Epsilon: Global Consumer Email Study 2009

30 september 2009, 03:43

Onderzoek van Epsilon: “Global Consumer Email Study 2009” (pdf). Belangrijkste uitkomst: veiligheidsissues, het alomtegenwoordige spam en toenemend gebruik van mobile dwingen marketeers na te denken over andere delivery platforms en op zoek te gaan naar creatieve manieren om e-mail te integreren in multichannel campagnes. Email vervangt zo langzamerhand meer en meer traditionele communicatiekanalen: “Consumers are especially eager to see the medium displace telemarketing,” schrijft MC. Over het onderzoek:

Het onderzoek is uitgevoerd in april 2009 onder 4084 respondenten in 13 landen: VS, Canada, China, Singapore, Hong Kong, Australie, India, Maleisie, Japan, UK, Frankrijk, Duitsland en Spanje. “The panel of participants includes consumers who have an active email account and receive permission-based email. When reporting by region, sample sizes reflect the number of completed surveys but data has been weighted to reflect each countries relative population size.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!