Nieuwe campagne Binck: ‘Voor mij is er maar één Bink’

6 april 2009, 07:06

Binck Bank komt vandaag met twee nieuwe tv-commercials. De hoofdrol is zoals altijd weggelegd voor grootbankiers, zeer consequent. De Overstapmap van Binck maakt blijkbaar wat los bij deze heren, die zich duidelijk zorgen maken.

De commercials passen volgens Binck zelf erg goed bij deze tijd. De dikdoenerij bij grootbanken wordt flink aan de kaak gesteld. Je moet wel durven om het stereotype bankier op deze manier neer te zetten. Want waar wordt in bovenstaand filmpje precies op gedoeld met dat ‘Voor mij is er maar één bink, hoor’. In combinatie met de lange blik van de medepassagier en het ‘ongemakkelijke’ prutsen aan de boord van het overhemd?

Credits

Merk: Binck Bank

Bureau: New Message

Account: Jan Has, Catherine Dijkstra

Creatie: Lennart Wienecke, Hugo Rütter, Chris Sant

DOP: Mick van Rossum

Edit: Chiel Muller @ The Ambassadors

Geluid: Rens Pluym @ The Ambassadors

Online: Kyle Obley, Ton Habraken, Halbo van der Klaauw @ The Ambassadors

Productie: New Message

Verantwoordelijk bij Binck: Lidy Oudejans, Gerjan de Lange, Bas van Beusekom

Branche: Financiele instellingen

Medium: TV commercials

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

5 Reacties

    Arnoud Rademaker

    Ha Bram,

    Het zijn echte binken, daar bij Binck. Ik heb de jongens gesproken toen ze net waren begonnen met Binck. Ze waren rebels, zeer gedreven, waren (of zijn) moedig en hadden ook een visie. Ik vind het bijzonder knap van ze dat ze zover gekomen zijn. Hun visie bleek juist te zijn.

    Enige tijd geleden heb ik het aandeel onder de loep genomen. De koers van het aandeel heeft volgens mij de moeilijkste tijd achter de rug. Ik denk dat de dalende fase onderhand wel is afgesloten. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de koers van Binck in één rechte lijn omhoog vliegt.

    Binck is een onbeschreven blad in de financiële wereld. Daar profiteren ze ten volle van. De grootbanken hebben het vertrouwen van veel particuliere beleggers beschaamd. Zij zullen dit vertrouwen weer moeten herstellen en kunnen dit ook herstellen, mits zij weer toegevoegde waarde weten te ontwikkelen op het gebied van klantwaarde. Bij het publiek zit daar het probleem. Immers, op het gebied van waarden en normen mist de klant op dit moment het vertrouwen. Ook de koersontwikkeling van de meeste beleggingsfondsen knagen aan dit vertrouwen. Welke toegevoegde waarde heeft de fondsbeheerder kunnen toevoegen aan de beleggingsresultaten?


    6 april 2009 om 07:37
    Tim de Vrind

    “er is maar 1 vliegwinkel”


    6 april 2009 om 11:07
    Evert

    Typerende reclame voor deze tijd. Je ziet dat meer en meer ‘bureaus’ campagnes maken die te hoog gegrepen zijn voor ze. Dat is erg jammer. Het niveau van de gemiddelde campagne ligt daardoor erg laag de laatste twee jaar.

    Niets tegen New Message of zo maar hou je a.u.b. bezig met de zaken waar jullie wel heel goed in zijn.


    6 april 2009 om 13:51
    Arnoud Rademaker

    Ha Bert,

    Voor een reclameleek, maar paradoxaal genoeg ben ik wel een onafhankelijke beurskenner, snap ik je kritische noot niet. Kun je jouw boodschap toelichten? BinckBank heeft het voorrecht om een groot aantal nieuwe klanten te mogen ontvangen. Die komen ergens vandaan. Ik heb niets met BinckBank te maken, maar houd de ontwikkelingen vanzelfsprekend nauwlettend in de gaten, en kan wel je melden dat het ongenoegen van klanten die bij de grootbanken bankieren groot is. Veel beleggers die via een beleggingsfonds hebben belegd hebben een verlies van tientallen procenten moeten incasseren. Waarom zou je het via een goedkopere BinckBank niet zelf kunnen doen? Vandaar dat ik de nieuwe campagne wel begrijp. Men speelt in op het ongenoegen. Alleen al het feit dat Bram er aandacht aan besteed vind ik opmerkelijk spitsvondig. Ik ben reuzenbenieuwd naar je argumenten. Als reclameleek lees ik graag alles uit verschillende invalshoeken ;-). Na een turbulente beursdag ga ik nu maar eens van de avond genieten.


    6 april 2009 om 14:10
    René Spaanderman

    “Voor mij is er maar één bink” insinueert volgens mij niets meer dan dat de teneergeslagen bankier tijdens zakentripjes zo nu en dan met de steward wat “overboekingen” doet.

    Een aardige extra komische noot, die opvallend genoeg in de overige Binck commercials ontbreekt.

    Evert, wat is er in jouw ogen ondermaats aan deze commercials?


    10 april 2009 om 04:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!