MarketingTribune interviewt Steve Ballmer (Microsoft)

12 oktober 2009, 09:26

{title}Steve Ballmer, de grote baas van Microsoft, was even in Nederland. Zie ook: ‘Steve Ballmer houdt zich koest in Rotterdam tijdens NOVA collegetour’. Fred Sengers, de oud-hoofdredacteur van MarketingTribune, zag kans Ballmer te interviewen. Over cashback-systemen, waarmee Ballmer met ‘zijn’ zoekmachine Bing het businessmodel van zoekmachinemarketing wil veranderen. En over de doorbraak van interactieve tv: “Persoonlijk geloof ik dat de pc het grote scherm gaat controleren voor internetcontent, omdat dit de meest open oplossing is.”

Steve Ballmer, over het marktaandeel van Bing: “We hebben 7% marktaandeel. We investeren meer dan een miljard per jaar in search. Om te groeien naar 10,5%, dus 50% groei, plus de autonome groei van de markt van zoekopdrachten, moeten we die investering verdubbelen tot 2 miljard.’ Waar hij denkt uit te komen, qua marktaandeel? Dat wil Ballmer niet zeggen. Lees hier het hele interview: “Exclusief! Steve Ballmer (Microsoft): ‘meer relevantie en minder vermoeiend’”.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Eduard

    Ik vond Ballmer eerst altijd een beetje een schreeuwlelijk. Maar na het zien van het interview bij de NOVA collegetour lijkt het me toch een sympatieke en grappige kerel!

    Mooi om zijn enthousiasme te zien!


    12 oktober 2009 om 10:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!