering ingezet voor dingen die op een creatievere manier daadwerkelijk iets zouden kunnen toevoegen voor de gebruiker.
Maar de hetze die ontstaat is overdreven.
Ga dan alsjeblieft ook zeuren over spotjes op TV / radio.
Of over printadvertenties (vooral die plusproposities in de bladen – je weet wel die advertenties die meer dan alleen een advertentie zijn)
Of die IM’s in kranten.
En dat van “Internet naar TV” – ze hebben de advertentie op het tech gedeelte getaget… wellicht dat er dan iets dergelijks als artikel verschijnt…. wel een beetje paranoia als je denkt dat die twee iets met elkaar te maken hebben (dat is net zoiets als wanneer er een bank adverteerd in een finance site en dan zeggen “hee… hier gaat ook een artikel over geld – dat is vast dan niet een echt artikel ofzo”
P.s. het is een ferquency cap – you are capping the frequecy. Een frequency gap zou betekenen dat je de eerste keer niets zou zien en vanaf dan elke keer. Ook een vorm… wellicht iets irritanter :-)eeft mij ooit als azijnpisser omschreven…
Ik ben het eens met @koningwoning
Nu levert ons praktisch gratis alle content. Wat we betalen is in de vorm van advertenties. Dus logisch dat ze die aan ons “serveren”. En daar worden ook nieuwe vormen in gevonden.
Laatst las ik dat iemand niet meer op Marketingfacts kwam omdat het te commercieel was. Iedereen heeft zo zijn eigen normen op dit gebied, maar betaald moet er worden, linksom of rechtsom.
Als ik het goed begrijp heeft Matthijs niet zozeer problemen met de vorm van de advertentie, maar wel met wat hij dacht dat een advertentiefuik was; de deal tussen redactie en commercie. Klopt dat?
Ik heb daar helemaal geen problemen mee eigenlijk en nieuw is het al helemaal niet natuurlijk. In magazines gebeurt het, de KVK heeft ook thema kamer uitgaven, bij kranten heb ik het niet zo opgemerkt, maar zo naïef ben ik niet dus daar zal het ook wel toegepast worden. Het gebeurt toch ook op weblogs, dus waarom zou Nu.nl dat niet mogen doen. Relevantie is toch belangrijk, daar ie iedereen het hier toch over eens?
Ben wel benieuwd waarom je nu uiteindelijk niet geklikt hebt. Je vindt het interessant, wat houdt je dan tegen? Omdat je een pesthekel hebt aan een site-overlay? 😉
Uiteraard kan ik het zeer goed begrijpen om inkomsten te genereren.
Echter in welke vorm wil je dat doen? Wil je continue een lopende fabriek aan inkomsten hebben dat je content -enorm- doet verloederen of op een manier dat aangepast is aan je content en doelgroep.
Echter in bittere tijden is elke adverteerder welkom. Ongeacht of dat de boodschap nou bij de doelgroep past of niet. Dat heb ik onderhand wel gemerkt in zowel dagbladen als op het internet.
Maar om terug te komen op dat nu.nl. (M.b.t. Postcodeloterij ad) Een rustig à simpel ogende nieuwssite dat opeens met een heftige advertentie aan komt waaien. Dat geeft een bepaalde irritatie. Uiting van Tmobile is daar in tegen meer uitnodigende en minder forcerend. Ondanks dat het toch in een groot formaat aanwezig is. ….. “Simple and effective” …..
“Laatst las ik dat iemand niet meer op Marketingfacts kwam omdat het te commercieel was.”
hahaha, wellicht dat het met een beetje extra context begrijpelijk is, maar hier moest ik toch wel echt om lachen!
Nogmaals, ik hoop dat dit geen toeval is. Dit is gewoon een goeie deal, die naar mijn mening voor niemand slecht is.
Ik ben benieuwd of ze het ook merken in hun CTR!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!