Michiel Veenstra 3FM: “Serious Request is de beste social actie ooit!”

6 november 2009, 14:02

TNN (Traffic4u News Network) Search News geeft elke maand een overzicht van het belangrijkste search nieuws. Wat is er nieuw bij Google, welk onderzoek is er uitgebracht, tips & tricks op het gebied van search die je zelf kunt toepassen en een interview met iemand vanuit het “online” oogpunt. In deze eerste editie van TNN seizoen 2 is dat Michiel Veenstra, DJ bij 3FM.

Deze eerste aflevering van TNN bevat de volgende onderdelen:

Search Headlines in 90 seconden

We geven een overzicht van de headlines van oktober 2009. Nieuws over Google Wave, Social Search en PageRank vanuit de Webmaster Tools. Flickr komt met people tagging en we kijken naar de Social Media Guide op SEOmoz.

Michiel Veenstra

We spreken met 3FM DJ Michiel Veenstra over social. Hoe integreert hij het in zijn programma, wat is de meest succesvolle social actie ooit en wat wordt social 2010?

Search over Coffee

De belangrijkste nieuwsfeiten van de afgelopen maand worden besproken tijdens een goede kop koffie. Deze editie: social media monitor, canonical tag 2.0, de Yahoo keyword tag en Flickr people tagging.

Ook TNN Search News is community driven. Wil je graag dat we bepaalde onderwerpen behandelen of heb je tips, laat het ons weten! Dat kan hier in de comments of op de TNN Gemist Facebook pagina.

Siegfried Jongsma
SEO & Social Media Specialist bij Digital Hipsters

Van 2006 tot 2015 ben ik een SEO consultant geweest. Eerst bij Traffic4u en daarna bij Headline Interactie. De afgelopen 2 jaar was ik Social Media Consultant bij StormMC. Begin 2015 heb ik Digital Hipsters opgericht. Een bureau met een sterke focus op mijn twee grote online liefdes: SEO en Social Media Marketing. In mijn vrije tijd schrijf ik graag over mijn favoriete stad New York op https://www.madaboutnewyork.nl

Categorie
Tags

8 Reacties

    baukebergstra

    Nice. Complimenten!


    6 november 2009 om 13:17
    ralphbom

    Errug gelikt & interessant. Complimenten!

    Volgende keer wel een locatie kiezen zonder langsdravende ambulance 🙂


    6 november 2009 om 23:59
    Stef de Jong

    Top in elkaar gezet en goed initiatief! Doet ergens een beetje denken aan Journaalop3.


    7 november 2009 om 14:33
    Marc

    aardige marketing clip van traffic 4 you. misschien zijn ze toch beter af om klanten met search te helpen ipv nieuws te presenteren.


    8 november 2009 om 06:12
    sjongsma

    Dank iedereen voor de reacties (ook via mail en twitter)! @Stef: het is stiekem ook een beetje een knipoog naar Journaal op 3 😉


    8 november 2009 om 10:43
    Frank

    @ Mark: Helemaal mee eens. Dit lijkt me een uitstekend item voor de Traffic4U blog. Leuke PR.


    8 november 2009 om 14:00
    itspim

    Ben erg benieuwd of dit ook daadwerkelijk


    9 november 2009 om 16:11
    mgvandenbroek

    Persbericht:

    Michiel Veenstra meest invloedrijke BN’er op Twitter

    Amsterdam, 26 november – Radio DJ Michiel Veenstra is de meest invloedrijke BN’er op Twitter, gevolgd door zangeres Esmee Denters en Adam Curry. Dit blijkt uit http://www.tweetlevel.com, een nieuwe tool van communicatiebureau Edelman (die binnen 48 uur na de lancering meer dan een miljoen keer geraadpleegd werd). Iedere Twitteraar kan dankzij de unieke Tweetlevel formule, gebaseerd op betrokkenheid, betrouwbaarheid en populariteit, zijn eigen invloed op Twitter meten en deze vergelijken met die van vrienden, collega’s en anderen die je ‘volgt’.

    Invloed en populariteit

    De meeste Twitter tools kijken alleen naar het aantal volgers en berichten, oftewel meten de populariteit van de Twitteraar. Tweetlevel gaat verder en kijkt ook naar de betrokkenheid, hoeveel mensen de BN’er berichten retweeten en hoe vaak de BN’er op Twitter met andere mensen kletst. Dit alles bepaalt de invloed van de Twitteraar. Het verschil tussen invloed en populariteit komt duidelijk naar voren in onderstaande top 5: de meest invloedrijke Bekende Twitteraar (BT’er) van Nederland is niet de populairste en vice versa. Alleen Esmee Denters is zowel heel populair als bijzonder invloedrijk.


    26 november 2009 om 11:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!