De bank als experience, twee soorten euro’s en de iPhone app voor klimaatsceptici in Bas Blikt

22 februari 2010, 05:37

Een aanstaande revolutie binnen bankvestigingen, een Nederlandse multitouchtafel en een voorstel voor de invoering van twee soorten Euro’s. Het zijn drie van de vijf highlights uit de redactieweek van Idealize.In de retail zijn drie elementen belangrijk: het aantrekken en het binden van de consument, plus de uiteindelijke verkoop. Chris Kay, managing director bij Citi, vindt dat banken alleen aan het laatste aandacht besteden. Hij test hoe klanten van Citi’s Aziatische vestigingen onder meer reageren op intelligente pinautomaten, touchscreentafels en digitale muren met beurs-, nieuws- en weerupdates.

De Nederlandse multitouchtafel Touchy Remix heeft de aandacht weten te wekken van een aantal internationale tech blogs. Het apparaat, dat zowel te koop als te huur is, heeft twee sterke punten: het is esthetisch mooi door het glimmende fiberglass en de vrolijke kleuren waarin hij geleverd kan worden. Daarnaast kun je, in tegenstelling tot bij andere multitouchtafels als de Surface, je knieën eronder kwijt.

Om de Climate Gate is veel te doen geweest. Op vele blogs gonst het nu van de comments van klimaatsceptici. Een Australische wetenschapper heeft er inmiddels genoeg van dat zijn collega’s door het slijk gehaald worden. Hij heeft een iPhone app laten ontwikkelen die de claims van klimaatsceptici moet ontkrachten.

Twee euro’s

Om de economische crisis is nog veel meer te doen, zeker nu er landelijke verkiezingen aankomen. Alfred Kleinknecht, hoogleraar economie aan de TU Delft, pleit voor een opsplitsing van de euro in 2 munten: een noordelijke munt, de Nordic of northern currency, en een zuidelijke munt, de Medic, mediterranean currency.

Financiële innovatie?

Waarom? Natuurlijk onder meer vanwege het leugenachtige beleid van Griekenland, dat door haar creatieve boekhouding nu als een molensteen om de nek hangt van Europese Unie. Volgens sommigen is deze boekhouding als ‘financiële innovatie’ te bestempelen. Wat vind jij?

Sebastiaan van Essen
Content Marketing Manager bij -

Categorie
Tags

1 Reactie

    T

    Het is CO2 is schuldig aan klimaat verandering sceptici!


    3 maart 2010 om 00:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!