Marco Derksen over zijn rol bij de VPRO: Is er toekomst voor publieke oude media?

15 februari 2010, 07:21

Marco Derksen heeft na 1.5 jaar raad van toezicht bij de VPRO blijkbaar meer vertrouwen in de manier waarop de Publieke Omroep organisaties functioneren. We discussiëren over wat de toekomst is van de relatie met de leden en of die als community kunnen functioneren. (zie hieronder ook interview met Vara’s Edwin Valent hoofd Digitale Media over hetzelfde). Wat gebeurt er nadat de licentie van de VPRO in 2016 afloopt? Een nieuwe media jongen over de oude oude media.

Hierbij een interview met Edwin Valent, hoofd digitale media bij de VARA wat aansluit bij wat Marco zegt over leden en omroeporganisaties . Edwin kwam van de commerciële jongens af (Talpa, Veronica) en verzesvoudigde het bezoek in de eerste 2 jaar. Hoe deed hij dat (60x meer bij DWDD!) ? Wat is de rol van mijnvara wat binnenkort wordt gelanceerd? Hoe is het om bij een publieke omroep rond te lopen en wat gaat hij doen in 2010

Dit is een 4 luik met Marco Derksen. Hij is een duizendpoot met al zijn activiteiten. Deel 1 gaat over de Marketingfacts ontwikkelingen. Hoe ging het om samen te werken met een traditionele uitgever en wat zijn de plannen voor 2010+. In deel 2 gaat over zijn rol in de raad van toezicht bij de VPRO en zijn mening over de publieken. Deel 3 gaat over Arnhem-direct en het opbouwen van een community rondom een specifiek thema. In deel 4 praat hij over invloed van de nieuwe media in de komende 10 jaar. Camera en editing door Daan van Videologic.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Erik van Heeswijk

    Nuttige feedback. Om Marco en Vincent even bij te vallen: uiteraard moet VPRO nog meer met leden doen. Daarom staat er dit jaar een ledenzone gepland waarin zij beiden als lid naar uniek materiaal kunnen kijken, kortingen krijgen om te webwinkels en de interactie kunnen aangaan met andere leden. Daar hoort zeker een gepersonaliseerde gidsfunctie bij en we zullen dat de komende tijden doorontwikkelen. Jullie leden horen nog dit jaar meer van ons!

    Erik van Heeswijk

    Hoofdredacteur VPRO Digitaal


    15 februari 2010 om 11:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!