Interview Marco Derksen deel 1: Marketingfacts ontwikkelingen. Wie is de eigenaar?
Marco Derksen heb ik wat langer geinterviewed. Hij is namelijk een duizendpoot met al zijn activiteiten. Allereerst deel 1 over de Marketingfacts ontwikkelingen. Hoe ging het om samen te werken met een traditionele uitgever en wat zijn de plannen voor 2010+. In deel 2 gaat over zijn rol in de raad van toezicht bij de VPRO en zijn mening over de publieken. Deel 3 gaat over Arnhem-direct en het opbouwen van een community rondom een specifiek thema. In deel 4 praat hij over invloed van de nieuwe media in de komende 10 jaar. Vandaag de teaser. Morgen verschijnt Deel 1. Camera en editing door Daan van Videologic
Kunnen we al die video’s niet in een dik.nl zetten? Vind vier artikelen wel een beetje veel van het goede 😉
Tja, ik begrijp best dat je je nieuwe website wilt promoten. Maar om dat nu op deze nietszeggende manier te doen. Beetje kansloos. Ik begrijp niet dat dit soort “artikelen” toegestaan worden op deze website. Het spijt mij om het te zeggen maar ik vind de kwaliteit (en nog meer de inhoud) van de artikelen hier steeds minder worden. Echt jammer! Waar zijn de artikelen gebleven waar het nog echt over marketing an sich gaat. En niet, zoals je de laatste tijd wel meer ziet hier, snel een videootje online klappen of wat persberichtenverzamelen en (waarschijnlijk) weer snel verder met wat anders…
@Jan-Henk Misschien dat de inhoud van MF an sich wat minder is geworden maar dat ligt mijns inziens niet aan Vincent. Mag er graag naar kijken. En zit er volgens mij al lang bij. MF-icoon MD in 3-en? Valt wat voor te zeggen. En een video-tje is zelden ff on-line te klappen.
Op de video is ook helemaal niets aan te merken. Het gaat om de “inhoud” van dit “artikel”. De video is goed maar zoals het nu gebracht wordt is het meer een promotie voor dik.nl dan een artikel met inhoud over iets. Of ik begrijp het niet helemaal????
Ps. dik.nl, mooie website!
@jan-henk het gaat in ieder geval helemaal niet over http://www.dik.nl, het gaat over marco derksen. En op deze plek staat morgen het eerste interview met hem. Ik denk dat er een misverstand is. Dit is de teaser 🙂
Deze ‘duizendpoot’ zou misschien eens moeten proberen om zonder subsidie geld te verdienen.
U weet wel, het bedrijfsleven… Maar dan ook écht zonder subsidie.
@Think: subsidie? waar heb je het over?
Ik ben het zeker met Jan-Henk eens, het valt me zowieso op dat veel sites erg de kant op gaan van ‘het nieuws melden’. Zo hard mogelijk rennen en kijken wie van alle blogs,twitteraars, buzzers of wat dan ook , het nieuws als eerst op de sites kan ‘gooien’. Met als resultaat dat mijn rss feed per nieuws-item 20x voorkomt.
Ontopic wat betreft dit item vind ik het op zich wel leuk dat er eens wat anders is, al viel mij ook direct het grote dik.nl bord op aan de achterkant (waar ik een MF bord had verwacht, het is bijna een subliminal message dacht ik nog. Maar ik ben blijkbaar niet de enige.
Een ander grappig iets is dat ik merk dat ik (en wellicht meer met mij) video’s gaan ‘lezen’ als onlline artikelen. Oftewel scannen. Ik kijk video’s dus niet helemaal (vooral als er erg veel gepraat wordt en dat er soms zaken zijn die ik liever oversla) en dat ik video’s scan, en dus de kans loop juist het interessante te missen. Misschien is zo’n onderzoek, artikel oid ook eens een artikel die wel op MF kan, dan zouden jullie weer echt vernieuwend zijn 🙂
@Tim: Als je goed kijkt naar de content van Marketingfacts, dan is het juist een mix van nieuws en achtergrond, verhalen uit de praktijk van bloggers (250), expertviews en facts & figures. En ja, online video daar doen we steeds meer mee en daar zetten we ook op in. Niet alles even strak en niet alles lukt, maar dat is in ieder geval het idee.
“Ik ben het zeker met Jan-Henk eens, het valt me zowieso op dat veel sites erg de kant op gaan van ‘het nieuws melden’. Zo hard mogelijk rennen en kijken wie van alle blogs,twitteraars, buzzers of wat dan ook , het nieuws als eerst op de sites kan ‘gooien’. Met als resultaat dat mijn rss feed per nieuws-item 20x voorkomt.”
Ik kan het er niet mee eens zijn.
Dit soort items zijn perfect om M!TV een boost te geven.
Waarom gebeurt er nog niet veel met M!TV?
Fijn al die inhoudelijke reacties! @vincente, als je nog eens wat weet 😉
Dit is weer een mooi voorbeeld over hoe de community bereid is mee te denken met Marketingfacts.
Ik denk dat videoberichten af en toe een leuke afwisseling kunnen zijn tussen alle cijfertjes, onderzoeken etc…
En we leven nu eenmaal in een wereld waar niet alles gratis is. Dus als Vincente zijn mensen in middelen inzet om dit nterview te maken (wat voor mij als blogger weer duidelijke info geeft over de toekomst van Marketingfacts) dan snap ik dat hij er wat publiciteit voor terug wil hebben.
En ja, ik heb ook recht op een mening 🙂
Think
VPRO is subsidie club.
Ambtelijke mensen ,werken, en doen belangrijk met andermans belasting geld.
Vreselijk.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!