Marketingfacts in een nieuw jasje
Hadden we gisteren een linkdump, waar iedereen, dus ook GeenStijl, mocht laten zien wat hem of haar bezig hield, vandaag lanceren we na een hele poos sleutelen een opgefriste versie van Marketingfacts.nl met een aantal leuke, mooie en praktische functionaliteiten. Denk aan de carousel hierboven, met de beste verhalen van het moment. Je kunt Marketingfacts nu ook lezen op headlines en op kop en introtekst. We hebben ook ruimte gemaakt voor wat advertentieposities, en zullen daar nog verder aan tweaken.
We zijn er nog niet, er zullen meer dan genoeg dingen zijn die nog verbeterd kunnen en moeten worden. Het kan allemaal alvast nog iets strakker en overzichtelijker, hoorden we al in de wandelgangen. Die opmerkingen horen we graag terug, van iedereen! De heren en dames van Onstuimig melden jullie alvast dit over het nieuwe design:
“Nieuwssites en blogs bestaan voor het grootste deel uit rommel. Dat schijnt onvermijdelijk te zijn. Want je zou maar eens niet worden doorgeplaatst op die ene microblogservice waar je nu toch echt aanwezig moet zijn. Je zou maar nalaten om die o zo SEO-geschikte 3 extra berichttags te vermelden. Je zou maar vergeten zijn om voor dat ene wissewasje een rubriek in elkaar getimmerd te hebben.
Kortom: Onstuimig was nodig. Het eind was zoek. Nog meer mayonaise en de patatten worden zompig, zodat niemand ze meer vreet, zeiden de wilde heren en dames van het design.Daarom gingen we met bezem, stofzuiger, hark en schofterige porties boerenverstand door het ontwerp, ruimden overbodige boxjes en linkjes op en veegden bij elkaar wat bij elkaar hoorde. Liefst in wat compactere vorm. Less is more en zo. Er is daarom nu ook een headline-view. Voor als alle details je tijdelijk gestolen kunnen worden. Techniek is hierbij ook gereviseerd, maar daar zie je dan weer niets van.
Tenslotte kreeg het design een opfrisser. Gewoon, omdat het kan. Rood en blauw gulpte in dikke conservatieve stromen onze neus uit en turquoise is the next big thing, zegt de buurvrouw. En die buurvrouw, owowow.”
Ziet er aardig uit, gestreepte achtergrond afbeelding wel erg standaard.
Ziet er mooi uit hoor, congrats! Beter dan die ellende die hier gisteren te zien was.
Mis op de mobiele pagina een link naar de gehele versie van Mf! En kan daardoor nu alleen mobiele site zijn… ga nu de pc starten!
@koen @vincent Die grijze datum en meta-info zijn natuurlijk de bedoeling: dat mocht allemaal wel wat minder in gevecht met de content. Het harde contrast bewaren we liever voor wat er echt toe doet.
Berichten/Headlines switch is leuk, maar Ad is erg storend, overbodig scrollwerk! Pijltjes voor navigatie headlines kunnen wellicht iets groter. De footer is netjes, maar tekst kan beter zwart, links consistent in #0099aa. Streepjesachtergron is niet al te orgineel maar mooi fris! My $0,02! 🙂
Ik kan aan het font nog niet helemaal wennen en een aantal contrasten zijn naar mijn mening te laag (zoals het lichtgrijs in deze box op een witte achtergrond). Maar over het algemeen ziet het er fris en gelikt uit, terwijl de degelijke Marketingfacts-look toch behouden is gebleven. Complimenten aan Onstuimig! 🙂
@Koen: Goed punt, moet zelf ook nog wennen. Maar basis staat (weer) wat mij betreft! Thanks.
Ziet er strak uit! Ik zie verbeteringen met het behoud van de eigen identiteit, mooi werk. De komst van M! Mobile en M! TV is ook een goede aanvulling.
Nog wel een bugje: er gebeurde in IE8 niets als op op de knop “Plaats reactie” klik, in Firefox lijkt het wel te werken. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Proficiat. Fris jasje!
Mijn gevoel zegt dat die tekstballonnetjes (met aantal reacties ) onder de posts ook ‘aankikbaar’ moet worden zodat je direct bij de reacties terecht komt.
Erg netjes en verfrissend! Gefeliciteerd!
Ziet er gelikt uit heren, complimenten! Vind met name de berichtkoppen bovenaan een leuke vondst!
Dus wat mij betreft, alleen maar felicitaties.
M! TV eindelijk online.
Hoop dat het een succes wordt
Ziet er veel strakker uit, congrats Marco & Co! Moet wel zeggen dat ik nog steeds een beetje de hierarchie mis in de aangeboden informatie (links in menu, boven, rechts etc.), door overal turquoise voor te gebruiken wordt het niet gemakkelijker kiezen waar ik nou moet clicken. Turquoise is trouwens wel een hele goede keuze voor de combinatie met paars.
De berichtenoptie aan de bovenkant is idd erg fancy, het contrast zou wel wat “harder” mogen zijn, komt de leesbaarheid ten goede. Waarom niet ook op de artikelpagina foto’s bij de headlines in de caroussel, bij artikelen zonder foto of videstill ziet het er dan erg teksterig uit. De klok loopt een uurtje.
Gefeliciteerd ziet er goed uit, stuk strakker geworden.
Vind persoonlijk de carrousel met daarboven de zoekboxen erg druk.
Heren van MF,
Ziet er goed uit, de nieuwe jas. Een stuk strakker, en ik vind de nieuwe kleuren lekker fris.
Prioficiat!
Moet zijn: de klok loopt een uurtje voor. Maar verder: proficiat, weer een verrijking.
Hmm, ik zou die caroussel liever zien verdwijnen, ik kom hier vaker dan jullie updaten en dat ‘onding’ staat daar alleen maar in de weg. Een vinkje in mijn profiel lijkt me erg prettig…
Nog een foutje:
De meer linkjes. Ik denk dat marketingfacts nu heel hoog gaat scoren op “eer”
Voor de blinden onder ons is dit niet zo vriendelijk: eer
Maak daar even title=”m” van, of nog beter:
meer
span.more {text-indent:-9999px;background:transparent url(‘/assets/images/icon07.gif’) no-repeat 0 0;display:block;width:11px;height:11px;}
Gefeliciteerd met het nieuwe ontwerp. Ga even op onderzoek uit of ik het ook een verbetering vind. Al wel wat 404-pagina’s ontdekt en nog wat moeite met reageren (lukte in ieder geval niet met IE, nu een poging met FF).
Het is offtopic, maar oh oh oh wat een matig stukje tekst van Onstuimig. Gelukkig regelt MF dat hier zelf.
Ontopic dan nu: het nieuwe design bevalt mij prima in ieder geval! Goed leesbaar, goed scanbaar, iets hipper ook dan het oude design. Tot nu toe is mijn indruk positief!
Ik zie nu wel een klein foutje: bij het reageren krijg ik wel mijn eigen naam te zien, maar als mail adres staat het gmail adres van de redactie ingevuld. Dat lijkt me niet de bedoeling.
@Laurens van Klaveren
Ik bedoel de grijze tekst in de witte textarea box waar ik nu mijn reactie in typ. Het contrast daarvan is wel erg laag.
Keurig nieuw jasje. Alleen de aanloop, die leek zo knullig, of was het hoopvolle strategie dat een GeenStij de boel zou komen verstieren? Benieuwd. Ik vraag mij af of een relaunch van een blog als dit, met welliswaar direct zichtbare toename in traffic hierdoor, de volgende dag succesvol genoemd kan worden. De beavershots, bizarre teksten en html codes vlogen voorbij.
Nogmaals: het nieuwe jasje past!
@koen ah, daar heb je een punt. staat genoteerd.
@michel h: jij kent duidelijk onze buurvrouw niet
foutje? bij reageren verschijnt het mailadres van degene die de post heeft geplaatst en zijn/haar bedrijfsurl. Wachtwoord opvragen lukt me ook niet, er verschijnt een scherm met de melding : “Niet mogelijk om email te versturen op dit tijdstip.”
Hoi Matthijs,
Ter kennisgeving. Mijn laatste reactie is tweemaal geplaatst.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!