Nieuwe website Philips voor tv met bioscoopervaring

20 april 2009, 07:08

{title}

Om een film te beleven zoals die écht bedoeld is, ontwikkelde Philips ’s werelds eerste ultrabreedbeeld-tv: de Cinema 21:9. Door deze beeldverhouding kan een filmkijker thuis voor het eerst exact hetzelfde zien als de regisseur het zag toen hij de film maakte. Ter ondersteuning van de introductie van deze bijzondere tv ontwikkelde Tribal DDB een website waarvan elk facet een bioscoopervaring creëert voor de sitebezoeker. De sitelader is tegelijkertijd het titelscherm van een film, de interactieve filmmuziek gecomponeerd door Michael Fakesch, en zelfs de manier waarop een bezoeker zijn internetsnelheid instelt, alles ademt het bioscoopgevoel. Vrijdag lekte uit dat de site vandaag FWA’s Site of The Day zal zijn.

Het hart van de site, www.philips.com/cinema, wordt gevormd door een bijzondere film take van maar liefst 2 minuten en 19 seconden uit één stuk, geregisseerd door Adam Berg van Stink Digital. In de film zitten 3 extra films, die de kijker een stapje “terug in de tijd” meenemen, om inzicht te geven in de totstandkoming van de opnamen. Tijdens het ontdekken van de site, leren bezoekers meer over de kwaliteiten van Philips Ambilight LCD TV’s. De Director of Photography, praat over het belang van licht tijdens de opname, de Director legt alles uit over het filmformaat en de werking van Cinema 21:9 en de Visual Effects Supervisor gaat dieper in op de het belang van de beeldkwaliteit tijdens het filmproces. Daarnaast kan de bezoeker op elk moment het verschil tussen 21:9 en 16:9 ervaren, Ambilight kan aan en uit worden gezet en het is mogelijk de film “vast te pakken” (grabben) en naar voren en achteren te bewegen. De interactieve filmmuziek reageert hierop en speelt zowel voor- als achterwaarts.

{title}

Chris Baylis, Creative Director voor Philips bij Tribal DDB Amsterdam zegt: “De uitdaging was om een daadwerkelijke bioscoopervaring op internet te creëren. Een gewone film op internet zetten zou niet hebben gewerkt, we moesten een interactieve belevenis creëren die zou werken als film en tegelijk dienst doet als een fantastische website.” Gary Raucher, hoofd Integrated Marketing Communication bij Philips zegt: “We zochten naar een unieke online ervaring die past bij de introductie van een uniek product. De nieuwe Cinema 21:9 website laat filmliefhebbers volledig ervaren hoe Philips de échte bioscoopervaring naar de huiskamer brengt.”

Ralf Hesen
Strategy Director bij Tribal DDB Amsterdam

Categorie
Tags

11 Reacties

    Bert Hagendoorn

    Waanzinnig goed in elkaar gezet. Daar gaan we meer van horen.. props voor de makers!


    20 april 2009 om 08:22
    CemYildiz

    Zeer indrukwekkend, erg knap gemaakt! Ik zou het ook erg gaaf vinden om iets vergelijkbaars met game-content te doen. Doe dit met een grote aankomende game en je hebt gegarandeerd dikke exposure vanuit de game community.


    20 april 2009 om 08:44
    justastranger

    Wow dat ziet er echt goed uit. 🙂


    20 april 2009 om 09:06
    mangold

    Leuk gebruik van ’t welbekende ‘Matrix’ grapje, het ziet er allemaal schitterend uit. Maar als je even door dat truukje heen kijkt, blijft er toch bar weinig ‘Philips’ over. Sony, Samsung, LG en alle andere concurrenten zouden dit één-op-één voor hun eigen TV’s kunnen inzetten zonder dat er ook maar iemand denkt dat er iets niet klopt.

    Maar ach, wat maakt ’t uit. Het levert geheid een boel eyeballs op. En daar gaat ’t uiteindelijk om, niet waar?


    20 april 2009 om 11:20
    Peter Bonjernoor

    Het filmpje is erg mooi, maar ik snap echt niet waarom het zo klein wordt weergegeven. Hoe kan ik nou een bioscoopervaring krijgen op 40% * 33% van mijn beeldscherm?

    En dat knopje ‘Ambilight’ dat niet werkt, haal dat dan ook gewoon weg.

    Idee: 9,5

    Uitvoering: 5


    21 april 2009 om 07:18
    Peter Bonjernoor

    @Diederick – dank voor de melding, al snap ik niet wat een niet werkende link op mijn website met dit onderwerp te maken heeft.

    Oh, wacht, ik snap het al – ik mag geen commentaar op een andere site leveren zolang ik zelf geen 100% perfecte site heb…. 😉


    21 april 2009 om 11:12
    mgvandenbroek

    Ja, Peter, ga je mond spoelen met groene zeep! 😉


    21 april 2009 om 11:26
    Peter Bonjernoor

    Gezien de huidige buitentemperatuur van 21,8 graden spoel ik mijn mond zo wel even met een koud biertje. Is dat ook goed?


    21 april 2009 om 12:28
    mgvandenbroek

    @Peter: Ja, proost. 😉


    21 april 2009 om 12:28
    Peter Bonjernoor

    @Mathijs – check! Trouwens, jouw hele site is stuk. Dat wordt minstens 2 bier voor jou, ben ik bang!


    21 april 2009 om 13:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!