Yves Gijrath over lef, ondernemen en boerenverstand

11 januari 2010, 08:09

Yves Gijrath is oprichter van GMG (Gijrath Media Groep) en daarmee verantwoordelijk voor vers chillende magazine publicaties (Miljonair, Jackie, JFK en Green) maar ook events als het bekende “Miljonair Fair”. In dit interview gaan we in op zijn visie op ondernemerschap, de persoon Yves Gijrath, hoe hij zijn persoonlijkheid vertaalt naar de werkvloer bij GMG en ook het begrip “Lef” komt aan bod. Want we kennen allemaal de verhalen rondom zijn persoon, maar vindt Gijrath zichzelf eigenlijk wel iemand met lef? Hieronder het video-interview.

Volgens Gijrath is het voor het runnen van een business van groot belang om een goede financiële overview te hebben. Volgens Gijrath draait de kern van ondernemen om “Passie, boerenverstand en de nuchterheid van waarom je bent begonnen”.

Omar Kbiri
Founder en barista koning bij KBIRI

Categorie
Tags

2 Reacties

    ronaldtervoert

    Erg leuk en omnderhoudend interview met mooie anekdotes. Nice work 😉


    12 januari 2010 om 08:59
    Lisa

    Erg leuk!

    Deze man en alle andere ondernemers zijn het tegenover gestelde van marketeers en marketing onderzoekers. Dat zijn namelijk de mensen die geen doel hebben, geen risico durven nemen, geen boeren verstand hebben en het begrip passie niet begrijpen.

    Het is voor een ondernemer ook altijd moeilijk om met marketeers en mensen die hun werk laten leiden door onderzoek op een lijn te komen.

    Die mensen kunnen nooit vooruit of vrij denken.

    Achteraf natuurlijk wel, dan staan marketeers en onderzoekers weer in de rij om mee te doen of te zeggen: ‘Zie je wel…’

    Zou goed zijn als marketingfacts zich eens meer op ondernemers ging richten i.p.v. de ingeslapen weinig inspirerende loon-werker.


    13 januari 2010 om 08:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!