Mailmedia overgenomen door OMG

22 januari 2009, 09:44

Zojuist is bekend geworden dat Mailmedia is overgenomen door de Online Marketing Group (OMG). Mailmedia zal als zelfstandig bedrijf toegevoegd worden aan de groep, waaronder ook Netdirect en Searchdirect vallen.

De afgelopen jaren heeft OMG zich ontwikkeld tot een toonaangevende online direct marketing specialist, zowel richting adverteerders als sitepartners. OMG wil met deze transactie haar dienstverlening verbreden met de verhuur van emailadressen en SMS-marketing. Mailmedia heeft ruim 6 jaar ervaring in het effectief inzetten van dit kanaal voor de top 2.000 adverteerders en mediabureaus. OMG brengt zelf haar expertise in op het gebied van resultaatgerichte campagnes via websites en search engine advertising. Hiermee biedt de nieuwe combinatie een totale oplossing aan adverteerders en bureaus die online klanten willen werven en aan sitepartners die omzet willen genereren.

Uit het persbericht blijkt dat Mailmedia een omzet heeft van maar liefst 5 miljoen euro. Daarmee zijn ze volgens mij verreweg het grootste bureau op het gebied van het verhuren van e-mailadressen voor marketingacties. Ik ben zeer benieuwd naar de beweegredenen achter deze verkoop en heb Johan van Mil wat vragen gesteld. Zijn antwoorden zal ik later vandaag plaatsen!

Voor de volledigheid het hele persbericht:

Twee succesvolle online marketing bedrijven bundelen vanaf vandaag hun krachten.

Amsterdam/Utrecht, 22 januari 2009 – Full service dialogue data bureau Mailmedia is overgenomen door Online Marketing Group (OMG). Door deze krachtenbundeling ontstaat een uniek bedrijf dat aan haar klanten alle interactieve mogelijkheden kan aanbieden: Van performance based adverteren tot en met SMS en email campagnes. Bij de combinatie werken 50 mensen in 2 vestigingen. De omzet van Mailmedia bedraagt 5 miljoen euro.

De afgelopen jaren heeft OMG zich ontwikkeld tot een toonaangevende online direct marketing specialist, zowel richting adverteerders als sitepartners. OMG wil met deze transactie haar dienstverlening verbreden met de verhuur van emailadressen en SMS-marketing. Mailmedia heeft ruim 6 jaar ervaring in het effectief inzetten van dit kanaal voor de top 2.000 adverteerders en mediabureaus. OMG brengt zelf haar expertise in op het gebied van resultaatgerichte campagnes via websites en search engine advertising. Hiermee biedt de nieuwe combinatie een totale oplossing aan adverteerders en bureaus die online klanten willen werven en aan sitepartners die omzet willen genereren.

Edwin Basten, directeur van OMG: “Wij realiseren al 10 jaar uitstekende campagneresultaten voor onze klanten. De ervaring die OMG heeft met online direct marketing is uniek en draagt bij tot hogere conversiecijfers van online campagnes. Met deze overname haalt OMG expertise in huis om ook basis van bereik en andere kanalen als SMS en email successen te boeken”. Mailmedia zal als zelfstandige organisatie blijven opereren en dezelfde hoogwaardige dienstverlening blijven aanbieden aan adverteerders, bureaus en bestandseigenaren.

“Mailmedia is met een omzet van 5 miljoen euro in 2008 marktleider in het online werven van klanten via email en SMS. Onze toonaangevende positie op het gebied van email en SMS marketing bij adverteerders en bureaus zal de full service propositie van OMG versterken.”, aldus Mailmedia’s oprichter Johan van Mil. De komende maanden zal hij aanblijven als directeur en de integratie van beide bedrijven begeleiden. Daarna blijft Van Mil betrokken als aandeelhouder en zal zijn kennis ervaring gaan inzetten om een nieuw succesvol bedrijf in de markt te zetten.

Over Online Marketing Group

Online Marketing Group is gespecialiseerd in online direct marketing. Vanaf de start in 1997 heeft OMG met zeer veel succes online direct marketing campagnes voor diverse opdrachtgevers gerealiseerd. Tot de klantengroep behoren o.a. uitgevers, financiële dienstverleners en telecomaanbieders. Voor de inzet van optimaal online bereik wordt gewerkt met het grootste performance based netwerk van websites: Netdirect, onderdeel van OMG. Meer informatie: www.omg.nl

Over Mailmedia

Full service dialogue data bureau Mailmedia verzorgt voor media zoals Adformatie, Autoweek, funda, Hyves, Nu.nl, Jobnews en zibb.nl op exclusieve basis de exploitatie van hun email- en SMS-bestanden. Mailmedia biedt adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor direct email en SMS acties. Mailmedia werkt uitsluitend met ontvangers die graag aanbiedingen per email of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geïnteresseerd is. Als actief lid van DDMA en van emailmarketing association EMMA-nl won Mailmedia afgelopen jaar de EMMA (Email Marketing Award) en is ISO-gecertificeerd. Meer informatie: www.mailmedia.nl

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Stijn Kruijssen

    Mooie aanvulling voor OMG. Volgens mij zijn Mailmedia en Tapps trouwens qua omzet wel met elkaar te vergelijken dus “verreweg” de grootste lijkt me wat overdreven.


    22 januari 2009 om 13:02
    Phileas

    Ben nieuwsgierig welke delen van Dialogue company (fullfillment?) hier ook onderdeel van uit maken. Dat leek toch ook een synergische club. Veel succes in elk geval!


    22 januari 2009 om 14:02
    John

    @ Marcel en @ Johan: Beide gefeliciteerd!


    22 januari 2009 om 14:59
    Stijn Kruijssen

    Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden van Johan van Mil. Wordt deze nog geplaatst?


    23 januari 2009 om 10:25
    Debbie.B

    Als Johan aanblijft als aandeelhouder, dan neem ik aan dat OMG een meerderheidsbelang heeft in Mailmedia. Ik heb met Johan samengewerkt (Scoot) en het is mijn ex-zwagertje. Deze jongen heeft veel expertise in huis. Ik gun het hem van harte!


    24 januari 2009 om 14:38
    Kris de Jong

    Interessante ontwikkeling, wij hebben deze week onze email markting tool Yime online gezet. Hiermee kunt u professionele mailings maken en meet uw resultaten. Probeer gratis, geen vaste kosten. op Yime.nl


    11 juni 2009 om 12:05
    Bram Fasseur

    Zeg Kris, gefeliciteerd met je nieuwe tool. Maar het lijkt me zo wel weer genoeg gespam he, voordat je op alle artikelen die e-mail gerelateerd zijn gaat reageren.


    11 juni 2009 om 12:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!