Nieuwe Heineken Commercial Walk-in Fridge
Nou…. daar is ie dan. De nieuwe Heineken commercial die de vorige moet overtreffen en die binnenkort hopelijk weer wordt nagedaan door Bavaria. Want deze is niet heel erg geweldig, of wel? Het persbericht meldt: ‘De opvolger van deze succesvolle commercial wordt zaterdagavond 25 april voor het eerst uitgezonden en borduurt voort op het origineel. Met ‘Walking Fridge’, zoals het nieuwe reclamefilmpje heet, haakt de bierbrouwer in op het succes van Walk-in Fridge.’ Maker is, wederom, reclamebureau TBWANeboko.
Dit moet de vorige reclame overtreffen? Wat mij betreft is dit er een teveel in de serie… Jammer!
Flauw. En wat ik het erge vind: dit is meer een Amstel-commercial, niet iets voor Heineken. Het zit veel te dicht op elkaar. Terwijl Heineken qua advertising juist meer afstand van Amstel wilde nemen omdat de merken ’te dicht tegen elkaar aanzaten’. Maar goed, het zal vast wel goed getest zijn bij ‘de doelgroep’.
Hmmm, ben niet echt onder de indruk. Eens met Jeroen dat het meer een Amstel-commercial is dan een Heineken-commercial. Over Amstel gesprken, mis de vrienden nog steeds!
Tsja. Dat wordt hem niet. En biedt inderdaad weer ruimte voor (betere) spin-offs.
Het idee is aardig met de woordspeling (en de Poolse aannemer?), maar je krijgt bijna medelijden met het armetierige koelkastje als dat amechtig het trapje afstrompelt. Lijkt mijn oma van 100 jaar wel als ze lauwe thee met droge biscuitjes serveert als we op bezoek zijn…
Had zelf het lopen een beetje meer jsuu gegeven: kèk komen aanstormen, beetje teasen door een moonwalk te doen en dan pas de deur openen. En het openen niet van achteren gefilmd maar van voren (met een Walhalla sound) en direct het volgende shot van achteren met de reacties van de vrienden.
Jammer, had meer verwacht van TBWANeboko 😉
@gosse Adb
Weet je nog het geluid van Robocop als deze komt aanlopen.. Zoiets wil je horen. Transformers achtige zaken.. Laat die Poolse klusser maar de held zijn en laat hem een koud biertje drinken..
@Raimo:
Neen, niet die zware stappen van een killer-robot die je noemt, maar juist het lichtvoetige van bijvoorbeeld Etch in ToyStory met de moondance van Michael Jackson.
Natuurlijk gun ik de Poolse klusser de hoofdrol, maar die zit overigens helaas niet tussen het vriendenstel, en meer waarschijnlijk in een brakke hotelkamer zonder koelkast en ligt zijn Aldi-bier daarom in de wasbak, gevuld met water van 12 graden.
Geen koud biertje dus voor onze held. Had hem zelf wèl uitgenodigd na zijn, zo te zien, mooi geslaagde klus. Mijns inziens is contact met andere culturen heel inspirerend, ongeacht opleiding, afkomst, niveau of ervaring!
Een mooi vervolg op deze commercial zou een viral concept kunnen zijn, waarbij deze creatieve “robot”-Pool een nieuw en succesvol concept bedenkt binnen een Heineken fabriek…
*fft..ik heb mijn hele ‘reclame’-leven een hekel gehad aan die sociaal correcte kritieken die zo overijverig in notitieboekjes werden neer gekalkt door excellente klantmensen tijdens de meer dan nuttige ‘reviews’ dankzij een roedeltje ‘ja, ik wil die 50 euro wel en zeg ook iets garantie’ doelpersonen aangeboden door onderzoekbureaus die me de uitslag ‘ruw’ ff faxen voor het geval ik nog iets wil veranderen.
Kortom, wat een simpel gezeur over details die er niet en nooit toe zullen doen. Ik bedoel, jullie willen allemaal een nieuwe strategie en concept maken? Epic Fail. sorry.
“Weet je nog het geluid van Robocop als deze komt aanlopen.. Zoiets wil je horen. Transformers achtige zaken.. Laat die Poolse klusser maar de held zijn en laat hem een koud biertje drinken..”
brrr…zeldzaam slecht idee.
” Een mooi vervolg op deze commercial zou een viral concept kunnen zijn, waarbij deze creatieve “robot”-Pool een nieuw en succesvol concept bedenkt binnen een Heineken fabriek… “
rrrr…armzalig slecht..
*zucht*
anyway, prima dus.
@Bartel
maar wat vind je zelf van de commercial?
P.S. Ik zou de zaken allemaal niet te serieus nemen. Scheelt je jaren…
@Bartel:
Dank voor je kritiek, maar waar is je opbouw? Je opmerking “rrrr…armzalig slecht..” is niet bepaald onderbouwd en daarom dus van geen enkele waarde. Waarom is het “armzalig slecht.”?
Voorts is de eerste alinea van je post voor mij compleet onbegrijpelijk, onduidelijk. en onleesbaar. Wat wil je duidelijk te maken in je eerste alinea van je reactie?
@ Marco:
Leuk idee!
Ik sluit me bij Bartel aan. Alle suggesties die hierboven staan, zouden de commercial – die ik trouwens briljant vind – slechter maken. Ga lekker een powerpointpresentatie in elkaar draaien of zo.
Ik verwacht dat Bavaria terugkomt met vier hitsige dames, hunkerend naar een biertje en daar komt de ‘Walk-in Frits’ met zijn sixpack Bavaria!!!
Jeroen heeft gelijk. Of dit een nou een waardige opvolger is of niet. Het is teveel Amstel.
Heineken is een beetje de weg kwijt geloof ik.
@frans: ik hoop dat je gelijk krijgt qua Bavaria. Laat die dames dan ook maar pools beppen en ‘walk in Frits’ met z’n sixpack verwelkomen. Lijkt me een prima inhaker.
whahahaha geniale reclame, is ook wel leuk als je het accent herkent. Die Pool erin is leuk! 😀
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!