Marketingfacts Powertalks 8: Mobile marketing (Naos Wilbrink – aFrogleap)

5 juli 2010, 08:12

2010. Het jaar van mobiel. De apps vliegen je om de oren, zonder smartphone hoor je er tegenwoordig niet meer bij en met de iPhone 4 wordt de volgende ‘mobile leap’ gemaakt. Want laten we eerlijk zijn, wie gebruikt zijn mobiel nou nog enkel om te bellen? Het bedrijfsleven wil mee in deze revolutie, natuurlijk. Elk zichzelf respecterend bedrijf wil nu een app hebben. En een mobile website. Of beide. Of toch niet? Of wel een app, maar geen mobile site? Waarop baseer ik nou mijn keuze? Wat is beter voor mij als bedrijf of merk? Naos Wilbrink van aFrogleap geeft richting in het maken van deze keuze. Naos gaf zijn presentatie tijdens de Nationale Marketingdag 2010 in Nieuwegein.

Presentatie Naos Wilbrink

Slides Naos Wilbrink

View more presentations from aFrogleap.

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sprize

    Hoi Wouter,

    Bedankt voor je reactie. Het raakt echter kant noch wal.

    Alhoewel het aantal verkochte smartphones (zoals jouw HTC Wildfire) in Nederland toeneemt, wordt verwacht dat pas tegen 2014 ongeveer 80% van de telefoons in Nederland een smartphone is. Waarbij aangetekend kan worden dat niet al deze toestellen een vast internet abonnement zullen hebben.

    De meest actieve mobiele gebruikers op dit moment zijn mensen met een iPhone. iPhone ondersteund geen flash.

    Op je argument “omdat er flash is, heb je geen mobiele website nodig” zou je 80% van de actieve mobiele internet gebruikers uitsluiten.

    Wellicht wilde je een ander punt maken. Ik ben benieuwd naar je reactie of reacties van anderen!


    7 juli 2010 om 14:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!