Briljante guerrilla-marketingcampagne van Heineken
Je bent voetbalfan, leeft weken naar DE wedstrijd van het jaar: de Champions League Real Madrid vs AC Milan.Maar dan vraagt je vriendin je mee naar een klassiek concert op exact dezelfde dag en wel op een dusdanige manier dat je gewoon niet kunt weigeren…. Ik ga natuurlijk niet de boel verklappen dus gewoon onderstaande video even bekijken. Absoluut de moeite waard!
1,5 miljoen mensen zagen eea live op Sky Sport, 10 miljoen mensen zagen het in het nieuws de volgende dag en 5 miljoen unieke bezoekers bekeken de content in de 2 weken na het event. Topper van JWT Milaan voor Heineken!
Haha prachtig. Wat een werk! Maar ook een mooi resultaat.
Enige minpuntje aan de actie is dat bovenstaand filmpje 5 minuten duurt. Kon ook wel in de helft.
Maar toffe actie van Heineken!
Hij is steengoed. Goed uitgedacht, en wat een moeite inderdaad. Ik vond het filmpje idd wat lang, maar bleef wel boeien omdat het goed in elkaar zat. Petje af.
Briljant! Heel tof gedaan 🙂
Geweldige actie! De resultaten zijn er dan ook naar!
Inderdaad mooie actie. Knappe van deze viral is dat er zelfs bijna een jaar na dato nog over geschreven wordt op MF. Mooie lange doorlooptijd van deze viral;-)
Dit is de reden waarom ik als student, marketing studeer, wat een geweldig initiatief!
Wat een inzicht om zo’n concept op deze manier neer te zetten, verkocht en op tijd klaar (en zo succesvol)!
Fantastisch!
Ik dacht dat Guerillamarketing eigenlijk een vorm van low budget marketing is. Deze actie lijkt me niet geheel low budget. Dus ondanks dat het een hele sterke stunt is, vind ik deze actie geen echte Guerillamarketing
Het gaat meer over “on-conventioneel” en heeft met budget niet veel te maken als je het mij vraagt.
Ik kan ook voor 1 euro adwords inkopen – dat is geen guerilla marketing. Of gratis accounts opzetten en linken van slideshare, facebook, linkedin, wordpress, etc.
Low budget marketing is om met zo min mogelijk financiële middelen zo veel mogelijk exposure te krijgen. Guerillamarketing is daar een vorm van. Maar er zijn nog meer vormen.
Ennuh…. hoeveel meer Heineken is er door verkocht? O nee, het gaat natuurlijk om de top of mind positie. Sorry!
Volgens mij heeft dit niet heel veel geld gekost, zeker niet als je kjikt naar wat het uiteindelijk heeft opgeleverd, weekje campagne op TV kost hen zeker meer! petje af voor diegene die het bedacht hebben!
@gijsbregt dat vroeg ik mij ook af maar waren toen de cijfers er ook al in verwerkt? Exact dus deze video?
Kippenvel! Geweldige actie!
Sluit me aan bij D. Martens 🙂
Idd wat een succesvolle marketingcampagne
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!