Achtung grote winnaar SpinAwards 2009

9 april 2010, 04:20

Adformatie en Emerce lieten gisteravond al weten dat het interactieve bureau Achtung met vier prijzen de terechte winnaar is van de SpinAwards. Naast drie zilveren SpinAwards mag Achtung zich ook een jaar lang het beste interactieve bureau noemen. Zelf zat ik gisteravond in de zaal en deed kort verslag via Twitter. De winnaars van de SpinAwards 2009 zijn:

Beste content

goudenspin Hair Level XL (Bespeak & TinQwise/Philyra (branche-instituut voor scholing en examinering in de uiterlijke verzorging))

zilverenspin Amstel Teamlink (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)

zilverenspin IKEA Design Your Own Life platform (LEMZ/IKEA)

Beste crossmedia concept

zilverenspin Volkswagen Pak de Polo (ACHTUNG!/PON’s Automobielhandel)

zilverenspin Daar ben ik (XXS/Klimaatbureau, NCDO)

Beste design

Geen winnaars

Beste gaming concept

zilverenspin Het Grote Chocomel Hot Sneeuwballen Gevecht (ACHTUNG!/Friesland Foods)

Beste innovatie

Geen nominaties

Beste interactieve video concept

zilverenspin Skoda Octavia RC (ACHTUNG!/Pon’s Automobielhandel)

zilverenspin Press to Play: The Playboy Game (NRG3/Coty Fragrances Benelux B. V.)

Beste media-inzet

zilverenspin G-Star’s Next Raw Reporter (G-Star/G-Star)

zilverenspin STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste mobiele concept

goudenspin Appie van Albert Heijn (IceMobile en Muse Amsterdam/Albert Heijn)

Beste online campagne

goudenspin Baby Olifant (Boondoggle/KMDA/Zoo Antwerpen)

zilverenspin Hi, Pokkie foetsie, Hyves Prank (Red Urban/Hi)

zilverenspin STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste website concept

zilverenspin Wieckse Zonneradar (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)

zilverenspin Cinema 21:9 (Tribal DDB/Koninklijke Philips Electronics N.V.)

Erik Visser en Vera Camilla werden uitgeroepen tot “Beste Jong Talent”. De Rijksoverheid/Ministerie van Justitie worden uitgeroepen tot “Beste Interactieve Opdrachtgever” en zoals eerder vermeld, Achtung werd uitgeroepen tot “Beste Interactieve Bureau”. Opmerkelijke afwezige in het lijstje van winnaars is de Beagle die in mijn optiek zeker een prijs had moeten winnen in de categorie “Beste Crossmedia Concept”.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!