Interview: Christian van Thillo op MWG Congres

11 februari 2010, 11:57

“Is Christian van Thillo goed bezig in Nederland?” Leuke openingsvraag van Joris van Heukelom in onderstaand interview op het MWG-congres 2010. Christian van Thillo moet zich nog bewijzen in de Nederlandse markt. Het leiden van PCM is een ‘cultuurshock’, zowel gezien de bedrijfscultuurl als het verscjil in Belgische en de Nederlandse cultuur. “Het zal best wel lang duren voordat het wordt wat ik hoop dat het wordt.” Christian van Thillo, de nieuwe eigenaar van PCM, over de acquisitie van het Parool (“we verkopen nu meer kranten dan toen we begonnen”), over uitgeven en over ingewikkeld doen in medialand. Over het afstoten van NRC: “Het was nooit een PCM-bedrijf, ze zaten in Rotterdam, ver weg van De Volkskrant. Het was gemakkelijk te ontvlechten.” Over de mediabusiness: “We gaan sowieso door schokgolven, dat is eigen aan onze business.” Hieronder het interview:

Joris van Heukelom interviewt Christian van Thillo

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!