3FM Serious Request is Seriously Social

17 december 2009, 11:54

Komende week barst Groningen uit zijn voegen! Wat is het geval? 3FM Serious Request speelt zich dit jaar van 18 tot en met 24 december af op de Grote Markt in Groningen! Serious Request is een jaarlijks terugkerende crossmediaal spektakel van de Nederlandse radiozender 3FM waarbij geld wordt ingezameld voor projecten van het Rode Kruis. Drie dj’s (dit jaar: Annemieke, Gerard en Giel) zijn zes dagen opgesloten in een glazen huis en mogen niks eten. Tegelijkertijd draaien ze dag en nacht, in ruil voor een donatie, verzoeknummers voor luisteraar. Het doel dit jaar is zoveel mogelijk geld inzamelen voor de bestrijding van malaria.

Stop Malaria, play the Music

Zoals gezegd: dit jaar zal de actie in het bekende glazen huis in het teken staan van de bestrijding van Malaria. Meer dan 1 miljoen mensen sterven per jaar aan de gevolgen van malaria en ruim 3,3 miljard mensen lopen risico op besmetting. Vooral kinderen in arme landen zijn het slachtoffer. Een muskietennet van € 5,- beschermt een heel gezin voor een periode van 5 jaar tegen deze vreselijke ziekte.

Doe sociaal en doneer!

Ook dit jaar helpen we vanuit Traffic4u mee met 3FM om zoveel mogelijk mensen “warm” te krijgen voor het project. Dit doen we door de belangrijkste sociale media netwerken zo effectief mogelijk in te zetten. We zullen in samenwerking met de 3FM redactie de communicatie via onder andere Twitter, Hyves en Facebook gaan verzorgen (het complete Serious Request Social overzicht). Dit doen we van achter het Glazen Huis, we zitten dus bovenop de actie! Het kijkje achter de schermen wat wij dagelijks hebben, zullen we delen met jullie op bovenstaande netwerken, maar ook hier, op Marketingfacts. We roepen iedereen dan ook op om te laten zien hoe sociaal ze zijn: zowel op netwerken als in donaties! Of misschien nog wel beter: kom langs in Groningen. Want laten we eerlijk zijn: Groningen is dichterbij dan je denkt.

Siegfried Jongsma
SEO & Social Media Specialist bij Digital Hipsters

Van 2006 tot 2015 ben ik een SEO consultant geweest. Eerst bij Traffic4u en daarna bij Headline Interactie. De afgelopen 2 jaar was ik Social Media Consultant bij StormMC. Begin 2015 heb ik Digital Hipsters opgericht. Een bureau met een sterke focus op mijn twee grote online liefdes: SEO en Social Media Marketing. In mijn vrije tijd schrijf ik graag over mijn favoriete stad New York op https://www.madaboutnewyork.nl

Categorie
Tags

4 Reacties

    mgvandenbroek

    Kreeg net dit persbericht

    Internetbedrijf doneert EUR 0,50 per Twitter follower

    Groningen – Het Groninger internetbedrijf iWink steunt Serious Request met een ludieke actie. iWink maakt 0,50 euro over aan het goede doel voor iedere follower op de Twitter account van het bedrijf (www.twitter.com/websitein1dag)

    Het internetbedrijf lanceerde kort geleden de dienst “website in 1 dag” en bouwt komende woensdag tijdens de voetbalwedstrijd FC Groningen – NEC live een website in 1 dag voor het goede doel. De bouw is te volgen via een webcam en via de Twitter account websitein1dag.

    Iedereen met een Twitter account kan de bijdrage van iWink dus verhogen. Onder de followers die zich voor 22 december a.s. hebben aangemeld, verloot het internetbedrijf een VIP avond met twee toegangskaarten voor de bekerwedstrijd FC Groningen – NEC. Uiteraard kijken de winnaars live mee bij de bouw van de website voor het goede doel.


    17 december 2009 om 13:52
    Jorrit

    Goed initiatief en elk jaar weer een leuk marketing feest. Het ‘stoffige’ en behouden imago dat de meeste goede doelen lijkt te teisteren is door Serious Request zonder moeite afgeschut. Zonder twijfel het meest hippe goede doel.

    Korte rekensom met het hierboven genoemde persbericht: 10 followers op twitter redden 1 gezin 5 jaar lang.

    Welke 9 mensen helpen mij een gezin redden?


    17 december 2009 om 14:10
    sjongsma

    Het is super om te zien hoeveel verschillende acties door mensen zelf worden opgezet. “Groningen Helpt” bijvoorbeeld heeft de teller al ver over de 2 ton staan.

    Dergelijke sociale acties, met een strekking: zoveel volgers levert dit aan geld op zijn zeker ludiek. Ik hoop alleen niet dat het gedaan wordt om via een evenement als Serious Request een social account te vullen met volgers. Dat zou niet sociaal zijn en zeker niet passen bij de gedachte van het project. Daarnaast: wat zou de community daar van vinden?


    17 december 2009 om 14:49
    Frans

    Ik hoop voor die gasten dat ze ook dit jaar weer veel te veel geld gaan op halen voor het goede doel!


    18 december 2009 om 07:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!