Albert Heijn introduceert boodschapservice Appie op iPhone
“Eerste Nederlandse supermarkt met iPhone applicatie” jubelt het persbericht van zojuist. Albert Heijn introduceert vandaag een gratis, nieuwe service: Appie. Eerst op iPhone en vanaf dit moment te downloaden via de App Store van Apple.
Uit het persbericht: “Met Appie hebben klanten altijd hun boodschappenlijstje bij zich. Eerdere aankopen, bonusaanbiedingen en andere boodschappen kunnen gemakkelijk op de lijst worden gezet.” De App geeft ook toegang tot meer dan 8.000 recepten. Albert Heijn maakt Appie in het komende jaar ook beschikbaar via andere smartphones en via internet.
Boodschappen
Appie gaat klanten helpen bij het maken van een boodschappenlijst. Bij het intikken van de eerste letters van de boodschap herkent Appie het gewenste product. Aankopen uit het verleden kunnen aan de hand van het AH Bonuskaartnummer snel aan het boodschappenlijstje worden toegevoegd. Dit geldt ook voor de wekelijkse Bonusaanbiedingen en de nieuwste producten uit het assortiment.
Uitbreiding
Albert Heijn gaat Appie de komende tijd uitbreiden met nieuwe functies. In de tweede iPhone versie kan Appie bijvoorbeeld het boodschappenlijstje in de volgorde van de winkel zetten waar de klant zijn boodschappen doet. Deze versie is naar verwachting deze winter in de App Store verkrijgbaar. Om Appie beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk klanten wordt de service in 2010 uitgebreid naar andere smartphones en naar ah.nl.
Ik vind het een mooie eerste versie met de juiste focus: begin basic en zorg eerst dat consumenten hun lijstje kunnen maken (door ze zelf te laten zoeken en recepten en bonuskaartdata als input te gebruiken). En dan gebruikersinput verzamelen en concreet gaan verbeteren.
Ik zou het zelf handig vinden om per item op de lijst geautomatiseerd aan te kunnen geven welke hoeveelheid ik mee moet nemen. 1 pak melk onthoud ik nog wel, maar 150 gram champignons, 200 gram Parmezaanse kaas en 300CL olijfolie vind ik dan weer wat moeilijker om te onthouden.
geweldige applicatie, al ben ik het met mijn voorgangers eens, dat er nog veel meer mogelijk moet zijn. De naam Appie vind ik overigens wel goed gekozen. In de volksmond wordt de AH al zo genoemd en het is een App…..
Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.
Ik vind het niks. Installeren ging al niet goed op mijn iPhone en werkend veel te traag! wellicht 2.0 beter.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!