Online shoppers gebruiken vooral search ter orientatie
Onderzoek(je) van Compete in de VS: online shoppers gebruiken vooral zoekmachines ter oriëntatie voor hun aankopen, daarna pas coupon sites en e-mails van retailers en online klantervaringen. Drie van de 5 online shoppers zegt altijd of bijna altijd een zoekmachine te gebruiken tijdens het proces van online shopping. Uit het onderzoek van Compete (‘Online Shopper Intelligence Study’) bleek verder nog dat slechts 6 procent van de ondervraagde online shoppers zich niet online oriënteerde.
Op de site van Compete:
“More interesting than what sources consumers use in general is the variability of use across industry. For instance, sales assistants, both in store and on web chat, are utilized by online shoe shoppers more than any other shoppers. Online kitchenware & household appliance purchasers are among the most reliant on in store product displays. The differences in consumer behavior across various industries have vast implications for retailers within each sector.”
Bedankt voor het delen van deze cijfers. Ik vraag me alleen af in hoeverre we hier conclusies aan kunnen koppelen voor de Nederlandse markt.
@Martijn: agree. Dat heb ik ook niet in het stuk gezet. Dat blijft altijd beetje vaag: denk wel dat de trend helder is.
Het is wel een indicatie inderdaad, maar moeilijk ‘echt’ te vergelijken. Ook omdat de zoekmachines in de VS er nogal anders ‘uitzien’ dan hier. Zo heb je daar shop-resultaten direct in je zoekresultaten, dat heb je hier niet. Om maar wat te noemen 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!