SparkCast: Energize interviewt Jim Stolze

8 februari 2010, 09:32

Op Marketingfacts is Jim Stolze geen onbekende. Een snelle zoekopdracht brengt zijn posting over communities naar boven en vind je bijvoorbeeld artikelen over zijn maand ‘sabbatical’ in offline land. Maar wat doet hij nog meer? En hoe komt een Nederlander terecht op het TED-podium? Reden genoeg voor om hem eens voor de microfoon van de Sparkcast te vragen.

Stolze is naast schrijver van het boek “Hoe overleef ik mijn inbox” en spreker op (internationale) congressen, een boardroom consultant op het gebied van internet strategie en business development. Hij is medeoprichter van internetbureau Toscani. Maar de meesten kennen Jim van het spraakmakende wetenschappelijk onderzoek onder de naam Virtual Happiness project.

Foto genomen tijdens TheNextWeb 2009 door Anne Helmond.

Voor het Virtual Happiness project onderzocht hij de diepere drijfveren van mensen op internet wat hem onder meer vermeldingen op Wikinomics opleverde, maar ook een uitnodiging om zijn bevindingen te delen op de beroemde TED conferentie in Californië. Negen maanden later bracht hij TEDx naar Amsterdam.

Ik interviewde Stolze in Dauphine voor de Energize SparkCast. We spraken over zijn achtergrond, over podccasten, zijn passie voor internetmarketing en onderzoek. Beluister hier de SparkCast. In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

  • 1. “What led to the spread of TED?”.
  • 2. Wat zijn de beste TED talks, die je moet horen?
  • 3. Wat zijn de succesfactoren geweest van TEDx Amsterdam?
  • 4. Wat wil Jim anders doen dit najaar?
  • 5. Wie staat op het verlanglijstje van Jim voor TEDx Amsterdam dit jaar?

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!