SPIL Games de grootste in Nederland met 2,4 miljoen uniek
SPIL Games, het online gamingimperium van vaderlandse bodem is de grootste. Dat heeft het gamingbedrijf uit Hilversum zojuist in een persbericht wereldkundig gemaakt. En ja: de cijfers van de groei zijn indrukwekkend. Volgens de STIR Webmeter van mei verwelkomt het bedrijf 2,4 miljoen unieke bezoekers per maand; dat is 17,3 procent van de NL bevolking boven de 13. En er is meer (niet veel, wel wat):
- Op de bestaande portals girlsgogames.nl, spel.nl, spelletjes.nl was de groei 30 procent (mei 2009 vs mei 2010). In mei 2010 is de traffic op bestaande sites van SPIL gegroeid met 14 procent in een maand (vergeleken met april)
- In mei 2010 speelden een miljoen unieke bezoekers op het onlangs op Hyves gelanceerde gaming platform.
Peter Driessen, CEO van SPIL Games in het Engels:
“This milestone proves we are successfully increasing user loyalty on all our existing sites, as well as reaching new audiences on new platforms. Our strategy to introduce fresh new content and social features tailored to the needs and tastes of our existing audiences as well as our partnership with Hyves were instrumental to us becoming the #1 Dutch player.”
Zie ook: “Spil Games na Facebook nu ook op Hyves met social gameportal”.
Ik kom maar niet op die 17,3%, kan iemand me helpen?
Al die cijfers snap ik geen zak van 😉 maar who cares, PR momentje in komkommertijd is nooit weg! (volgens GA hadden wij er 2.2 Miljoen en STIR geeft aan 1.6 Miljoen geloof ik…) maar ook daarvoor geld: who cares?
@Roy: Nou, wij ‘caren’ wel om cijfertjes en feiten, hoor. Het was op deze mooie vrijdagmiddag trouwens nog geen komkommertijd, we hadden genoeg mooie verhalen die dag. Dat verschil van 600.000: wat bedoel je dan met ‘wij’?
@Jan: Het gaat om NL’ers boven de 13. Helpt dat?
Nou wij, als in een andere casual gaming portal. En ik weet niet of jij de Stir Excel geopend hebt, maar daar krijg ik met alle mogelijke manieren (of geheel verkeerde interpretatie onzerzijds) niet de cijfers uit het persbericht uit.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!